vrijdag 11 november 2011

Hij komt....hij komt en Wildgeraas...

En ik zing "Vol verwachting klopt mijn hart, wie de koek krijgt, wie de gard"....jaja...ik heb er zin in!!

Aanstaande zaterdag is het zover...dan komt Sinterklaas naar Nederland :)...Eerst naar Dordrecht (eigenlijk best dichtbij voor ons, maar omdat we die dag ook naar de verjaardag van oma's gaan, kunnen we niet...en ik wil best graag haha)...maar goed....een paar uur later komt zijn totaal niet siamees of eeneiïg lijkende tweelingbroer....bij ons in het dorp aan.


Als een klein kind kan ik van het feest genieten, van de rondhossende zwarte pieten (waar ik helaas niets meer van krijg..snik haha), van de kinderknutselactiviteiten....en de fanfare (en dat is uniek...want buiten sinterklaas om heb ik totaal NIETS met de fanfare) en van de glunderende gezichtjes van al die kindjes om me heen....zo onschuldig....zo lieffff en vol verwachting.....en soms verdrietig of half in shock, omdat die Sinterklaasman of zwarte piet er van dichtbij toch wel een beetje eng uitziet.... 


En naar dàt feest....dáár kunnen we gelukkig nog wel even naartoe! Sommigen weten het al; maar ik ben dus een echte Sinterklaasfan...trots dat ik op 5 december als prachtige -jááá, daar ga ik gewoon van uit hè?! haha- surprise bij mijn ouders terecht kwam.....wat een fantastische datum toch?! :p.....

Onze oude lp-tjes van de Rommelmarkt..

Altijd zóó gezellig deze dagen ;)...vroeger donker, dus kaarsjes aan...oude krakerige, nostalgische Sinterklaas lp-tjes draaien met van die olijke vrolijke - oké, oké, soms ook best wel irritant ja - kinderkoorstemmetjes op onze oude platenspeler...héérlijk oefenen en meeblèhren met de overkneuterige en superzoetste liedjes allertijden..

De verzameling Sintboeken

Weer fijn de verzameling sinterklaasboeken uit de boekenkast halen en met zijn allen groot en klein en poezezussie op de bank zitten en lezen/voorlezen en/of plaatjes kijken.....speelgoedboekjes doorspitten....verlanglijstjes maken...stiekem toch maar een tekening maken en die in je schoen proppen....schoentjes zetten en liedjes erbij zingen, want anders kan je natuurlijk wel vergeten dat Sinterklaas er iets indoet :P..En met zijn allen de keuken induiken om de overheerlijkste sinterklaasversnaperingen klaar te maken ...waaronder het uitproberen van het maken van de echte OERpepernoot...wij proberen uiteraard ook ons steentje bij te dragen in de pepernotenrevolutie --> Klikkerdeklik hier voor artikel en recept!...


Tuurlijk, weten we wel beter...en jongstedochterlief had het Grote Verhaal sinds vorig jaar ook door....arme, arme ik!!....maarrrr...ergens......misschien?......echt zeker weten doet ze het toch niet.....en wij? Wij gaan hier gewoon door met Sinterklaas vieren.....ik heb ze gelukkig allemaal een beetje aangestoken met het SinterklaasVirus....misschien nu iets in mindere mate met kadootjes, omdat ze ook een keertje kadootjes onder de kerstboom willen vinden.....is prima....maar dan moet "de buit" wel verdeeld worden over deze twee feestdagen...We hoeven dit jaar geen moeite te doen om ineens de "zak van Sinterklaas" ergens te laten opduiken/tevoorschijn te toveren, maar ik denk dat we het in de vorm van een dobbelspel ofzo gaan doen..of iets dergelijks...ik ben er nog niet helemaal over uit, maar gezellig wordt het zeker....Wij zijn enthousiast....nog steeds......mijn missie is geslaagd.....Die houden we  erin!!


