donderdag 20 oktober 2011

Yihááá...overactief potjes koken....

Zo he...dat gaat lekker -en dan heb ik het geeneens over het feit dat ik nu pas zie/doorheb dat ik al 40!! volgers heb, unbelievable, daar word ik dan toch weer/al blij van....thankssssss-.....en dat jullie het volhouden om bijna iedere keer zoveel van mijn gebláát te lezen!...tja in kleine teksten of praten in korte zinnen, ben ik nooit goed geweest hihi...ik ben zééér langgg van stof haha en ontzettend goed in ratelen...en dat geldt voor ratelen in typen en ratelen in woorden....zo erg zelfs, dat ik af en toe over mijn eigen woorden struikel -en das best knap eigenlijk- of dat ik zo snel praat maar mijn gedachten nog sneller gaan, zodat ik halverwege mijn verhaal niet meer weet, waar ik het nu toch alweer over had......-of ik zou natuurlijk weer eens naar mijn neuro kunnen gaan en vragen of ze niet opnieuw een hersenscan van mij willen maken-


Maar...oja...waar had ik het over? Owh dat ja...ik voel me deze week best wel goed...zo goed eigenlijk...dat ik niet goed van mezelf word -of dat nu goed is, is waarschijnlijk een goede vraag-.


Maar ach, ik vind het heerlijk...behalve dan het feit dat ik "geen rust in mijn Kont heb"...ik moet wat doen...ook al lig ik bijna op apegapen...Het is zelfs zo dat oudstedochterlief tegen me zei "het is maar goed mams, dat je jezelf niet iedere dag super voelt, want ik word gewoon helemaal hyper en druk van jou...en dat zou toch wel zielig voor papa wezen...zo druk als wij dan samen zijn!!!". Gheghe, ik moest er wel om grinniken hoor...het doet mij denken aan mijn broertje...die is ook altijd bezig...altijd druk, druk, druk...als hij op visite is geweest (supergezellig trouwens!), dan heb ik tegenwoordig een dag of wat nodig om bij te komen....maar vroeger -voordat ik "ziek" was-, was ik psies hetzelfde als hem. 


Neem bijvoorbeeld eergisteren --> Dinsdag dus... Ik had net alle moeite gedaan om mijn keukentje enigszins spik en span te krijgen -en dat gebeurd niet vaak bij mij dat ik mijn keukentje zóó graag schoon wil maken....verlate lenteschoonmaak wellicht?!- en toen moest ik van mezelf koken oftewel ik had gewoon zin om in de keuken te staan en om de 1 of andere psygedelische reden kan ik niet tegen een blinkende keuken en zonder al te veel moeite te hoeven doen, leek mijn keukentje een paar uur later niet zo netjes meer :(....

Dus ik heb voor keukenprinsesje gespeeld en gekliederd....en niet z'on klein beetje ook! Ik heb bijna een kilo!! aan champignons gesneden en verwerkt tot een champignonsroomsaus. Daarna zag ik dat de worteltjes ook bijna ten onder gingen, dus die heb ik ook maar gepoetst, gesneden en gekookt. De witlof die ik nog had liggen, zag het blijkbaar ook niet meer zo zitten, dus die heb ik verwerkt tot onze specialiteit "Kauwgomkaas". De gekookte aardappelen die ik had bewaard als kliekje heb ik fijn opgebakken met wat hutsels en frutsels erbij. Maar aangezien dat te weinig zou wezen, moest ik er nog rijst bij koken...niet zomaar rijst nee, want wij vinden het heerlijk als ik eerst wat fijngesneden knoflook en geraspte gember fruit in de pan...daarna de rijst erbij gooien en gaar laat koken in boullionvocht....

Vervolgens bedacht ik me dat we geen vlees hadden (ook raar eigenlijk, aangezien er superveel ham en kaas in de "Kauwgomkaas" zat)...maar ach...hersenkronkeltje?!....duss...hoppa...snel naar de vriezer....saucijzen gepakt en gebakken. En oja...drie komkommers lagen er ook nog een beetje zielig te wezen...hmmm...waar gebruik ik veel komkommers in? O, ja....Tzaziki!!! En een toetje? Wat?! Géén toetje?! JA...Hàllóóó...ik ga natuurlijk niet koken, zonder te eindigen met een toetje, dan kook of eet ik eigenlijk liever niet! Dus hoppakee...dochterlief snel naar de winkel gestuurd en zij kwam terug met een pak langevingers, mascarpone en een blik met perziken...Zo simpel, maar superlekker dit toetje :)...

En toen zag ik -helaas....ik was het inmiddels wel een beetje spuugzat dat gehannes in mijn keuken- dat er een paar bananen bijna aan het vergaan waren...dus besloot ik tussendoor om ook nog maar bananenpudding te maken....Mijn rug, mijn armen, mijn handen, benen tot aan mijn kruin en weer terug naar mijn tenen...werkelijk alles deed zeer! Maarrrr....gaf niet dacht ik "want woensdag is een rustige dag...ik hoef niet te koken...ik hoef niet te shoppen met dochterliefjes, want ze hadden werkelijk rotweer voorspeld..dus dat wordt heerlijk niksdoen"...


Ik had dus héél veel eten, maarrr ....Wat denk je? Doordat er weer wat vriendjes en vriendinnetjes bleven mee-eten, was alles OP!!! Foetsie....Schlusss....Niks....Nada...Nakkesss...

Niet te geloven...Behalve die champignonsroomsaus dan...dáár hadden we nog genoeg van over......

En gelukkig wist ik toen ook nog niet....dat die voorspelling wat betreft "rotweer" voor ons niet zou gelden, want het was werkelijk een prachtige dag....dusssssssssss.......yep!...je snapt em!!! Maar daarover later meer.....

Have a Nice day :)

6 opmerkingen:

  1. Wauhhhh ik word al helemaal hyper als ik dit lees jeetje meid wat een energie-explosie,niet te geloven maar ik moet ook altijd erg lachen om je chaotische stukjes,super toch dus geen wonder dat je al 40 volgers hebt.O, ik laat je nog wel ff horen of de chocolade-taart gelukt is,groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Whoehoe, 40 volgers al! Maar dat is niet onbegrijpelijk natuurlijk ;)
    Whow, ik was net hetzelfde aan 't denken: ik werd ook helemaal hyper toen ik deze post van jou las, haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Amai, 40 volgers al! Dat gaat vooruit....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. zo he dat is weer een lap tekst,ik denk inderdaad dat je helemaal hyper was toen je dit schreef

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Van harte met je inmiddels 41 volgers :)
    En ik heb de helft niet gelezen sorry het is ook zoveel leesstof ik heb vreselijke hoofdpijn maar ik wens je een fijn weekend en bedankt voor je reactie he.

    Lieve groetjes Jacqueline

    BeantwoordenVerwijderen