vrijdag 2 september 2011

Weekend, Jaarmarkt dus Snuffelen!



Ik heb zin in morgen! Waarom?! Nou, ten eerste omdat het fijn weekend is...dus kindjes thuis, mannetje thuis...En.......morgen is weer de jaarlijkse jaarmarkt (hmmm, klinkt niet helemaal goed zo) bij 1 van de veule kerken in ons kleine dorpje.



En van het rondneuzen op rommelmarkten, jaarmarkten wordt ik echt helemaal blij! De geur van versgebakken vis, koekjes (zoals onze befaamde kruukplaetjes --> recept klikkerdeklik), oliebollen, pannekoeken, etc die langzaam maar zeker je neusgaten binnendringt om vervolgens voor je gevoel voor eeuwig in je poriën te gaan zitten, het in eerste instantie gelach en geren van de vele kindertjes die vervolgens continue bij de mama's en papa's gaan jengelen om centjes te verkrijgen voor de vele kinderspelletjes die georganiseerd worden, het op het eerste gezicht zachtaardige gelaat van de kraampjesvrouw of meneer dat op het tweede gezicht meer en meer gaat lijken op iemand die zoveel mogelijk geld van je wilt aftroggelen in een zo kort mogelijke tijd en de in eerste instantie lijkende vriendelijke kletspraatjes van je medebezoekers tot je op een gegeven moment doorhebt dat je "per ongeluk" ineens een heel stuk opgeschoven bent, zodat het prulletje wat je dolgraag wilde hebben in de tas van je kletsgrage "buurvrouw" verdwijnt....




Kortom; ik heb er zin in....ècht! Vooral de boekenkraam vind ik leuk om rond te snuffelen (dit tot frustratie van mijn lief en kindjes, maar hey kom op...er is genoeg anders voor ze te doen!)..oude kinderboeken met van die prachtig geïllustreerde plaatjes zijn mijn favoriet...of hobbyboeken...of oude encyclopediën...of gewoon een nieuw boek wat er tussen ligt...en o ja, oud servies en....ehhhhhhhhh...eigenlijk alles dus :)








S'avonds hebben we nog een BBQ op het programma staan...in een prachtige tuin...met allemaal gezellige mensen -de vrijwilligers- van Jailhouse. De kinderen kunnen uiteraard gezellig mee...dus morgen gaat helemaal goedkomen!


Have a Nice day :)

5 opmerkingen:

  1. Leuke blog heb jij seg! Met wat geklik hier geraakt, maar ik blijf je graag volgen.

    Ook altijd welkom op ons blogje www.kaatje1010.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat klinkt allemaal SUPER leuk! Geniet er van en show ons wat je van de Jaarmarkt hebt meegesnuffeld ;)
    Laat je maar eens goed gaan op de BBQ!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik wens je een super dag met snuffelen-het weer zit ook mee. Dus geniet er lekker van. Lieve groet met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben ook dol op jaarmarkten. Veel plezier en laat vooral ff weten wat je gekocht hebt :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Klinkt goed! Ik hoop dat je veel leuke dingen weet te scoren :) Have fun!

    BeantwoordenVerwijderen