Hier een paar leuke tips en links om bij jullie ook het Sinterklaasfeest tot Ware Kunst te verheffen....

Haha :)
* Op tv maar natuurlijk ook op internet te vinden....Hèt SinterklaasJournaal....Klikkerdeklik... Een site boordevol Sinterklaas -spelletjes, kleurplaten, laatste nieuwtjes-...en staat jouw naam al in het Grote Sinterklaasboek?

* Weer even je Sinterklaasliedjesreportoire bijwerken....kom op...als je kleintje meezingt dan moet je natuurlijk zelf ook netjes meegalmen...Oefenen kan hier....Klikkerdeklik..Bij sommige liedjes staat zelfs de muziek....fijn....dan hoef je niet zelf op een speelgoedpianootje te gaan rammen...

* Wil je ook de keuken induiken om de allerlekkerste Sinterklaasrecepten klaar te maken....Klikkerdeklik dan hier.... Ik bedoel maar "wie zoet is, krijgt lekkers" en zijn we dat niet allemaal?! :)...

* Hier nog een site met allemaal voorbeelden om zelf de prachtigste surprises te maken Klikkerdeklik dan maar hier...

* En niet te vergeten...aanstaande zaterdag is er weer een nieuwe uitgave van het Online Magazine Moodkids, een heuse SinterklaasSpecial...boordevol leuks....Wil je deze ook ontvangen? Meld je hier dan aan!! Klikkerdeklik 



En dan het allerleukste...het SchoentjezettenProjekt!!! Klikkerdeklik voor meer info :) ..wie durft....welnu, niet veel haha...maar ik weet wel dat Stoffieleut en ik de grootste pret hebben en veel lol hebben om onze schoentjes te vullen...

Veel plezier :)

Have a Nice day :)

ps; je kan nog steeds meedoen met mijn GiveAway..Klikkerdeklik hier :)

5 opmerkingen:

  1. Leuk leuk leuk! Wij krijgen bij onze ouders ook nog altijd cadeautjes, hihi! Ik zou zeggen: doorgaan met vieren, ook al is het Geheim van Sinterklaas gekend. En bij jullie is het dubbel feest! Cadeautjes voor jou gegarandeerd!
    Binnenkort ook weer groot feest op school. Wat een voorbereidingen voor de komst van de Heilige Man (ook al blijft hij hooguit een half uurtje) Dat wordt knutselen en zingen tegen de sterren op!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ben dol op de Sint helaas delen mijn mannen dit enthousiasme niet met mij dus van jou blogje word ik helemaal happy.Maar wij hebben vanavond eerst nog Sint Maarten die langs komt keuvelen,ook een kindervriend.Wat super dat jij een Sinterklaaskindje bent maar was dat niet vervelend toen je klein was en gewoon je verjaardag wilde vieren,ik was nl. al blij dat onze zoon op 9 december kwam.Liefs Linda.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Corinne, ik had net ook een Sinterklaaspost gemaakt, ben ook zo excited als een klein kind, hahahah! Dochterlief geloofde vorig jaar niet meer, maar zit nu weer in ernstige twijfel, dus we gaan er gewoon weer lekker in mee! En moreg met warme chocomel en taaitaai voor de tv natuurlijk!
    Leuk, ik heb me angemeld voor Moodkids, ben benieuwd. En bedankt voor de tip van de suprprisepagina's, dat kunnen we goed gebruiken want vanmiddag gaan ze op school lootjes trekken. Ook wel weer leuk!
    Geniet van alles, liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oeps sorry voor de tikfoutjes, kwam door mijn enthousiasme! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. ik vind het ook best gezellig allemaal maar ik ben ook wel weer blij als het achter de rug is,de jongsten hier zijn dan wel extra druk,maar ik heb hier nu ook de sinterklaasliedjes aan staan hoor,gezellig.

    gr yvonne

    BeantwoordenVerwijderen