zaterdag 10 september 2011

Wat een dag! Wat een Prachtboek!!

Wat een dag! Fantastisch en héérlijk -met dank aan de versgebakken wafels!!-.. De zon hielp ook een flink straaltje mee, dus het was genieten.

En de planning is helemaal goed gekomen hoor. Jongstedochterlief is vanmorgen vroeg met vriendinnetje vertrokken naar de Brandweerfestiviteiten....alwaar ze een ritje in een hele oude brandweerauto heeft mogen maken, die ze wel heel mooi vond maar absoluut niet fijn vond zitten. En ze heeft aldaar een koe gemolken -wat dàt nu weer met de brandweer te maken heeft? Iets in de trant van "mocht het water opwezen, dan kunnen we altijd nog de koeien gebruiken?!-

Om kwart voor 12 vanmorgen met zijn allen op pad naar de Jaarmarkt voor het begin van de boedelveiling. Dat vind ik altijd zó leuk! Oude antieke spulletjes die onder de hamer genomen worden -en daarna hopelijk richting mij verdwijnen-. En ja hoor, we hebben weer wat leuke spullen op de kop kunnen tikken voor een appeltje en een eitje! Later deze week zullen er foto's daarover en daarvan verschijnen!

Ik heb natuurlijk weer veel mooie dingen gekocht, maar wat ik echt ontzettend leuk vind is dit boek;

Een boek boordevol met prachtige illustraties en patronen. Het is een heel verzamelwerk met werkbeschrijvingen en patronen van circa 1860 t/m 1893 uit de destijds befaamde damesbladen uit die tijd namelijk "De Gracieuse", "De Bazar" en "De Vrouwen-Wereld". Kijk je even mee??

prachtige illustratie uit de damesbladen van weleer


het vervaardigen van een elastieken dameslaars!


werkbeschrijving gebreide Dames Onderbroek

Voor de rest heel veel patronen van lieflijke portomoneetjes, tasjes, hoedjes, omslag etc...Ik laat er vast nog meer zien...Nu flink gaan oefenen, want als ik dit toch zelf zou kunnen maken?!

En we kwamen  op de jaarmarkt nog een grote muis tegen, die ons toch wel een beetje bekend voorkwam;

Is het geen snoepie?

Have a Nice day :)

11 opmerkingen:

  1. Super boek-super dag. Fijn dat je genoten hebt. dat kon je wel gebruiken. Mooie zondag nog gewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo te zien heb je een leuke dag gehad en de kids ook! Haha, wat een leuk muisje! Jammer dat zoiets er al snel terug afgewassen moet worden! Wat een mooie prenten in dat boek! Benieuwd wat je nog allemaal op de kop hebt kunnen tikken VOOR EEN APPELTJE EN EEN EITJE!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een gaaf boek, zou ik ook gekocht hebben!! Ben benieuwd naar je andere aanwinsten.
    En dochterlief... uh muisje, is schattig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heerlijk zo'n oud boek! Ha, ben nieuwsgierig naar de rest geworden!
    groetjes judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hmmm... versgebakken wafels! Ik krijg er al zin in!
    En wat een schattig muisje! Zooo lief!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dankje allemaal ;)...

    Ben nu druk bezig om al de aangeschafte spullen ook een plaatsje te geven..en dat valt niet mee gheghe..

    BeantwoordenVerwijderen
  7. wat een unieke vondst zo'n mooi oud boek!! en die wafels.. mmm!!
    normaal gesproken hou ik niet zo van muizen, maar deze is wel heel speciaal:)

    lieve groetjes, Tjits

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ga er gewoon van kwijlen van dat boek, prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi, wat een kleurrijke blog heb jij!
    Ik kom vaker langs!
    Groetjes, Corine
    http://hieperdepiepeenfeestje.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  10. @Thuis bij Tjits; Ik ben ook heel blij met het boek...en dit is idd een heel speciale muis :)

    @MaarnietGrijs; "moet ik een bakje erbij halen?" gheghe

    @Hieperdepiep een feestje; Dankjewel! :)..Ik ga zo ook even bij jou kijken hóór..En een hele mooie naam heb jij! ;)

    Groetjes "je naamgenootje"

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lijkt me een geweldig mooi boek! En wat een lief muisje :)

    BeantwoordenVerwijderen