vrijdag 18 november 2011

Update! Gemaakt ; Lekker Warm de Winter door met deze Beenwarmers -DIY- en een beetje Grunge :P

I just love them! -->
Beenwarmers :)...eigenlijk hou ik wel van alle "warmers"...handwarmers, beenwarmers, oorwarmers en als het effe kan een neuswarmer! -maar een goede ben ik nog niet tegengekomen, staat zo.....hoe zal ik het netjes zeggen? ehhh....lOllig...zoiets dus haha :) -

Het stapeltje oude afgedankte kleding en niet meer geschikt om wegtegeven werd er weer bij gepakt. En ertussen bevond zich dit ooit sprankelende helemaal egaal roze vest....nu is het dus oud en verkleurd.....vintage oké, maar je kan ook te ver gaan he, dus daar moest wat anders van gemaakt worden. Beenwarmers en een rokje....dat moet het gaan worden. Het plan is er dus en nu de uitvoering nog -en dáár schort het bij mij nog weleens aan haha-.


En onder het genot van het beluisteren van de cd "Unplugged in New York" van 1 van mijn favoriete bands "Nirvana..Klikkerdeklik info..ging ik helemaal los. Best lekker eigenlijk, om kleding helemaal aan gort te knippen en er vervolgens "proberen" er weer iets nieuws en leuks van te maken...De
"sloop- en herdooptherapie"
noem ik het maar, welnu dat werkt perfect :)...

Van een oude gebreide trui of vest knip je de armen eraf...Zo dus ja...


Vervolgens knip je de mouw een beetje recht en fatsoenlijk bij.



Zoek daarna een leuk gekleurd lint erbij en rijg het aan de bovenkant -dus de "afknipkant"- er doorheen. Maak een knoopje of strikje tussen de beide uiteinden van de lintjes en zet de onderkantjes van de lintjes vervolgens vast met een leuke knoop. Althans dat is de manier zoals ik het gedaan heb, je kan het natuurlijk op allerlei manieren versieren..

Close-uppie

En dan ziet het er zo uit.

Tjoe...net echt zo....uit de winkel ;)

 Aangezien de bovenkant er dan niet zo superjofel uitziet en de boel natuurlijk helemaal gaat losrafelen, moest ik even verzinnen hoe ik dat op kon lossen. En vanochtend kreeg ik ineens HET idee. Wij gooien mijn net geleerde technieken erop los (nb, bij "By MiekK blog" de Online Haakcursus..Klikkerdeklik..)  --> we haken er een bovenkantje aan vast. Daar ben ik nu dus mee bezig. Ik heb gekozen voor een wit "roezel"randje. Het is nog niet helemaal af, maar het ziet er al geinig uit, al zeg ik het zelf. Zodra de beenwarmer helemaal "finished" is en ik mijn fototoestel weer terug heb..die nu is ingepikkerd door oudstedochterlief zal ik het eindresultaat er ook nog op zetten...Maar eerst dus dit....
dan kunnen jullie namelijk ook gelijk aan de slag haha..

UPDATE; de beenwarmer is af! Het bovenstukje is vastgehaakt ;) en het lint plus de knoopjes heb ik ook even nog iets anders gedaan -het zat namelijk te strak en nu is het weer flexibibel...nog een bloemetje ertussen....en Voila :)

De voorkant met gehaakt randje :)

Close-upje 2...maar dan net even anders :P

Den Achterkant

Have a Nice day :)

PS; dit is de laatste dag dat je nog kan meedoen aan mijn GiveAway...vergeet dus niet jezelf nog even op te geven :)...Klikkerdeklik hier maar..

14 opmerkingen:

  1. Hihi, ik heb ook van alles warmers, maar een neuswarmer ben ik nog niet tegen gekomen (ik doe mijn sjaal dan meestal over mijn neus...) maar die zou best handig kunnen zijn!
    Leuk, die beenverwarmers op die manier! Ik ben er jammer genoeg zo eentje die denkt: Ocharme die trui... Ik zal ze toch maar heel laten.
    Maar op deze manier kan ze natuurlijk een leuk tweede leven krijgen. Benieuwd naar je volledige afwerking. Met een pluchen randje aan zou die wel leuk staan!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed en ook lekker snel (daar hou ik van) idee!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. wat een goed idee, ik moest wel lachen hoor,maar echt een goeie vondst die been warmers

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kom op met dat resultaat, het klinkt geweldig!
    Ook gaaf om te doen van een maillot met kapotte kniën, dan knip je gewoon het onder- of bovenbeen af en haak je aan onder en bovenkant een randje!
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ze zijn echt heel erg leuk,mijn dochter vind het ook helemaal geweldig,die ga ik onthouden hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Oooh de afwerking is helemaal leuk geworden! Roze, lintjes en frulletjes... Helemaal mijn ding, haha!
    Echt leuk gedaan!
    Ik vrees dat ik inderdaad toch maar eens oude truien moet gaan verknippen...
    xx

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super je beenwarmers! ik wil ook wel een neuswarmer...heb in de winter altijd een koude neus ;-))

    Fijn weekend
    Groetjes Michelle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een super idee en nog lekker warm ook, fijn weekend Groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dat ziet er weer mooi uit!!En nog gerecycled!!! Ook goed bezig hoor met je haakcursus!!!Ziet er goed uit!!Fijn weekend.

    Gr Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Geweldig. Lang leve de kunst van het hergebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk en tja daar hoef je zelf niet voor te gaan breien:)
    En ik ben druk bezig hoor!!
    Al een beetje nieuwsgierig? HAHA:)
    En je meisjes?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. tof gedaan!!!! spijtig dat ik zo geen beenwarmermens ben :o) ik zou het er bijna van worden lol

    BeantwoordenVerwijderen
  13. oh wat is dit leuk geworden zeg,echt zo vreselijk hip, die gaan vast vaak gedragen worden, toch?
    En ja hier wordt inmiddels ook al van alles hergebruikt, momenteel zijn de t-shirt niet veilig hier in huis hihi!

    Bedankt voor je leuke reactie!

    BeantwoordenVerwijderen