maandag 31 oktober 2011

Naaien mèt; een knipoog :P, Seventies en Klokrokken jaren vijftig

Het voelde als een soort teken....een aanwijzing....een vriendelijke doch dringend verzoek...een stille hint om mijn creatieve uitspattingen nog spattender te laten maken.....En ik viel......als een baksteen. De folders stonden er  "ineens" vol mee...de èèn nog uitbundiger als de andere.....de andere nog goedkoper dan de ene....mijn medeblognoten hadden me stilletjes en onbewust er lekker voor gemaakt....het zou zo veel sneller gaan...en ik zou wellicht grotere projecten kunnen aanpakken...Misschien kwam ik wel helemaal lossssssss....en zou ik mijn "eigen lijn" ermee kunnen opzetten...

Maarrrr...mijnlief ging niet akkoord.....
"nee, nee Corientje....je hebt altijd wat....en het is best nog wel een uitgave hóór!.....hoe weet ik dat je het nu wel volhoudt?! Het gaat toch goed zo, zo met de hand?"

En dan tot slot;
 "O, ja Corientje, er komt straks een grote update van mijn favo spel en dan zou ik graag wat kosten willen spenderen aan het vergroten van de capaciteit van mijn computer".

Bah, af en toe vindt ik mijn lief echt he-le-maal niet zo aardig!

Ik reageerde natuurlijk overal even snel en doortastend op voor zover mogelijk;
"ja maar...oké...ik heb altijd wat ja, maar krijgen ho maar!! En ik heb geen idee of ik het deze keer ook ten volle ga benutten...maar ik ben altijd al zo wispelturig geweest...dat is toch 1 van de redenen waarom je me zo lief vindt?!"...

En dan tot slot;
 "Ja, maar hoe even! Krijg nu even de sch*t (=ander woord voor diarree)...jij gaat een beetje moeilijk doen over mijn eventuele aanschaf en dan floep je er wel even uit dat je een bedrag wil spenderen aan een computer die het gewoon hartstikke goed doet, maar alleen voor dat ene stomme spel helemaal aangepast zou moeten worden?! En ik vraag het nog geeneens alleen voor mezelf, want het is ook een groot profijt voor ons gezin als ik mijn ding mag hebben...Bekijk het maar!".

* ergens heb ik wel het gevoel dat mijnlief nu psies hetzelfde over mij denkt, nml 'bah, af en toe vind ik haar helemaal niet zo aardig! :)

Welnu, ik kwam, zag en overwon....en nu staat tie er......mijn naaimachine!!....Maarrrrrr....ik snap er eigenlijk helemaal niks van...ááárgghhhh. De handleiding ken ik inmiddels uit mijn hoofd, inclusief de duitse, franse en chinese vertaling.... En nog moest MijnLief er aan te pas komen om überhaupt tot een begin te kunnen komen....Pfffttt...dat wordt dan nog wat! Het is nu niet bepaald het ideale plaatje/filmpje wat ik in mijn hoofd had --> mijn verborgen talent die als een duveltje in een doosje naar buiten schoot....

Toch wil ik het wel redelijk snel leren (en moet ik het ook wel snel leren en onder de knie krijgen, want ik moet mijnlief natuurlijk niet de gelegenheid geven om te zeggen "Zie je nu wel!". En ik heb zoveel leuks gezien wat ik wil maken. Ik heb op verschillende rommelmarkten al geweldige boekjes op de kop getikt...bijvoorbeeld deze

"Groot Zelfmaakmodeboek"
En er staan zoveel geweldige patroontjes in (uit de seventies), rokken, broeken, overhemdjurken etc. die ik dolgraag in elkaar zou willen flansen....

deze bijvoorbeeld

en dit.....allemaal...

Om nog maar te zwijgen (wat ik dus duidelijk niet doe) over het feit wat ik allemaal heb gevonden hier op de internetwereld....Geweldige klokrokken..uit de jaren vijftig....in allerlei mooie stoffies, kleurtjes en patroontjes!! Ik zie mezelf al heerlijk zwieren (en dat is geen probleem voor iemand zoals ik met enorme evenwichtsstoornissen ;p)...De beschrijving/patroon vond ik bij HIER...Klikkerdeklik...Een geweldige site!!



gepikkerd van caseybrowndesigns.com

gepikkerd van Caseybrowndesigns.com

PS; Je kunt je nog opgeven voor mijn GiveAway
Have a Nice day :)

6 opmerkingen:

  1. Nou, gefeliciteerd hoor met je nieuwe aanwinst! Toch maar voor elkaar gekregen!
    En een naaimachine is voor jaaaaaren...niet te vergelijken met andere spullen voor hobby's die je een tijdje doet en dan niet meer.
    Succes ermee, het gaat je lukken!
    Groetjes, Corien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Niet opgeven hoor. Je gaat er vast geweldig mooie dingen mee kunnen maken en dan kan JIJ zeggen: "Zie je nu wel!" Ik wil in elk geval een klokrok van jou zien :D

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Geweldig een naaimachine, daar ga je echt veel plezier van hebben,ondanks dat ik de mijne momenteel niet zoveel meer gebruik,ik zou echt niet zonder kunnen,hoor!!Ik heb trouwens een give-away op mijn blog,mijn eerste!!Gr.Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. wow jij hebt ambities! Gelijk al kleding willen naaien. Haha, zo herkenbaar dat je daar een naaimachine hebt staan en geen idee hebt hoe zo'n ding werkt. Wij hebben via het werk een spaarprogramma en daar kun je o.a. ook voor een naaimachine sparen. leek me wel leuk, maar ben zo a-technisch als wat... ben benieuwd of het jou gaat lukken! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Even doorzetten in het begin en dan gewoon gáán!!!!

    BeantwoordenVerwijderen