maandag 23 januari 2012

Monday morning feels so bad...I've got Friday on my mind...met koekjes/broodjes en meer

"Monday morning feels so bad
Everybody seems to nag me
Come on Tuesday I feel better
Even my old man looks good
Wednesday just won't go
Thursday goes too slow
I've got Friday on my mind

Gonna have fun in the city
Be with my girl, she's so pretty
She looks fine tonight
She is outa' sight to me"



Een supergezellig muzikaal weekend hebben we weer achter de rug!! Alleen moeten we nu weer een heel weekend wachten op ons volgende muzikale feestje. Dus vandaar de bovenstaande lyrics -een gedeelte thans- van het liedje "Friday on my mind" van de Easybeats uit 1966. Way Back voor mijn tijd tuurlijk, maar wel uit de opgroei-periode van mijn mams dus uiteraard ken ik bijna al die liedjes uit die periode ook.

Afgelopen weekend was het weer tijd voor het maandelijks terugkerend optreden van Popstichting Jailhouse. Dit keer was de band "Creedence Clearwater Survival" aan de beurt om een geweldig optreden te geven. En dat is gelukt!! Het was echt superdruk! Helemaal top...zóóó geweldig ;)....jong en oud......allemaal dansend en zingend naast elkaar....wij hebben genoten!
Dit was de eerste keer dat ik er op mijn scootmobiel naartoe ging en manlief op zijn fietsje, zodat hij in ieder geval veilig een biertje kon nuttigen.....We hadden eigenlijk die avond geen dienst, maar omdat het zóó druk was, moesten we af en toe bijspringen.....


Oehhh...gezellig druk!

Mijn Lieffie :)

Ook heb ik vorige week nog (een poging gedaan althans haha) BoterVlinders gebakken (zie 2 blogspots hiervoor). Nou....ehhh...de volgende keer moet ik ietsiepietsie beter opletten geloof ik. De binnenkant was overheerlijk, maar aangezien ik de buitenkant ook rijkelijk had besmeerd met de combi suiker/kaneel, was de buitenkant nogal ehhhh..........zwart! Enfin, zo leert men weer wat he?! haha
Nog ongebakken op de bakplaat

Gebakken......zie je die buitenkant? Jak!
Daarna maar een poging gedaan om broodjes te bakken. Harde broodjes...en dat ging goed! Ze zagen er na het bakken geweldig uit en wat dan het belangrijkste is --> ze smaakten nog heerlijk ook!! :)

Ze zien er mooi uit he?!

En ze waren nog lekker bovendien! :)
Het recept van de broodjes;  
  • 450 g bloem
  • 2 tl zout
  • 1 el suiker
  • 50g zachte boter
  • 1 zakje gist
  • 275 ml lauwwarme melk
Hoe maak je het:
  1. Doe de bloem en zout in een grote kom. Roer de suiker erdoor. En wrijf de boter erin.
  2. Meng de gist met 4 el van de melk. Roer de rest van de melk erdoor. Giet het melkmengsel door de bloem en roer tot zich er een zacht deeg vormt.
  3. Leg het deeg op een met bloem bestoven aanrecht en kneed 10 minuten totdat zich er een glad en elastisch deeg ontstaat.
  4. Doe het deeg in een geoliede kom en laat afgedekt 1h op een warme plak rijzen.
  5. Duw het deeg terug en verdeel het in 12 stukken, maak er bolletjes van en leg ze met genoeg ruimte uit elkaar op een met bakpapier bekleedde bakplaat.
  6. Snijd een kruis in de bovenkant van de broodjes. Dek weer af en laat 20 minuten op een warme plek rijzen.
  7. Verwarm de oven voor op 200 graden. Bestrijk elk broodje met (extra) melk en bak ze 20-25 minuten, totdat ze lichtbruin zijn.
Geeft 12 broodjes
Ook een hapje?
Have a Nice Day!!!

6 opmerkingen:

  1. Lekker ben jij-zit hier met water in m'n mond. Jammie-heb zin in die broodjes. Mooie dag-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Het lijkt wel of ik je broodjes hier ruik, heerlijk! Wat fijn, zo een muzikaal weekend. Ik zou ook wel weer een lekker willen meebrullen met een live-band. Helaas heb ik niet vaak de gelegenheid. Fijne week wens ik je! En voor je het weet is het weer vrijdag, hoor... :) Liefs MiM

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo jij heb weer een over"heerlijk"weekend achter de rug ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. lekker zo'n gezellig weekend, kun je de hele week weer op teren! Broodjes zien er goed uit! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat zien die broodjes er goed uit, die ga ik ook eens proberen!!

    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou, volle bak daar op het feestje! En, hoe was Creedence Clearwater Survival, net zo leuk als de Revival??
    Lekkere muziek hoor, de vroegere singletjes zijn helemaal grijs gedraaid! Je broodjes zien er heerlijk uit, moet ik ook maar es proberen.

    BeantwoordenVerwijderen