dinsdag 22 mei 2012

Operaties...2 voor de prijs van 1

Tsjonge, wat voel ik me goed de laatste paar weken....geen geweldige ongemakken....geen extra pijn....geen ineens knockout gaan...en dat is wel te merken, want ik ben wat het bloggen betreft zéér inactief!

Ik ben eigenlijk alleen maar bezig met wat knutselen, lekkernijen bakken (en dat is te merken aan mijn omvang haha) en het wegwerken van het achterstallig onderhoud van ons huishouden van het afgelopen jaar.

Jaja, er zit eigenlijk wel een soort duidelijk patroon in...vorig jaar rond deze tijd, begon ik me al niet helemaal jofel te voelen natuurlijk en in juli werd ik dan ook zonder pardon opgenomen in het ziekenhuis. Nu met 5 nieuwe diagnoses verder en een jaar later, kan ik zeggen dat ik weer redelijk "boven Jan" ben..finally!!!

Wel ontzettend jammer dat ik dus gisteren te horen kreeg, dat de datum voor mijn operaties vaststaat...namelijk over 2 weekjes al...vrijdag de 8ste...juni. Ik heb er totally zóóó geen zin in!! Alleen omdat ik weet dat ik me daarna zo lang zo beroerd zal voelen! Twee operaties voor de prijs van 1 krijg ik...beter kunnen we het niet maken, makkelijker wel.....dat dan weer wel :p...

Mijn baarmoeder zal verwijderd worden -en waar ik eerst nog dacht...das vast een piece of cake..schijnt dat toch nog een  heftige operatie te zijn waarvan je lang moet herstellen....en er zit 1 of ander gezwel in de l.kant van mijn gezicht en die moet weggehaald worden...want hij wordt alleen maar groter en dus lastiger om weg te halen en ik wordt er diep ongelukkig van.  Eerst was het de bedoeling dat het beiden apart weggehaald zou worden..de bult in mijn gezicht onder plaatselijke verdoving....en omdat de chirurg vind dat hij op een heel lastige plaats zit, had hij ipv de gebruikelijke 15 minuten...wel 40 minuten voor mij gereserveerd...het zou plaatselijk verdoofd worden en ik moest dan al die tijd héél stil liggen anders zou hij zenuwen kunnen raken, waardoor mijn gezicht verlamd raakt...Hij is fijn!! Ik en héél stil liggen?!...Ik met al mijn spasmes en trillingen?! Dat zag ik dus niet gebeuren...ja, dan houden we je wel in een soort van wurggreep...túúrlijk joh...dat vind ik hartstikke fijn..NOT! En laat ik even duidelijk wezen...door de MS ben ik absoluut niet de sterkste meer, maar als ik een spasme krijg.......nou....dan ben ik supersterk!! helaas....

Maar waar ze bij bijna ieder ander mens een operatie voor de verwijdering van de baarmoeder via een ruggeprik doen...vond de anesthesist dit bij mij niet z'on goed idee....hij is benauwd dat mijn onderlichaam niet meer echt "wakker" wordt....ja, daar ben ik dan ook wel benauwd voor natuurlijk...dus de beste optie volgens hem...was een "total knockout"...oftewel algehele narcose.... Of ik daarop dan wel goed reageer? Geen idee....maar aangezien er geen "spierverslappers" ofzoiets gebruikt hoeven te worden...was dit toch echt de beste optie, volgens  hem. Het zal allemaal wel, maar ik weet zeker dat als de dag zover is, ik bijna mijn broek vol-jeweetwel van angst...

Maar omdat ik nu toch helemaal onder narcose moest, vroeg ik me hardop af..of we alles niet konden combineren....gezicht....en baarmoeder....Ik was dan toch helemaal weg....en ik lag stil -hoop ik althans- en pijn heb ik daarna toch wel en ik ben dan sowieso wat beide ingrepen betreft een poos uit de roulatie. De anasthesist vond dit een goed plan...aangezien al mijn "dingen", was het minste wat ze konden doen, het voor mij wat 'prettiger" maken. Zo gezegd, zo gedaan....het kostte heel wat geregel om iedereen samen te laten werken...maar het is gelukt! En nu staat de datum dan vast.....brrrrr

Ik ga maar weer naar buiten...even genieten van het goedvoelen en van de zon :)

Have a Nice day :)

10 opmerkingen:

  1. Wat zal ik hier op zeggen...
    Ik ben echt blij dat je je de laatste tijd zo goed voelt!
    En die operaties... Daar zou ik nu ook niet voor staan springen, maar gelukkig ga je er niets van weten op het moment zelf. Goed dat ze de twee "dingen" gaan combineren. Hopelijk zie je achteraf niet teveel af, misschien krijg je pijnstillers voorgeschreven?
    Ik ga in elk geval aan je denken en voor je duimen! XXX

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks :)

      Na de operatie, wordt er gelijk een morfinepomp bij mij aangesloten, dus dat zit wel goed..of ik hem ga gebruiken is een tweede, want ik heb het niet zo op pijnstillers of morfine...sommige patienten krijgen er maar rare waanideeén van hihi..

      Verwijderen
  2. jeetje, wat balen dat je onder het mes moet en nu net dat je je weer zo lekker voelt! maar als je ergens heel erg tegenop ziet, kan het ook nog wel eens meevallen. Ik hoop het voor je! Goed dat je hebt weten te regelen dat je 2 in 1 kon krijgen!! Ik hoop dat het je 100% meevalt. Toen ik in het ziekenhuis lag met zwangerschapscomplicaties waren er 2 vrouwen op de afdeling die de baarmoeder verwijderd hadden en het was hen allebei erg meegevallen, hopelijk jou ook. Toitoitoi!!xxx

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. das waar Carolien, dat het ook nog kan meevallen omdat ik er zo vreselijk tegen op zie...daar hou ik me dan maar aan vast :p...

      Thanks voor je berichtje :)

      Verwijderen
  3. Oei meis, dat klinkt echt niet fijn. Ik hoop dat het heel erg voor je gaat mee vallen en ga voor je duimen. Heel veel sterkte!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankjewel Sandra :)

      Ik hoop ook dat het mee gaat vallen...ik heb mezelf nu maar voorgenomen, dat ik er niet meer aan moet denken..pas de 8ste weer..of dat gaat lukken is een tweede uiteraard :)

      Verwijderen
  4. Hé Corine, hoe gaat het nog met jou?! Ik denk dat al die vervelende dingen nu allemaal achter de rug zijn en hopelijk voel je je ondertussen beter/goed!
    Laat nog eens iets van je horen!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen