woensdag 16 november 2011

WoensdagWeetjes; Creeër je eigen gezelligheid met DIY cake, kaarsen, lamp en tv-kijken

Vandaag heb ik zin om wat lekkers te maken. Ondanks al mijn kookboeken en uitgescheurde blaadjes uit magazines die je zowat bij alle supermarkten gratis kan krijgen, speurde ik ook nog wat rond op het internet. En daar vond ik deze;

gepikkerd site

Een recept voor Kaneelsuikerbrood.....klinkt goed en ziet er heerlijk uit. Nu nog even voor mezelf vertalen en er een eigen draai aan geven...of ik nu wil of niet....- het bakken of koken gaat me altijd goed af, maar om de 1 of andere reden wordt mijn creatie altijd net iets anders dan het "plaatje" aangeeft ook al volg ik precies het recept :p -..De volledige link naar deze creatie vind je hier --> Klikkerdeklik


En met deze dagen waarin het steeds vroeger donker wordt, is er -althans vind ik- niks gezelliger dan kaarsjes aansteken (gelukkig kan dat nu ook weer omdat de meiden groter zijn). Ik heb ikweetniethoeveel kaarsen en kandelaars/waxinelichthoudersIk heb er volgens mij nog nooit 1-tje nieuw gekocht, ze komen allemaal van de rommelmarkt vandaan.....zo tegen het einde van de rommelmarkt waarbij het hier op het eiland altijd zo is, dat je voor 1 euro een grote plastic tas mag vullen met zooi...en dan gooi ik er standaard alle kaarsen en houders in die ik maar tegenkom haha..de restjes kaars die ik overhoud, verzamel ik dan altijd weer en smelt ze in een oude pan om er nieuwe kaarsen van te maken. Lont haal ik bij de hobbywinkel, knip het lont op de juiste maat, doop de lont in de gesmolten kaarsvet en laat hard worden. De rest van het gesmolten kaarsvet giet ik over in oude thee- of koffiekopjes, laat opstijven en wacht tot er een soort van korst op zit en prik dan de lontjes erin....et voilá......


Gepikkerd van DosFamily

Ben je niet zo van de kaarsjes, maar wel vans lampjes en sfeerlicht en heb je een voorraad gehaakte kleedjes liggen (op zolder, in een koffer of waar dan ook)? Dan is dit wellicht een heel leuk idee voor jou! Het is dat ik zelf geen gehaakte kleedjes in huis heb, anders had ik deze lamp zelf ook gemaakt....ik vind em geweldig!! -dus voor degenen die van hun voorraad gehaakte kleedjes afwillen...you know how to find me haha....-  Je hebt er maar een paar dingen voor nodig; behanglijm, een ballon en gehaakte kleedjes...Blaas de ballon op tot gewenste grootte, maak een touwtje vast aan de ballon en hang de ballon voor even op een handige werkplek.

gepikkerd van DosFamily
Smeer je kleedjes volledig in met behangplaksel en plak ze vervolgens vast op de ballon. Zorg ervoor dat de kleedjes elkaar overlappen, zodat ze goed aan elkaar vast blijven zitten. Als de ballon helemaal bedekt is, gooi er dan nog voor de zekerheid een extra laag behangplaksel overheen. Laat het een nachtje drogen. Als alles opgedroogd is, kun je de ballon kapot prikken...maak er een prachtig touwtje aan vast, stop er een lampenfitting in en....Ziezo...-voor de complete engelstalige DIY Klikkerdeklik hier.....


En dan ga ik er voor vanavond eens lekker voor zitten. De boeken heb ik uiteraard allemaal al uitgelezen en de films heb ik eigenlijk ook al allemaal ervan gezien (behalve de laatste 2 uiteraard, aangezien de ene net uit en de andere pas volgend jaar uitkomt). Maar aangezien dat allemaal alweer een poosje geleden is, ga ik vanavond weer kijken. Waar ik het over heb? De boekenserie "Twilight" van Stephenie Meyer...Ik vind ze heerlijk om "wegtelezen" en heb er mijn oudstedochterlief ook al mee besmet....Maar smaken verschillen natuurlijk! Wil je meer weten over deze schrijfster en de boeken...klikkerdeklik dan hier... Het eerste verfilmde deel van de boekenserie kun je vanavond op tv zien bij rtl5..klikkerdeklik... Wil je wat anders zien, maar ben je je tv-overzicht kwijt of wil je van je abonnement af....Klik dan hier voor een overzicht van alle programma's op tv

