woensdag 14 december 2011

Bonte sferen en een leuke tip; DIY kerststal

Owhhh...wat een leuke ideetjes zijn er toch te vinden voor kerst op het wereldwijde web.
Moet je deze eens zien;

Gepikkerd Website Marloes de Vries
Deze superleuke en mooie DIY voor een kerststal zag ik bij haar...Klikkerdeklik.
Marloes de Vries dus. Een talentvolle illustrator.  Is dat niet leuk om samen met de kids te doen?! Of natuurlijk gewoon voor en door jezelf te maken. Hoe leuk
Je kan er eventueel een stal van een lege schoenendoos bij maken....of timmer wat anders (nee, niet jezelf!) in elkaar als stal zijnde...wat stro (nog van het paard van sinterklaas?!) erbij en hoppa.....een kerststalletje is geboren :)....

Een stukje kerst bij ons....
Hier in huis raakt het ook al aardig vol met kerstspulletjes. De bedoeling was om
het dit jaar een beetje rustig te houden.........maarrrrrrrr.....
dan had ik natuurlijk niet tegen de meiden moeten zeggen "zet maar neer wat jullie willen"....-geen handige aktie weer van mij duhhhh-.....elk hoekje wordt volgepropt met kerstspulletjes...(en waar ik ook ga zitten, ik heb continue het gevoel dat ik bespied wordt door al die kerstigere mannetjes en fake engeltjes gheghe)...
en oei oei, wat hebben wij toch veel kerstspulletjes! Een klein fortuin staat hier gewoon aan kerstzooi, geloof ik........alhoewel het allemaal geen drol gekost heeft.
De kerstboom heb ik ooit gekregen van mijn ouders. En de rest van de kerstspulletjes
heb ik gekocht op de rommelmarkt (op het einde, als je een tas mag vullen voor een euro)
...ik ben zelf DOL op de wat meer antiekerige kerstzooi en dát kun je dus vaak vinden op een rommelmarkt....die oude prachtig versierde kerstballen van glas............zóóó mooi!
 Wij hebben dan ook altijd een "bonte" boom in huis......boordevol met allerlei figuurtjes, gekleurde kerstballen en regenboog slingers......heb je wat om naar te kijken haha...

Hey...waar komt die JokiDoki-kabouter nu weer vandaan??
Hoe ziet jullie boom er uit? Alles in 1 kleur of 2? Of ook alles door elkaar?

En weer een andere kerstman (oudstedochterlief deze keer)

Have a Nice day :)

Psssttt; je kan nog maar 2 dagen meedingen naar deze GiveAway..niet vergeten..Klikkerdeklik hier....

7 opmerkingen:

  1. Leuk al die kerstspulletjes!! mijn boom is in 2 kleuren rood en wit...

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  2. leuke post hihi, een lekkere kerstbende dus, jullie zijn zelf net een kerstalletje als ik het zo lees!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. hey wat een leuke kersttips weer! Ohh binnenkort d etrekking van je give-away,spannend. Heb je gezien dat ik ook weer een give-away heb?
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oooo leuk al die kersrtspulletjes,wij hebben de boom roze,zoals alles roze is hier.hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De kerststal is Leuk!
    En jaaahhh die oude kerst spullen zijn zeker mooi ♥ ....
    Hier dit jaar wel een vrij rustig boom vind ik zelve.... Anders nog heel veel slingers enzo erin... Maar nu iets minder (maar dank dat mensen hem nog wel vol vinden).... Hoop één deze dagen even een kerstsfeer blogje te plaatsen ;)
    Ben nog niet helemaal klaar nog aan de haak voor de kerstboom :D :D

    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha1 Wat een grappig kaboutertje!
    Mijn boom is roze, wit en zilver...lekker vol hangt ie:-)
    Leuke kersttips geef je! THNX!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Onze boom, oh zo heel graag alles heel stijlvol in 1 of hooguit twee kleuren willen hebben, maar ja, de kinderen zijn de baas over de kerstboom dus het een kakofonie van kleuren (wat ik stiekem heel erg mooi vind)

    BeantwoordenVerwijderen