woensdag 9 november 2011

Onverwachts bezoek...

Dacht ik toch eerst gisteravond een rustig avondje te hebben...waarbij ik lekker kon verder frutselen aan een zusje voor Kees de Kikker...nog wat kadootjes inpakken voor mijn AdventSwap met Daniëlle van Noods Klikkerdeklik Blog....en wellicht weer verder werken aan mijn "SchoentjeZettenProject/HulpSint gevraagd ..Klikkerdeklik.....met Stoffieleut Klikkerdeklik Blog,maar nee hoor...niets van dat alles..
Want we kregen onverwachts bezoek! Ik kreeg het ineens razend druk! En ik niet alleen hoor....mijnlief ook.....en oudstedochterlief plus jongstedochterlief. We hadden niks in huis....dus moesten we rondbellen en snel nog even een boodschap doen. Of we het leuk vonden? Nope, normaal gesproken hou ik wel van gezelligheid en hanteer ik het motto "hoe meer zielen, hoe meer vreugd".....maarrrrr....dit ging me te ver. Het aantal was te groot en alhoewel ze niet echt geluid maakten, vond ik ze stomvervelend en hoogst irritant. Yep...op zulk ongewenst bezoek zit toch niemand te wachten?! Ik wist dan ook niet hoe snel ik ze weer uit mijn huis kon schoppen! Ik kreeg er zowaar de kriebels van.Waar ik het over heb?!.......Nou........de LUIZENFAMILIE!!............be gone......pest....


Ik had het nog nooit meegemaakt....ja vroeger toen ik klein was, dus mijn moeder opdraaide voor de grote werkzaamheden... Nu moesten we alles zelf doen.........sjongejonge wat een gedoe. En wat ook weird was, is dat de kids eind vorige week op school nog gecontroleerd waren door de zgn luizenmoeders, luizenbrigade...weet ik veel hoe ze zich precies noemen, maar dat ze een vernieuwde opleiding en naam mogen volgen/nemen is een ding wat zeker is! Ik bedoel maar; dochterlief vertelde dat de moeders even met hun vingers ritsie/ratsie door de haren gingen en thats it.... Ehmmm...in blond haar vallen luizen niet zo op?! Dus hoe kan je nu zoiets zien als je geen luizenkam gebruikt? Dochterlief had volgens de luizenmoeders geen luizen, maar volgens het kammetje dus wel! Ik wist in eerste instantie geeneens wat ik moest doen haha...Thanks voor G.oogle........dacht ik!! Gisteravond las ik dat ik alles zou moeten wassen, schoonmaken, jaja zelfs de auto en ontsmetten....-en terwijl ik dat allemaal las, dacht ik nog...dat lukt en kan toch nooit?!..dan kan je beter je hele huis aan gort gooien en een nieuwe laten bouwen, als ze alles zo rigoreus willen schoonmaken-. Zelfs de school had het over "grote schoonmaak" en de apotheek begon over knuffels in een zak doen en in de vriezer flatsen!! ....Dussss hebben we gisteren als een razende vanalles ingepakt en gewassen...en nee...niks in de vriezer gegooid.


En nu? Nu lees ik zojuist dat sinds augustus van dit jaar het advies is aangepast volgens het Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu...Klikkerdeklik.!!!!..
Wel potjandozie....velen weten dat dus niet (inclusief school -wat te denken van de verplichte luizencape?!- en apotheek en etc)...
Pffffttttt.....wat betreft dus de timing van het bezoek van de luizen, hebben ze dat dus wel goed gedaan....alleen met het lezen en krijgen van de juiste info, was ik net iets te laat....pffffftt again....


Ach ja....de bedden moesten toch deze week verschoond worden en dus is dat maar alvast gedaan....en de winterjassen zijn nu gewoon superschoon....ze zien er weer als nieuw uit!! en de plaids op de banken, ruiken weer heerlijk fris.....en, en, en....ik hou mezelf gewoon maar voor dat het een soort van grote Lenteschoonmaak was.....kijk, daar wordt ik dan toch weer een beetje vrolijk van...maarrrrr...dan moet ik niet naar buiten kijken....

PS; Je kan nog steeds meedoen met mijn GiveAway "Een beetje van mezelf en een beetje van Dreamkey Design" Klikkerdeklik

PS2; Meer informatie over "SchoentjeZetten/HulpsintGevraagd"..Klikkerdeklik hier....

PS3; Wellicht op zoek naar een bijzondere muurschildering en zin in een aktie?!  Klikkerdeklik dan hier..

7 opmerkingen:

  1. Oh bah luizen, dat is geen leuke visite inderdaad! Hopelijk zijn ze gauw weer weg. haha, krijg jeuk van je blogje...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. nou hebben we geen kids op school, dus ik zou even doorklikken helaas werkt de link niet bij mij.
    Maar ik snap dat je de boel weer lekker fris en aankant hebt ;. jammer van je rustig avondje...
    Maar als jullie zo weer snel van de ongenode gasten zullen zijn, tsja dat is dan ook wel weer wat waard.succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @qm; dankje voor het melden dat de link niet werkt...hij werkte bij mij dus ook niet meer haha...heb em aangepast...thanks :)

    @Lien; ja erg he...toen ik er achter kwam dat dochterlief luizen had, kreeg ik ook spontaan overal jeuk....ieuwwww...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oeps ik krijg spontaan jeuk,gelukkig heb ik toen de kinderen klein waren nooit met dat probleem hoeven dealen maar jij bent in ieder geval klaar met de grote schoonmaak....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dochterlief heeft 1x luizen gehad en dat was meer dan genoeg. Shocking-echt. Na het uitkammen op de badkamer zag ik ze bewegen op de grond. Echt goor.
    Alle knuffels-alles wassen en knuffels in de vriezer. Of alles heeft gewerkt weet ik niet maar het was hardnekkig. Veel succes als verdelger-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Aargh vervelend zeg. En ik heb bij de luizenbrigade gezeten, het kan echt binnen een dag gebeurt zijn. Ik denk dat je er goed aangedaan hebt alles te doen hoor, het nieuwe advies vind ik maar karig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh vervelend! Hopelijk zijn jullie er snel van af! Maar met de middeltjes van tegenwoordig zijn die op 1 of 2 dagen wel weer weg!

    BeantwoordenVerwijderen