donderdag 16 februari 2012

Kissie, Kissie....Mevrouwtje Nooitgenoeg...

Zóó, de dag van de liefde is ook weer voorbij. Wij hadden afgesproken om niets extra's te doen die dag. Gewoon net als anders....--> dat was vooral mijn idee....al dat commerciële gedoe, bah!...

Enfin, manlief had juist die dag van de liefde dus vrijgenomen! "Owh", zei ik, quasi nonchalant. "Voor iets speciaals ofzo?" -mijn aandacht was gewekt en mijn hoop aangewakkerd- . "Neuh hoor", zei hij, voor die dag had hij namelijk bijna niets van werk op stapel staan en aangezien hij daarvoor vele uren werk had gedaan, gunde hij zichzelf wel eens een dagje vrij...

Hmmmm, dacht ik...misschien een verrassing? Goh...dat zou stiekum wel leuk zijn....

De telefoon ging en ik nam op. Het ging over het zetten van een stopcontact en allerlei elektrische zooi waar ik absoluut geen hollandse kaas van heb gegeten en of dat op die en die datum kon....."om hoe laat?".. "geen idee"...ik moest maar gewoon een hele dag thuis zijn! -zóó vervelend altijd, dat je maar moet wachten en wachten..en ze komen toch pas tegen de laatste tijd die ze genoemd hebben aan...maar ja, zal je net zien....-

"Is goed hoor", antwoordde ik...en toen..."owh wacht even...Het is dan Valentijnsdag en mijn man heeft dan vrij genomen, dus tja, wie weet, gaan we wat leuks doen!"..

S'avonds gaf ik dit weer quasi nonchalant aan mijnlief door....en of het schikte...."ja, waarom niet?"..."nou ehhh...dan heb je vrij genomen, dus misschien komt het niet zo goed uit ofzo?"..."hoezo, was jij wat van plan dan?.."ehhh, nee, ik niet, misschien jij wel?"..."Nope, ik hoef fijn niet te werken dus ik ga lekker een hele dag lanterfanten, beetje spelen op de pc enzo"..."en bovendien"...."jij wilde toch niks voor Valentijn???!"

"Ja, dat is waar" antwoorde ik resoluut om er vervolgens met 1 of ander raar vervormd stemmetje aan toe te voegen "maar ik dacht, misschien heb jij toch als verrassing wel iets uit jezelf gepland ofzo?" en ik had de zin er al uit gefloept toen ik erachter kwam dat die zin wel errug vragend en hoopvol klonk....

Maar goed...hij had em -of liever gezegd mij- door. De volgende morgen terwijl ik nog in diepe rust lag, bracht hij de jongste naar school en maakte de oudste wakker...verzorgde hun ontbijt...en reed daarna naar de bakker om speciaal voor ons tweetjes een lekkere brunch te halen en voor s'middags een rijstevlaai, waar ik dol op ben.

Wat ben ik toch ook een ongelóóflijke muts af en toe he?!...Zelf erop staan om niets speciaals te doen en ook niets te regelen..en dan je fantasie zo op hol te laten slaan omdat manlief zomaar een dagje vrij neemt -wat hij overigens wel verdient heeft!- en dat ik dan nog een beetje beledigd ben ook als blijkt dat hij geheel volgens afspraak niets geregeld heeft.......

En dat hij dan nog snel wat regelt ook!

Wat een WereldVent heb ik toch!!! Dat hoor ik toch te weten en te onthouden, dat moet toch iedere dag een kado op zich zijn!!....

Sorry MijnLief, dat ik af en toe een kat in de zak -of een enorme Zak van een Kat- blijk te zijn :P



Have a Nice day :)

7 opmerkingen:

  1. Dat bedoel ik nou-koester wat je hebt!!! xxx Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahahaha ik zie dit 'toneelstukje' ook helemaal voor me.....
    inderdaad, ook hier is elke dag Valentijnsdag, ik heb een wereldvent door dik en dun.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Haha, heel herkenbaar! Stiekem toch hopen op een verrassing....Geniet van je lieve mannetje! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hahaha :-D
    Ik had een verrassing gekregen. Wat ik gehoopt had ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier zit ook zo iemand, zelf afspreken om niets te doen
    en dan ontgoocheld zijn als hij inderdaad niks doet ;)
    stom hé!
    Wel fijn dat jij toch een verrassing kreeg!
    Je hebt inderdaad een wereldvent!
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hihi, maar je hebt toch wel een leuk en gezellig dagje gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hallo!

    Via de mamablogs ben ik hier op je mooie blog terecht gekomen.

    Op mijn blog staat een verrassing voor je… Ik heb je een Versatile Blogger Award mogen geven voor je creatieve & inspirerende blog.

    Gefeliciteerd!

    Kijk maar eens voor meer informatie op http://www.studiozakka.blogspot.com

    Als je het leuk vindt mag je de Versatile Blogger Award kopieren naar jouw blog en weer doorgeven aan vijf anderen.

    Groetjes,
    Rosalie (tante Pollewopje)

    BeantwoordenVerwijderen