woensdag 8 februari 2012

Opwarmertjes en Vet...dat gaat heul goed samen :)


Brrr...ik kan werkelijk niet zo goed tegen kou. Als ik nu dan ook naar buiten "moet", zorg ik er voor dat ik stevig ingepakt ben met sjaals, mutsen, handschoenen, thermobroekjevest, dikke jas etc....-jaja we laten niets aan het toeval over en de romantiek is dan ook ver te zoeken hier in huis met mijn thermoset haha- zodat er zeer zeker enige gelijkenis is met het welbekende "MichelinMannetje"...


En als ik dan weer veilig thuis ben, zou ik best wel een glaasje van DIT...Klikkerdeklik lusten.
"Oud Engelse Punch" --> 2 jaar geleden hebben we (MijnLief en ik) dit recept gemaakt en meegenomen naar een vakantiehuisje om daar samen met mijn Broertje en SchoneZuster kerst te vieren. Het smaakte bijzonder GOED!!..En ik vond het heul gezellig en stoerrrr om samen met MijnLief met alcohol en rum en rozijnen te knoeien -ik voelde me net een smokkelaar die zijn eigen forbidden alcohol stookte gheghe-..


En wat vinden we nu echt van die witte wereld buiten?
 Als het net vers ligt die sneeuw vind ik het werkelijk schitterend, maar zodra de strooiwagen langskomt en het allemaal langer dan een paar uur duurt, heb ik het alweer gehad eigenlijk --> ik kan niet normaal naar buiten, zonder dat ik benauwd ben dat ik wat breek of dat mijn meiden wat breken of dat MijnLief een uitglijder maakt met den auto...
Al die maagdelijke witte sneeuw wordt 1 grote grijs/zwarte smurrie.en wat te denken van al die sneeuwschoenen die continue door de hal gesleept worden?? Plus als ik even niet oplet ook zo door mijn woonkamer heenwalsen. Of dat je waterleidingen kaduk gaan, zoals op de school van jongstedochterlief is gebeurd. Maandag naar school en een half uurtje later was ze alweer thuis. Morgen gaat de school weer open.



En wat te denken van die arme vogeltjes buiten?! Daar jongstedochterlief toch thuis was en zich stierlijk verveelde, kwam ik op het idee om wat voedsel voor de gevederde vrienden onder ons te maken. PindaKettingen en Vetbollen. Wil je ook een Vetbol maken....Klikkerdeklik dan hier..... Dan kom je op de site van de VogelBescherming Nederland terecht en kun je naast de tip van "hoe een vetbol maken" ook veel andere interessante dingen lezen.....Als ik nu eens een keer overmand wordt door "lekkere trek" dan weet ik waar ik moet wezen ---------> juist ja, de TUIN!



NB; als je nu een Hello Kitty Armband en Hello Kitty Ring besteld in mijn webwinkeltje...kost het geen 6 euro maar slecht 5 euro....dat is nog eens een leuk kadootje!! Náár het winkeltje --> Klikkerdeklik hier....

Have a Nice day :)

3 opmerkingen:

  1. Leuk, wij hebben vandaag ook pindakettingen gemaakt! Tja, helemaal waar wat je zegt, zodra die strooiwagen komt is het niet meer zo idyllisch. Ik hoop nog stiekem op een 11stedentocht en dan mag voor mij het voorjaar beginnen!
    Bedankt voor je lieve reactie op mijn blog voor mijn dochtertje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik moet wel zeggen ..een mens went op den duur aan de kou (althans ik)...heb zelfs gefietst vanmiddag terwijl ik dat normaal gezien al niet doe bij een beetje koude :-)

    Liefs
    Marjo

    BeantwoordenVerwijderen
  3. nee van mij mag het voorjaar worden hoor, weg met die sneeuw en ijs en kou.

    BeantwoordenVerwijderen