dinsdag 27 september 2011

Zoeffff...zoefff...dáár gaan we...

Waren we gisteren al in het ziekenhuis voor de gebroken duim van jongstedochterlief...vandaag mogen we weer! Het lijkt wel een spin-off van "The Neverending Story"...Waarom weer naar het ziekenhuis?! Welnu, omdat haar duim nu in het gips moet en ze gisteren de spalk plus bandage eraf hebben gehaald, maar er toen achterkwamen dat er op Maandag NOOIT een "gipsmeester" aanwezig is! Hebben wij natuurlijk weer.....

Haar duim en hand is dus gisteren professorisch voorzien van een brace en een nepduim en we kregen het  advies mee om absoluut niet met die duim te bewegen...tja, zeg dat eens tegen een 7-jarige wildebras.....Er zat dus niets anders op dan om haar maar vast te binden op de bank. En dan mogen we eind deze middag terug voor het gips. Arm ding...alweer....hadden ze vandaag op school een superleuke excursie --> slootexcursie; een bioloog zou alles vertellen over "het leven" in de sloot (nee, niet "het leven in de goot"), kan ze dus niet mee. En dit is echt haar ding....ze is enorm gefascineerd door insectjes, bloempjes, plantjes, diertjes etc...dus ze was ontroostbaar :(......Maar ja, met die duim die er nu "zomaar" bijhangt in principe zonder versteviging, is het vragen om nog meer ongelukken als we (ik heb in overleg met de juf dit besloten) haar wel hadden laten meegaan....Tranen met Tuiten dus.....maar Oma en Paps hebben al met haar de afspraak gemaakt om met zijn drieën zodra haar duim weer beter is, een Slootexcursie te doen...en dit verzachtte enigszins haar grote leed...


Ik als bruid
Voor de rest ook nog goed nieuws hoor...ik laat me natuurlijk niet zomaar uit het veld slaan...Berichtte ik de vorige keer dat ik geen traplift zou krijgen...nu krijg ik er toch 1-tje toegewezen!!!!!! Owh, nooit gedacht dat ik daar zóóó blij om zou kunnen wezen...het was nu niet bepaald iets waar ik van droomde toen ik "mijn volwassen leventje" betrad, maar dat ben ik nu dus wel........BLIJ :)....SuperBlij...kan ik eindelijk mijn dochters weer naar bed brengen en wellicht naar mijn eigenste rommel/knutselkamertje boven!!! Beide dochters waren net zo blij als ik "owh mama, dan kan je fijn weer met ons mee naar boven, joepie!!"...Vanochtend is de meneer van de trapliften al geweest om de boel te bekijken en een advies te geven...we gaan dus voor het allernieuwste model die voor mij het veiligst is...want de oudere modellen bijvoorbeeld stoppen bovenaan de trap, maar aangezien ik enorme evenwichtsproblemen heb, is de kans groot dat ik bij het "opstaan uit de stoel", zo weer achterover kukel en dat moeten we natuurlijk niet hebben! En het nieuwste model heeft een systeem waarbij de stoel netjes echt op de overloop terecht komt, zodat mocht ik vallen bij het opstaan, nooit de trap kan af sodemieteren, dan kom ik "gewoon" op de grond van de overloop terecht :P...
Tijdens de Nijmeegse Vierdaagse kreeg ik van de wandelaars gladiolen...t'is wat...

En......ik krijg een scootmobiel toegewezen en Collectief Vervoer....NOU NOU, het kan niet op!! Ik heb máánden moeten wachten op deze beslissing, maar omdat alles nu toegewezen is, hoor je mij niet meer klagen. Dus naast mijn mooie Red Devilish Rolstoeltje krijg ik nu ook een andere apparaat...deze zal wel enorm saai zijn natuurlijk, maar daar kunnen we vast wat aan doen! Ook nooit gedacht, dat ik daar om zou juichen, maar dat doe ik nu dus ook :)...Freedom, here I come!

Have a Nice day :)




7 opmerkingen:

  1. Wat sneu voor je jongste! Ze zal er ook wel veel last van hebben.
    Wat fijn dat je een traplift krijgt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Never ending story, was wel een hele mooie film :P
    Vervelend voor je dochter zeg, ik hoop dat ze er geen last van heeft.

    Ik had trouwens je berichtje ontvangen over de adventswap..lijkt me goed om snel even te gaan bespreken hoe of wat, heb veel ideeën..te veel eigelijk haha. groetjes Danielle

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een pech! Maar gelukkig was er dan ook 't goede nieuws....

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh wat sneu voor je dochtertje! maar ben wel heel blij voor je dat je een lift krijgt, super!!!!!!!!!!!! En wat een mooie foto van jou als bruid!
    Fijne dag (ik zie dat je advent-maatje gereageerd heeft, goed zo!)
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Aha, ik denk dat jouw jongste dochter goed met mijn vriend zou kunnen opschieten, hij is bioloog en als we gaan wandelen zit hij plantjes en diertjes te bestuderen ;) Jammer dat ze omwille van haar duim niet mee kon (ook weer goed van die mensen om te vergeten dat de "gipsmeester" er niet is op maandag, zucht!)
    Wat goed van de traplift en de scootmobiel! Ik ben zelf mee enthousiast :D
    Jij bent wel knap zeg, zie die trouwfoto (en ook je profielfoto)! Nu weet ik gelijk naar wie je dochters de aard hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha , zo hou je wel het paadje warm, om je terug te laten komen en er geen gipser blijkt te zijn...
    gelukkig heb je je vergoedingen toegewezen gekregen.wat extra leefgenot is nooit weg.
    Het is altijd spannend om voor dingen te moeten vechten die je nodig hebt en dat een ander daar over moet beslissen en de noodzaak minder inziet...
    en wat je scootmobiel betreft,ik ben benieuwd hoe het resultaat gaat worden na de oppimp beurt;). succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Thanks allemaal voor de reacties :) leuk!!

    En mieke; Je geeft me teveel eer gheghe. Ik kijk en kies zorgvuldig natuurlijk wel eerst welke foto's ik plaats he?!...en op die van de bruidsfoto was ik nog hartstikke jong en fruitig haha (2003) en van mijn profielfoto..daar ben ik zelluf nog steeds verbaasd over hoe ik erop sta gheghe...Er zijn uiteraard veel meer (zeg maar) ontelbaar foto's waar ik er niet zo florisant opsta..deze zijn dus met veel zorg uitgekozen haha

    @qm; ja ik ben zelf ook wel benieuwd hoe ik de scootmobiel kan "oppimpen" en mocht het zover zijn, dan laat ik het uiteraard hier even zien :)

    BeantwoordenVerwijderen