nb; bij de internist was alles oké gisteren, gelukkig geen nieuwe diagnoses erbij. Het is dus gebleven bij; MS, fikse middenrifbreuk, spastische darm, b12-tekort, Vitamine D-tekort, een baarmoeder die er tzt (tot ik ben opgeknapt) eruit moet en een lever die volzit met zeer waarschijnlijk goedaardige tumortjes (ieder half jaar moet er voor controle een echo van gemaakt worden...het is goed dat ze dat willen doen ter controle, maarrrrr....je krijgt er wel de kriebels van....goed is goed, zou je toch denken). Al met al ben ik al wel aardig opgeknapt door al de medicijnen en ben ik blij dat ik zo volhardend ben geweest om aan te geven dat de heren doktoren verder moesten kijken, omdat ik het niet eens was met hun eerst vastgestelde diagnose; "alles kwam door de MS of zat in het allerlaatste geval "tussen mijn oren"....we zijn nu achter 6 nieuwe aandoeningen gekomen...dus niks tussen mijn oren of wat dan ook...ik had gewoon gelijk!!!

Have a Nice day :)

ps; je kan nog meedoen met mijn GiveAway!! Joehoe....hier moet je zijn :)

9 opmerkingen:

  1. Waw-die cake lijkt me heerlijk-ik hou van de kruiden. En dank voor het delen van de knutselideeën. En super goed dat je hebt geluisterd naar jezelf en je lijf-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. pfff gelukkig geen nieuwe diagnoses erbij,. je hebt er al genoeg!!
    Mjam... dat kaneelbrood ziet er wel heel lekker uit. Maar mij lukt zoiets ook nooit. We gaan nu zandkoekjes bakken, daar kan niks mis mee gaan, toch..?
    Fijne middag!
    Groetjes, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke ideetjes! En kaarsen maken, leuk he! Heb ik ooit zelfs met de kleuters gedaan!
    Geniet van de gezellige film. Ik ken de boeken en films wel, maar heb ze nog niet gelezen/gezien. Ik ken meer mensen die er enthousiast over zijn.
    Blij dat het toch nog goed was bij de internist! Nu maar verder aansterken!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Noem het maar niks 6 dingen erbij maar wel goed dat je doorgezet hebt!! Het baksel ziet er heerlijk uit en ik ben dol op kaneel maar ik vraag niet meer om een recept,hoor na het mislukken van die chocolade taart,ha,ha, ik heb net lekker een zak taai taai gekocht daar vergrijpen we ons vanavond ook tijdens een filmpje maar aan!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. owh, owh, wat lees ik toch allemaal voor lekkersss..zandkoekjes bakken...taai taai kopen....mjammie....er bestaan gewoon veel te lekkere dingen op de wereld :)...ach ja, we moeten onszelf zo af en toe verwennen he haha...

    @minimoek..ja, wat een rarigheid met die chocoladetaart he...dat tie was mislukt...ik moet wel eerlijk bekennen...oudstedochterlief heeft em toen gebakken...en bij haar lukt altijd alles! Ik weet dus niet zeker of de taart bij mij ook gelukt zou zijn haha...

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat heb ik dus ook, als ik iets bak ziet het er altijd anders uit dan hoe het recept is...maar bakken laat ik aan onze jongens over, mij lukt het niet...jou wel, ziet er lekker uit! leuk met die kanten kleedje over de ballon moet ik ook eens proberen als ik tijd heb en ga nu alle restjes kaarsen opsparen ;-)) goed dat je naar jezelf geluisterd hebt en dat de dokters meer hebben vastgesteld, niet fijn natuurlijk, maar het is zeker niet fijn als ze zeggen dat het tussen de oren zit bah...sterkte met alles!

    Lieve groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  7. ooo leuk die lamp,ik heb wel gehaakte kleedjes,dus misschien ga ik hem wel maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dubbel natuurlijk; nu wel zekerheid over wat je wel en niet hebt, maar anderzijds ben je er ook niet klaar mee...'n schouderklop voor je dat je er zo moedig mee omgaat!
    Wat een superleuke kaarsenkoppen! Ga ik onthouden!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jij verstaat de kunst van de winter doorkomen!

    BeantwoordenVerwijderen