donderdag 5 september 2013

Pestende Pasta Perikelen....

Zo ongeveer een jaar geleden heb ik een pastamachine aangeschaft.
Zo eentje dus:
 

En al die daarop volgende dagen, weken en máánden stond de pastamachine  enkel en alleen een beetje werkloos stof te vergaren.
 
Nu ik de zomervakantie tot het besluit ben gekomen dat toch echt een ieder -zoals ik ieder jaar dat besluit neem, maar dat er op de èèn of andere manier nooit iets van terecht komt- zijn/haar steentje moet gaan bijdragen in het gezin. Vond ik ook dat alle apparaten - die beloven het huishoudelijke leven makkelijker te maken we wish! - ook maar eens hun bijdrage moesten gaan leveren.

Zo gezegd, zo gedaan! Klinkt Easy toch?!
 
 
De pastamachine werd van de kast afgehaald -dat ik daarbij haast al mijn ledematen brak, dat vergeten we voor het gemak maar even...ik + geen evenwicht + krukje = bijna fataal....
Maar goed..de doos kon uitgepakt worden!!
Het bubbeltjesplastic werd uiterst voorzichtig verwijderd om er vervolgens  úren mee te spelen hihi 
 
En  o ja, een recept erbij zoeken hoe ik de pasta nu moest maken zou ook wel makkelijk zijn.
Het recept vond ik hier...Klikkerdeklik...
 
Tagliatelle
 
Nadat ik het snel had doorgelezen, kon ik alleen de woorden *met geoefende handen in 10 minuten klaar* nog herinneren. Dat klonk goed...maar hé ik was nog wel zo slim genoeg om door te hebben dat ik er met mijn ongeoefende handen wel ietsje langer of zou doen.
 
Welnu...pffffftttt...dàt "ietsje" viel nog zwaarder dan zwaar tegen!!
 
Nadat ik eerst alle ingrediënten op het aanrecht had gekwakkemikkerd duurde het sowieso al een dik half uur eer ik alles netjes vermengd had en een prachtig deegbolletje overhield.
 
Daarna duurde het een half jaar uur voordat ik de pastamachine aan mijn aanrecht bevestigd had -tsja, dat krijg je als je de verkeerde kant wilt bevestigen...en nee ik had em niet ondersteboven..zo kippig ben ik nu ook weer niet...alhoewel?!..
 
 
 
. En dus kon ik ein-de-lijk na een dik uur gaan uitrollen.
En jeuhhhh, dat ging dan best wel weer makkelijk!
Dat je dan vervolgens de lappen deeg moet "inbloemen", dubbelvouwen, náást en niet óp elkaar moet leggen...tsja, daar had ik voor het gemak overheen gelezen....
 
Met als gevolg dat ik na twee keer,  twee lappen in slierten -tagliatelle- had gesneden met de pastamachine en de derde lap deeg wilde pakken, ik het met geen mogelijkheid los kreeg van de stapel opgevouwen deeglappen en alles dus weer overnieuw moest doen.
ÄÁááárrrrgghhhhh

Gelukkig ging het koken van de pasta wèl snel en konden we na twee en een half uur aan tafel!! Nááhh viel best snel toch?! Ahum

De volgende keer ga ik maar weer voor mijn Italiaans gebakken brood. Twee voor de prijs van 1. Klikkerdeklik hier voor het recept uit mijn archief .
 

 
En dan gaan we nu van de Italiaanse toer over op de Vogue toer. Want vanavond is het dan zover! Vogue Fashion's Night Out 2013
 
 
Vanavond wordt voor de tweede keer Vogue Fashion Night Out in Amsterdam gehouden, dé avond waarop het nieuwe mode seizoen wordt ingeluid met een fijne shopavond.
Op verschillende locaties in de (mode) hoofdstad zijn speciale events en wordt je heerlijk verwend tijden het speuren naar de laatste trends. Op de website van Vogue...Klikkerdeklik kun je alle info over deze avond vinden.
 
Vergeet dan ook niet even om langs H&M te gaan, want zij hebben een geweldige prijsvraag waarmee je kans maakt op  tickets voor het ‘Isabel Marant Pour H&M’ pre-shopping event en een giftcard met een verrassingsbedrag. Meer weten? Klikkerdeklik dan hier....
 
copyright H&M
 
Zó jammer, dat het voor mij nu een beetje ver weg en onmogelijk is om er heen te gaan, maar goed volgend jaar beter!? Ga jij er wel heen? Ben heel benieuwd hoe het is!



Have a Nice day :)

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen