zondag 1 september 2013

Back to School/Normal

Morgen gaan de meiden weer naar school en Manlief aan het werk. De schoolkoeken, schooldrinken, extra brood/beleg/koffie en andere versnaperingen liggen klaar voor gebruik. Het is weer mooi geweest. En zo kan mams vanaf morgen haar bezigheden, tempo en normale gang van zaken weer fijn oppakken. Ik heb er -net zoals ik ook zin had in de vakantie- ook hier weer zin in.
MIJN BJOETIES!!!!!

De afgelopen weken waren geweldig, avontuurlijk, überzonnig, regenachtig, maar ook vaak druk --> tsja, dat krijg je als je de slaapkamer van oudstedochterlief gaat opknappen -plafond witten, muren schilderen, laminaat leggen etc- . Foto's van deze metamorfose volgen nog, want er moeten nog zinnen op de muur geschilderd worden en nog wat meubilair erbij gezocht. Deze wil ze graag hebben...

En dan vervolgens ook maar de slaapkamer van jongstedochterlief  onder handen neemt -plafond witten, muren verven, bed (bij de kringloop) in elkaar zetten, bureau in elkaar flansen etc.- en er dan vervolgens achterkomen dat je te weinig ruimte hebt om spullen op te slaan, zodat je ook het Rommelkamertje -met héél véél rommel-, moet ontrommelen om er spullen in kwijt te kunnen. Pffffttt, wat een werk! Er moeten nog wat puntjes op de i gezet worden, maar dan is alles klaar. Zoveel mogelijk is herbruikt en gerecycled of anders wel met flinke korting aangekocht. Oude verfjes zijn gemixt en het laminaat was nog over van onze vorige woning.
Done Deal :)

Een witte en een rose muur. De rose verf hebben we gemengd door de overgebleven witte verf te vermengen met een tube rode acrylverf die we gebruiken voor hobbyschilderijen... De lampjes heeft de jongste van de oudste gekregen...

De witte muur met rose gesponste Libelle


Hier zie je de Libelle nog beter. Leuk detail; het kapkastje waar de spulletjes opstaan, hing vroeger in mijn kinderslaapkamer.


De blauwe muur. Ook gemixt met leftover verf. De jongste is helemaal fan van Ariana Grande.


Ik heb lekker pannekoeken voor het avondeten klaargemaakt. Zoete pannekoeken en Hartige pannekoeken. Hetzelfde recept 2 keer maken, maar door de mix voor de hartige pannekoeken strooi je een zakje gedroogde mix Nasi/bami/macaroni/spaghetti/LasagnaSaus (wel even wellen met water)...en bakken en smullen maar.
 
 Voor nog lekkerder, bak je er wat spek bij en strooi je kaas over de hartige pannekoek. Dat het lekker was, was wel te zien aan die ene pannekoek die zielig in zijn uppie overbleef.....
Hmmmmm...de pannekoek smaakte echt wel lekkerder als dat tie op de foto eruitziet hoor :)

De nieuwe weekschema's mbt school, huishoudelijke klusjes mbt kids, manlief en mezelf moeten nog gemaakt worden en het weekschema per dag voor de jongste gaat nog een make-over krijgen en dan zijn we er helemaal klaar voor. Althans; Ik in ieder geval....

Have a Nice day :)

3 opmerkingen:

  1. Wat een leuke post!
    Veel geklust en opgeknapt.Heerlijke frisse start. Leuk begin dus voor jullie allen zo vlak na de holiday.
    Mooi de libelle op de muur.
    Klinkt goed zo een lekkere pannekoek.

    Fijne dag!

    Xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoihoi,

    Bedankt voor je compliment en gezellig dat je even voorbij kwam waaien :)

    Jaja, we hadden het er maar druk mee met al dat klussen en opknappen...maar zoals je al zelf zegt; wel een fijne frisse start zo.

    Jij ook een fijne dag verder :)

    ps; ik heb op je naam geklikkerd en ik zag dat jij ook blogs hebt, maar ik kan er geeneen openen (kan ook zo zijn dat mijn computertje weer eens kuren heeft hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. haaai!

    Thanx dat je volger bij me geworden bent en voor je lieve reactie daar <3
    Heb even je verhaal zitten lezen en we zijn bijna dezelfde leeftijd. En we hebben meer overeenkomsten ....

    Ik ga je volgen xxxxxxxxx

    BeantwoordenVerwijderen