dinsdag 3 september 2013

Bijna de boot in met rondvaart -review-

Maar goed, om nog even fijn in de vakantiesferen te blijven hangen; vorige week donderdag zijn we met ons viertjes meegeweest op een 3-uur durende Rondvaart over de Linge incl. bbq en koud buffet (exclusief drank en drink) bij Rederij Leerdam...Klikkerdeklik voor meer info....
 
Ons CroessssSchip Copyright Rederij Leerdam
 
Ik kijk nogal eens regelmatig op de site vakantieveiling...klikkerdeklik.. En zo af en toe vind ik dat een handige site om relatief goedkoop aan kaartjes te komen voor bijv. een dagje attractiepark, dierentuin of ander uitje. Let wel; je moet goed op de kleine lettertjes letten (dus de exclusieve kosten die je evt. wèl zou moeten betalen) en dan heb je ook nog heel veel bieders die gewoon net zoveel bieden als ongeveer de standaardprijs voor een toegangsticket is...ja, dan is er natuurlijk geen fun meer aan...dankje de koekoek..
 
 
Maar zo af en toe (intensieve sport hoor haha) dan tref je het. Zo had ik het dus voor afgelopen donderdag voor elkaar gekregen om die rondvaart voor het luttele bedrag van 35 euro voor 4 personen in handen te krijgen (dat je voor het drinken -wat dus exclusief was- net zoveel of zelfs nog iets meer kwijt bent, daar staan we maar niet te lang bij stil)....
Wapen gemeente Leerdam
Het zou allemaal om 17.30 uur plaats gaan vinden in LeerdamKlikkerdeklik hier om meer te weten te komen over het oude stadje Leerdam) . Dus wij togen opgewekt en hongerig op tijd richting Leerdam...tsja, dat je dan natuurlijk in de spits terechtkomt, daar hadden wij dankzij onze nog steeds werkzame vakantiemoduspeil gèèn rekening mee gehouden.... De hongerkreten vanaf de achterbank werden alsmaar luider en luider en hartverscheurender en scheurenderder....Oudstedochterlief zag al dat heerlijke eten al aan haar neus voorbijvaren en kreeg spontaan al hele visioenen dat zij op de kade stond terwijl al dat overheerlijke voedsel van haar wegdreef (tsja, pubers en voedsel..niet áán te slepen!).
 
Enfin, mijn rollator hadden wij in de kofferbak gemikkerd....want aangezien er op de site stond dat het schip volledig rolstoeltoegangelijk was, zou het ook wel Volledig rollatortoegankelijk moeten zijn. Toch vraag ik mij af, wat men daar nu precies mee denkt te bedoelen "volledig rolstoeltoegankelijk"..... Volledig is volledig en niet voor de helft of nog minder toch?! Als men vraagt om een volledige betaling en ik zeg "goed, ik betaal volledig, maar ik maak maar de helft van het bedrag over en ik vind het wel goed zo", dan geloof ik niet dat iemand daar akkoord mee gaat.
 
Welnu, beste Rederij Leerdam...vertel mij dan maar waarom er op de site staat "het schip is volledig rolstoeltoegankelijk, maar het bovendek is alleen bereikbaar via een trap en het benedendek trouwens ook alleen via een trap". Beetje krom, vindt u niet?! Klinkt net zoiets als "Wees welkom in mijn huis, maar verder dan het halletje kun je NIET komen!"...
 
En op het bovendek bevond zich nu juist de actie...spanning...en sensatie! Want juist dáár bevonden zich alle bbq-en en het was bovendien prachtig weer -héérlijk dus om buiten te kunnen zitten-. En misschien had ik benedendeks ook wel even willen koekeloeren. Want die 5 luxeuze toiletten en garderobe die op uw site zo prominent opgesomd worden, had ik ook wel even willen zien. Maar helaas....obstakel....een trap!
De Lounge en de trap die benedendeks leidt
 
Waarom denkt men vaak "Ach, als een mindervalide persoon maar op de plaats van bestemming kan komen (dus in het schip) dan is het wel prima? Dat die persoon voor de rest haar kont of in dit geval wielen niet kan keren, dat maakt toch niet uit? En dat de rest van de passagiers wel allemaal naar boven gaat en zij -ikke dus- daar 3 uur lang -bijna- onbeweeglijk moet zitten achter glas en van verveling bijna in slaap sukkelt, dat vindt ze vast niet erg! Want waarom zou zij willen, wat andere mensen ook zouden willen?! Tsja....
 
Mezelf ein-de-lijk naar het buitendek kunnen wringen...een mens zou er raar van worden! owh, zo te zien werd ik dat ook..en kijk..zie je het stukje van de trap wat naar het bovendek leidt?
 
Goed, goed...eenmaal kreeg ik het voor elkaar om mezelf naar het buitendek te slepen, maar dat ging ook alleen maar goed doordat de menigte mensen ineens klaar was met het leegvreten van het koude buffet en men er geen belang meer bij had om op het buitendekje te gaan staan. Jaja, vreten gewoon, want allemachies...het was niet normaal toen het koude buffet voor geopend was, hoe de mensenmassa in beweging kwam...er werd nog net niet geknockt. Als hongerige wolven stortten de mensen zich op het eten, alsof ze een heel jaar niet gegeten hadden. En zo stond er dus een hele klus mopperende, kreunende, opzijduwende mensenmassa...Gezèllig! En mensen die voor je aan de kant gaan? Echt niet! Stel je voor dat ik net dat stukje salade zou pakken wat zij wilden hebben?! En ik wilde er alleen maar langs... Zo kwam het, dat ik na 2 uur braaf gewacht te hebben, mijn kans schoon zag om naar buiten te glippen ehhhh..rollen dus.
 
Het koud buffet wat opgesteld stond in doorgang naar buitendek...hier staan nu maar 2 mensen, maar moet je nagaan hoe het eruitziet als er een groep hongerige wolven staan....
 
Dus spelende Rederij, wat heeft u vandaag geleerd? "Welnu, dat u uw tekst op de site moet aanpassen!". In plaats van "Volledig rolstoeltoegankelijk" moet er komen te staan "Beperkt rolstoeltoegankelijk". Zelfs de Dikke van Dale heb ik achter mij staan. Want ziedaar; de betekenis van het woord "volledig" is--> zonder dat er iets ontbreekt, voltallig, compleet. Welnu, er ontbrak wel degelijk iets....juist ja..de volledige/complete toegankelijkheid!
Dust!!!
 
Over het eten had ik nietssss te klagen. Lekkerrrr!! -behalve de halskarbonades dan..jak!
 
Voor de rest was het eten goed en de bediening was attent. De rondvaart over de Linge ansich was ook leuk. En om dit als volledige mobiel persoon met twee goedwerkende onderdanen lees; benen te doen, kan ik mij voorstellen dat dit best heel leuk is. Maar voor mij/ons of de hele familie voor een feest om dit voor een tweede keer nog eens te doen? Nou, nee. Tenzij ze er een traplift of iets dergelijks plaatsen....
 
Wat is hierop uw antwoord?
 
 
 
Have a Nice day :)

3 opmerkingen:

  1. wat schrijf jij leuk! en wat ben je een tof mens!
    Thanx dat jij jij bent xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Owh, wat een lief berichtje! Daar word ik gewoon een beetje verlegen van hoor...dankjewel :)

      Verwijderen
  2. Hehe, wat jammer dat het een uitje met obstakels was. Maar gelukkig toch kunnen genieten! Eten ziet er heerlijk uit:-)

    BeantwoordenVerwijderen