woensdag 11 april 2012

Time Flies.........

Long Time, No See, No Hear....

Drukjes ben ik maar weer zeg....met mezelf, met mijn shoppie, de rommelmarkt, ziekenhuis en met jongstedochterlief.

Met mezelf, omdat ik me dan weer reuzegoed voel en alle schade van verplicht thuiszitten wil inhalen, door er continue opuit te gaan en te veel geld uit te geven, wat mijn lief wat minder vindt haha of me fijn met andere dingen bezig te houden....of ik voel me een week of twee echt überberoerd, waardoor ik dus weer nergens zin in heb en zo gaat het steeds maar door. Ach ja, never a dull moment, zal ik maar zeggen.... 


Tussendoor heb ik gezellig nog met oudstedochterlief op onze plaatselijke maandelijkse rommelmarkt gestaan met spulletjes uit mijn webwinkeltje en met heerlijke echte rommel. Supergezellig dat dat was joh! Nog gezellige en leuke gesprekken gehad. Bijvoorbeeld met Diana van de webwinkel Just a Note...Klikkerdeklik boordevol leuke hobbyspullen (scrapbooking, kaartenmaken e.d). Wat een gezellig spontaan mens is dat! En een leuke conversatie met een mevrouw die zelf de leukste zeepjes ooit maakt in alle vormen en kleuren die je je maar kan bedenken....

En dat komt goed uit, want gisteren zijn vrienden van ons bevallen van een prachtige zoon. En nu had ik een schitterend zeepje gezien in de vorm van een baby! Die ga ik dus bestellen en dan maak ik er nog iets moois omheen... En ik vind het er wel zo leuk uitzien, dat ik mss wel zelf begin met het maken van zeepvormen haha....


De verkoop van de spulletjes uit mijn webwinkel gaat eigenlijk ook best goed al zeg ik het zelf. Ik geloof zelfs dat ik weer op zoek moet naar andere nieuwe produkten.....hartstikke leuk om zo rond te neuzen op internet. Vooral de kant en klare pakketjes die ik heb samengesteld voor bijv. een jarige Jet of verjaardagpartijtjes lopen goed..

Met jongstedochterlief zijn we druk bezig omdat er "iets" is...niet met haar gezondheid ofzo...maar we zijn nog volop bezig met onderzoeken in de richting van ADHD of een vorm van autisme....een zwaar gelag dus af en toe. Maar ja, het is voor een goed doel. Ik wil dat mijn dochtertje lekker in haar vel kan zitten en dat ik weet hoe ik moet reageren of doen, want soms/vaak loopt dat nu spaak, omdat zij het heel anders beleeft en je dus niet "standaard" iets kan uitleggen of erop reageren. En dan heb je toch het gevoel dat je faalt als moeder en dat is absoluut geen prettig gevoel...

Met het ziekenhuis ben ik ook druk bezig omdat er een paar ingrepen "op stapel" staan.......brrrrr......maar daarover later maar weer........anders wordt ik depressief haha.....

En voor de rest gaat alles hier gewoon zijn gangetje...met een paar flinke uitschieters dus af en toe....Jongstedochterlief is net thuisgekomen en ik heb beloofd dat we fijn gaan knutselen. Oudstedochterlief is er vandaag achtergekomen dat ze langer op school moet blijven, omdat er een toneelstuk plaatsvind, waarover de mentor niets had gezegd untill today. Daarnet kwam ze nog effies thuis voor een boterhammetje en ze was op zijn zachtsgezegd "Not Amused"...ach ja, na het toneelstuk gaat ze gezellig met de bus naar mijn broertje en zijn vrouw en LiefNichtje, dus dan komt het allemaal weer goed!!!!

Have a Nice day :)

14 opmerkingen:

  1. Oooh daar ben je weer! Ik heb je gemist! Jouw winkeltje is mij ontgaan denk ik, wat leuk!
    Als er "iets" is, dan is het inderdaad handig te weten wat. Als je weet hoe je juist reageert zal het voor beide partijen relaxter zijn!
    En euh... Bedoelde je Diana van "Just a note"? ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Mieke,

      Ondanks dat ik een hele poos niet heb geblogt, heb ik je wel gemist hoor :)...gek is dat he?! en dan toch niet effe reageren --> mezelf bedoel ik dan he...

      Ja, het zou inderdaad fijn zijn, als we hopelijk op den duur weten wat er nu aan de hand is. Ik heb dat gevoel al jaren, maar ja...het duurt altijd wel een poos voordat je die molen in gaat/wilt en bovendien ging het altijd goed hier thuis enzo, maar ze wordt ouder en haar wereldje wordt groter en het lijkt wel of ze een soort connectie met hoe anderen reageren/gedragen mist, waardoor ze er absoluut niets van snapt, waarom iemand 'iets' zegt of doet en neemt dingen heel letterlijk op...Ze heeft al een paar onderzoeken gehad, maar het was nog niet duidelijk hoe of wat...van beide diagnoses --> adhd of autisme heeft ze wel wat..en dat is dus het moeilijke.....iedereen en uiteraard ook wij willen weten wat het precies is. Maar enfin, er staan weer 3 onderzoeken van elk 2 uur op stapel en dan hopen we aan het eind daarvan meer te weten...

