donderdag 19 januari 2012

Papieren weirdodoosjes en koeken --> diy en recept :)

Gistermiddag stond in het teken van knippen en knutselen.
Oudstedochterlief ging samen met een vriendin naar de kapsalon om haar prachtige krullen te laten fatsoeneren. En jongstedochterlief en ik bleven beide thuis. "Zeg het maar, wat zullen wij tweetjes gaan doen?", vroeg ik. "Knutselen", antwoordde jongstedochterlief.
So be it...

Eerst maakten we samen een overheerlijke tosti klaar en daarna gingen we aan de knutsel. Op het internet had ik al wat geinigs gevonden --> Vreemde papieren figuren..Link...Klikkerdeklik...even opslaan, uitprinten en klaar is Kees. Maar Kees dacht iets te snel klaar te zijn. Want het precies uitknippen viel nog niet mee en iets vastplakken zonder lijm is ook niet echt een makkelijke taak. Maar nadat we zowat heel de woonkamer en de slaapkamers van de beide meisjes overhoop hadden gehaald, toverden we ineens ergens een plakstift tevoorschijn. Jeui!!



Daarna gingen we aan de friet. Eigengemaakte friet uiteraard met een braadworstje en een supersalade om het gezonde een beetje erin te brengen haha..

Vanmiddag ben ik van plan om koekjes te bakken. Lekker veel koekjes bereidt met weinig moeite --> daar hou ik wel van en hopelijk lukt dat ook. Ik zag het recept in de L.ibelle, waar nog véél méér koekjesrecepten instonden (och, och, gaat vast niet goedkomen, t'is allemaal TE lekker),

Botervlindersssss....Mjammmm!!!
Hier het recept;

Hollandse Botervlinders -voor circa 20 stuks-

* 4 plakjes diepvriesbladerdeeg, ontdooid
* 2 el gesmolten boter
* 50 g kristalsuiker
* 1 tl gemalen kaneel

Leg de plakjes deeg op elkaar en rol ze uit tot een lap van circa 20x20 cm. Bestrijk het deeg met boter en bestrooi met een mengsel van suiker en kaneel. Rol de deegplak vanaf 2 zijkanten op naar het midden, zodat er een vlinder ontstaat. Snijd de deegrol in 20 plakjes en bak de vlinders op een bakplaat in 15-20 min. krokant in een voorverwarmde oven op 220 graden....

Nou, dat zou moeten lukken, toch?!


Have a Nice day :)

5 opmerkingen:

  1. Dank voor je leuke reactie op mijn blog-leuk-leuk-leuk. En die botervlinders zien er veelbelovend uit-heb gister om de week te breken een platte appeltaart gebakken en het is NU alweer op. Fijne dag toegewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik zie de gezelligheid bij jullie helemaal voor me, heerlijk!!
    en die botervlinders lijken me ook al zo heerlijk!! dat wordt smullen vanmiddag:))

    dank je voor je felicitatie!

    lieve groet van Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat ben je weer crea bezig, leuk! Die botervlinders lijken me heerlijk. Ik wens je een gezellig weekend! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Voor het eerst op je blog. Wat een feestje! Leuke dingen deed je met kleine meid. Enne... zijn je botervlinders nog gelukt? Ik ben benieuwd :-)

    BeantwoordenVerwijderen