vrijdag 23 december 2011

KerstKoken avec plaisir :)

Bakken, bakken, bakken is alles wat de klok slaat op dit moment -en tussendoor die sjaal afhaken --> ik ben er bijna...alhoewel het mijn eigen schuld is dat ik er zo lang overdoe...hij is iedere keer te smal naar mijn zin, dus haak ik er nog maar wat aan vast  en ja dat schiet dus niet zo op :)-...


klaar en verpakt

Z'on 22 krentenbollen en 15 kokosbolussen en allerlei koekjes zijn ready to go en dus klaar om opgegeten te worden -als ze nog niet opgegeten zijn haha-....Mjammmm....(ik heb ze overigens verpakt in broodzakken die ik altijd bewaar)

Nog ongebakken maar gerezen krentebollen

Het is natuurlijk wel veel meer werk om -bijna- alles zelf klaar te maken in tegenstelling tot het "kant en klaar" kopen in de supermarkt, maar het scheelt zeer zeker voor in de portomonnee :).....Bovendien vinden de meisjes het ook ontzettend leuk om mee te helpen en kan de kachel ook al voor een paar dagen uit dankzij het continue draaien van de grote oven haha..dus gewoon je tandjes op elkaar Corientje --> of beter gezegd, "Zet je tandjes in een kokosbolus, en gaan met die schuimspaan!". Ik heb mezelf immers voorgenomen dat we met Kerst superlekker gaan eten, maar wel met de dingen/ingrediënten die wij eigenlijk altijd wel in huis hebben. ...
dus we gaan ervoor!

Tadáá!

Ongebakken in elkaar gedraaide kokosbolussen

Thans ben ik nog bezig met het maken van circa 35 stuks donuts en 25 samoza's...we zijn dus nog wel even bezig hier! Maar het ruikt hier nu zalig :) En dan moet er nog gebak gemaakt worden...owh owh...

En lekker dat ze zijn!!
En zojuist kreeg ik nog een grote doos van Cosmox..Klikkerdeklik..boordevol met allemaal free leuks geschikt voor elk feest!!! Maar daarover later meer :) het wordt in ieder geval weer "uitdelen" hier -joehoe!!-

Morgen vertrekken we met zijn allen inclusief SchoonMoedertjeLief  naar Zwagertje en SchoonZussieLief om daar alvast een soort pré-eerste-kerstdag te vieren (hoe verzinnen ze het toch weer?!)...Ik heb er in ieder geval zin in...we blijven er ook een nachtje slapen -als ik er ooit aankom trouwens...ze wonen er sinds kort en je kan er alleen maar komen via trappen, trappen en nog eens trappen.....en dat is nu iets wat ik eigenlijk niet kan --> traplopen....maar de mannen zijn al ernstig aan het trainen geweest om mij hoe dan ook die trappen op te dragen haha...En voor de rest zal er wel veel gelachen, spelletjes spelen (zóó leuk en gezellig), donald duck gegeten (?) en gekletst worden....

En voor de liefhebbers die nog op zoek zijn naar leuke KerstPrintables...neem maar eens even een kijkje Hier...Klikkerdeklik... Je kan je hartje oftewel je printertje weer even ophalen
Welnu, ik duik weer terug mijn keuken in en wens iedereen vanaf mijn stoeltje;


Have a Nice day :)

5 opmerkingen:

  1. mmmmmm wat zien ze er lekker uit,ik wou dat ze een geuren pc hadden dan kon ik het ook ruiken want het zal zeker wel heerlijk ruiken daar bij jou, maar wat een werk joh,knap hoor.

    he hele fijne dagen.
    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Meid wat heerlijk allemaal en jammer dat we het niet kunnen ruiken laat staan proeven.En nu genieten van fijne kerstdagen,groetjes Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. mmm, ruik het bijna vanaf het scherm, ziet er lekker uit! Veel plezier met je pre-kerst en kerstfeest!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent erg druk bezig zo te lezen en het ziet er heerlijk uit heel veel succes verder met het bakken.
    Hele fijne dagen!!!
    Gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dat ziet er heerlijk uit! Fijne feestdagen.

    BeantwoordenVerwijderen