      En ja haar --> Diana bedoelde ik...was zeker lastig voor je haha

      Verwijderen
  2. Hey, was je er weer, ik miste je al een poosje. Fijn dat alles zo als je zegt z'n gangetje gaat bij jullie en hopelijk weten jullie snel hoe en wat met de jongste,zal voor iedereen een stuk prettiger zijn toch???

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. leuk je berichtje :) En ja, we hopen snel wat meer te weten ja, dat is inderdaad voor iedereen een stuk prettiger..

      Verwijderen
  3. Hey Corine,
    Ik heb je berichtjes gemist, wat leuk dat je er weer bent! En je hebt niet stil gezeten zo te lezen. Ik moest nog aan je denken, hoe gaat het met de naaimachine? Ik heb vrijdag mn eerste 'les', uhum! Ben nog steeds bang voor dat ding, haha.
    Hopelijk komen jullie eruit met je dochter. Dat bang zijn om te falen qua opvoeding herken ik heel erg. Ik heb een dochter die hoogsensitief is, supergevoelig voor alles. En nu na sdie nare buikpijnperiode de afgelopen tijd zit ze totaal niet lekker in haar velletje. Ze is erg teruggetrokken en zegt heel vaak dat ze zo bang is voor alles. Ze lampt zich ook enorm aan mij vast, erg lastig hoe je dan moet reageren. Gelukkig helpt de kinderpsycholoog daarbij.
    Sterkte met alles en kom voral weer lekker vaak bloggen!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Haha Carolien, jij durft!!! Vrijdag je eerste les :)...Neuhhh..bij mij is het met de naaimachine nog steeds rechttoe-rechtaan...alhoewel er ook onbedoelde bochtjes in het naaiwerk zitten haha. Een kledingstuk of wat dan ook in elkaar naaien zit er nog niet in. Maar als ik strakjes bij jou wellicht lees, dat je ineens wonderen verricht met de naaimachine, dan ga ik mss ook wel op cursus haha...

      Ja, wel herkenbaar dus met onze beide dochterlieffies. Zo erg als er iets is..en je kan het niet zomaar met een zgn "aai over de bol" weghalen. Hierboven bij Miekes reactie heb ik een beetje beschreven hoe de situatie een beetje is. Erg frusterend af en toe voor zowel dochterlief als onszelf. En dan bedoel ik daarmee dat ik niet precies begrijp wat ze bedoelt en hoe ik er het beste op kan reageren (het gaat in ieder geval niet op dezelfde manier als bij onze oudstedochterlief...ik weet wel dat geen enkel kind hetzelfde is natuurlijk...maar dit gaat in ieder geval veel dieper... Ook de school heeft aan de bel getrokken...en ik natuurlijk al eerder, maar Iris weet het zelf ook niet meer en wilde ook graag hulp. T'is wat he..die jonge schatten!? Je wilt dan zo graag helpen, maar ik kreeg best vaak het gevoel dat dat niet mocht baten en dat ik het ook gewoon niet echt begreep, ook al doe ik nog zo mijn best om het te begrijpen..geloof ik...afijn, je gaat aan alles twijfelen zo he...

      Maar wij zitten dus nog volop in het vooronderzoekstraject..en het laatste onderzoek is pas 1 juni..dus moeten we best nog lang wachten.

      Thanks voor je lieve woorden Carolien en jullie ook sterkte met alles!

      Liefs Corine

      Verwijderen
  4. Hé Corine-Long time No see. Wat een up-date. Er valt dus genoeg te beleven bij en met jou. Blijf je wel jezelf in acht nemen...xxx Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat doe ik hoor...af en toe ben ik best lief voor mezelf hihi :)

      Verwijderen
  5. Daar ben je weer! Fijn! Dat si even geleden, maar je heb niet stil gezeten, zo te lezen! Mooi dat het goed gaat met je shop en wat een beslommeringen... Sterkte met de onderzoeken van dochterlief. Ik hoop dat je snel duidelijkheid krijgt. Veel liefs MiM (en niet meer zo lang wegblijven, hoor!)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. hoihoi :)

      Dankjewel voor je lieve berichtje ;)

      Verwijderen
  6. leuk om je blog te ontdekken! @nne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Anne,

      Dankjewel voor je reactie en leuk en gezellig :) dat je volgster bent geworden!

      Verwijderen
  7. Hé daar ben je weer!! Wat ben je toch een vrolijk en optimistisch mens (op je blog althans, in het echt weet ik het natuurlijk niet ;-))! Veel sterkte, met je gezondheid, en met dochterlief. Dat lijkt me erg ingewikkeld en intensief, hopelijk vinden jullie snel iets waardoor het allemaal wat makkelijker gaat en soepeler loopt met haar. Komt vast goed!
    Groetjes, Sacha

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Sacha,

      Thanks voor je berichtje en af en toe ben ik in het echt best sjacherijnig hoor haha....maar nooit voor lang, want hier in huis nemen ze dan heel snel mijn stemming over, lijkt wel en dat moeten we niet hebben natuurlijk gheghe...

      Verwijderen