woensdag 26 oktober 2011

WoensdagWeetjes; Online Haken en Flimpje maken?

Vele hobby's passeren bij mij de revue. Ik probeer ze uit, verzamel al de materialen die je voor die ene hobby nodig hebt, zeur bij mijn Lief de oren van zijn hoofd, totdat hij de verdere benodigde spullen voor MIJ koopt -zodat ik me achteraf minder schuldig voel-. Ik stort me er figuurlijk en soms zelfs letterlijk bovenop..ben op dat moment helemaal 'INTO" the heat of the moment of mijn kunnen en doen en dan ineens.................over/uit/schluss/genoeg.....interesse als met de noorderzon verdwenen. Thats the Story of my Life zullen we maar zeggen. Voordeel van dit alles is wel, mocht ik de kriebels voor "iets" krijgen om te maken, de kans héél groot is dat ik de benodigde materialen gewoon in huis heb liggen :)...


Wat ik nu heel graag wil leren, is haken! Ik wil ook die vingerloze handschoenen zoals men ze hier netjes noemt.....ik zeg gewoon altijd "moffen". Ik draag ze ook eigenlijk ieder jaar..te pas en te onpas...of ze nu "in" zijn of "uit". Ik vind ze leuk en dat is wat telt... Maar dat betekend dus wel dat ik er niet ieder jaar zo makkelijk "aan" kan komen. Maar kijk bijv. eens bij Haar....Klikkerdeklik.....alsof het totaal geen moeite kost, haakt ze ze achter elkaar in alle soorten maten en nog veel belangrijker --> kleuren!!! En om dan nog maar te zwijgen over de sjaals (I love sjaals.....ik zou alle sjalen ter wereld in alle kleuren, patronen etc wel willen hebben.....of een cape...of...of...of....kortom; ik ben stikjaloersssssssss...

Gepikkerd van de blog "MaarnietvanGrijs"..
ZIJ heeft deze allemaal gehaakt :)
Tja, dan zal ik er toch iets aan moeten doen. De haakspullen liggen al weken hier in huis. Ik heb al wat geprobeerd te haken; conclusie.....I suck.....bigtime. Maar er is hoop! In blogland wel te verstaan. Waar dan?! Nou bij "By Miekk blog"...Klikkerdeklik......Jawel, een heuse online haakcursus!! Dus meldt je aan en doe mee! Mag ik dan naast jouw aan tafel zitten?!


Kan je niet wachten tot volgende week en wil je nu al iets creatiefs doen? Kijk dan maar eens op Deze Site...Klikkerdeklik. De mensen van Hitcents hebben een enorm leuke site gemaakt. Jij kan je eigen poppetje tekenen die "tot leven komt" op deze site. En dat is nog niet alles; je moet er ook nog allerlei opdrachten mee doen ;). Hartstikke geinig...al is het maar voor effies....Draw a Stickman dus....Klikkerdeklik


Have a Nice day :)

10 opmerkingen:

  1. Dat zou ik willen kunnen (haken). Ik wens je alvast veel haakplezier!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. ik doe ook mee met haken. ik kan het al wel ,ik heb mutsjes gehaakt en ook wel een dekentje maar hele ingewikkelde dingen kan ik niet dus ik ga het volgen.succes

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel succes met het haken. Ik ben benieuwd naar je creaties die we te zien gaan krijgen.
    Mij lukt het jammer genoeg niet :( Ik kan alleen een ketting haken.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Veel succes met haken en het gaat je vast lukken zo'n creatief vrouwtje als jij bent dus klim in die haaknaald!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een grap met die Stickman, natuurlijk gelijk even geprobeerd :-))

    Wat haken betreft, bloemetjes en lapjes dat gaat wel, maar zulke handschoenen of knuffeltjes, dat zie ik mezelf helaas ook nog niet doen...maar ik ga wel kijken bij Miekk, wie weet gaat het mij dan ook lukken om moeilijker dingen te doen.

    Succes ermee!

    Oja, en in het 1e stuk van deze post herken ik mezelf ook wel een beetje....

    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Su66 met haken ben benieuwd naar je werkjes, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. oh leuk, misschien kom ik wel naast je zitten met haakles, ik kan zo'n basislesje ook echt wel gebruiken. Ik kan Miek alleen niet volgen, ben de follow-button ff kwijt bij haar?

    PS Nog give-aways gewonnen lately, of hou je dat stiekem geheim??

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellig voor degenen die meedoen :)..zorgen jullie voor koffie/thee?! Dan neem ik iets lekkers voor erbij mee :)

    @Mieke; And I quote "mij lukt het jammergenoeg niet"..daar is die cursus nu net voor....ik kan er ook niks van, maar ik hoop dat ik er wat van kan leren en dan op zijn minst een rechte ketting kan haken haha

    @Minimoek; Ga ik doen! -in die haaknaald klimmen en dan maar hopen dat ik er op een goede manier ook weer afkom haha

    @Corine; Ja leuk is tie he?! Stickman...ik vond het zo grappig :)

    @Esther; thanks :)..en mochten de werkjes er een beetje aantoonbaar uitzien, dan zal ik vast wat plaatsen (ach ja, ook al zien ze er niet uit, dan zet ik ze gewoon ook neer...kan iedereen toch zien dat ik het heb geprobeerd gheghe)

    @Lien; gezellig :) ik hou een plaatsje vrij....maar jij haakt trouwens al van die prachtige amuragumi's of zoiets dergelijks haha- jij bent al veel verder dan ik! hihi
    En nee, ik heb niks meer gewonnen :(...jammer hoor, want je raakt er zo snel aan gewend aan al die leuke pakjes door de brievenbus haha

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik lig in een deuk om jou!!
    En tja geduld is een schone zaak en dat is nou wat je moet doen!!
    Ga er lekker rustig voor zitten en goed lezen!!!
    Suc6 haha.
    En bedankt voor je berichtje, swappen is te leuk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ha ha, ik lees nu pas dit bericht!! Dank voor je complimenten, maar uh, ik ben ook gewoon maar eens begonnen en rommel zo maar wat verder. Kwestie van flink doorhaken en dan lukt het vast wel!! Succes, ik ben nu al benieuwd naar je creaties!

    BeantwoordenVerwijderen