woensdag 28 september 2011

Warm WoensdagWeer en Meer

Wat een weertje hè?! Zalig :)...je zou bijna je bikini (niet dat ik er 1 heb ofzo...ik heb wel een badpak) erbij aandoen en in de tuin gaan liggen...

Gisteren was een drukke dag. Druk dus, maar leuk :)...De dag begon al met leuke post! Superleuk en onverwachts....want wat is er nog leuker dan internetpostverkeer? Juist ja, handgeschreven kaartjes!! En ik kreeg er dus gisteren eentje :)...een prachtige kaart en he-le-maal zelfgemaakt. Dat kan ze zo goed!! Een kaartje voor mij en tevens voor onze jongste"pech"dochterlief...MIEKE :) bedankt!!! Zóó leuk en lieffff..mijn dag kon niet meer stuk :)

Eind van de middag uiteraard weer even naar het ziekenhuis (whats new? haha)..om de duim van jongstedochterlief in te gipsen...."We gaan het er maar niet over hebben, dat nu dus bleek, dat ze vanaf vorige week maandag voor Jan Doedels met haar duim gespalkt heeft moeten lopen en dat dat best riskant is ivm verdere schade, want ze had gewoon gelijk in het gips gemoeten aldus de Gipsmeester"...Nee, nee, ik hou me verder rustig en maak er geen woorden aan vuil....... (dat komt wel weer over 2 wkn als ik bij kinderarts terug moet komen, dan geef ik hem de wind van Voren....en van Achteren....en vanuit alle windrichtingen denk ik zo!!!)

Schoonmamalief die gisteren met ons is meegeweest, bleef gezellig bij ons eten, waardoor manlief het wel errug zwaar had onder het eten met 4 treiterende vrouwen om zich heen....tja, hij was natuurlijk zwaar in de minderheid als enigste man, gheghe....


En s'avonds ben ik weer even verdergegaan aan mijn tasje van de voormalige big shopper. Ik heb bovenin een band genaaid en g.a.a.t.j.e.s erin gemaakt, zodat er een mooie gekleurde paarse veter (van laarsen waarvan de rits helaas kaduk is) doorheen kan. Nu nog verder versieren en hengsels eraan vastmaken en hopelijk is tie dan klaar.

En dit is mijn speciale handnaaisetje waar ik de laatste tijd veelvuldig gebruik van maak. Best wel rustgevend zo met de hand naaien en je bent úren zoet en het kost geen stroom! Nou, als dat niet past in het kader van de bezuinigingen, ultieme "handcrafting", consuminderen, etc dan weet ik het ook niet meer!!


Als iemand een naaimachine overheeft, please let me know.................gheghe......

Have a Nice day :)

7 opmerkingen:

  1. INderdaad: een heerlijk weertje! Geniet er maar van, dat gaan wij ook doen!
    En wat een leuk naaitasje!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi ik zie net dat jij ook met de aventswap meedoet, leuk ik ga je vlogen zodat ik straks ook niets van jullie ruil mis, groetjes Esther.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ben blij dat het kaartje goed is aangekomen!
    Het zijn daar precies een bende onwetende prutsers in dat ziekenhuis :-s Ligt ze dan nu eindelijk in het gips? Fijn, dan kan de genezing eindelijk gaan starten!
    Voorlopig heb je de tas nog niet om zeep geholpen ;) Hij ziet er echt prachtig uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk naaitasje!
    Haha, partner-in-crime, moest zo lachen!!! Dus jij hebt ook al behoorlijk wat gewonnen? Misschien moeten we nog een pseudoniem nemen??
    Fijne avond!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Stoer hoor naaien met de hand ;-)
    Hopelijk komt het helemaal goed met de duim!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk en handig handnaaitasje, zou ik ook eens iets voor moeten verzinnen...' k moet de laatste tijd gedurig op ziekenbezoek in het ziekenhuis en gooi dan de boel zomaar in m'n tas, kan ik daar tenminste nog iets doen :-) maar dat werkt ook echt niet! Wil je even een snoepje pakken of een zakdoekje, hup, daar hangt het speldenkussen aan je vingers....

    Nou, duimen maar voor klein duimpje!! Hopelijk is ze geen duimelot? De 2 kleine meisjes zouden geen raad weten als hun duim in het gips moest...
    (en ik dan waarschijnlijk ook niet...)

    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Meer even serieus, naai jij zonder naaimachine???? WOW dat kan ik al helemaal niet.. lol... zelfs met naaimachine kan ik het niet, en dan zonder, dus alles met de hand.. jeetje he.. petje af hoor!!!
    Maar als je een keertje een probeer swapje wilt doen.. en je zou hem dan evt met mij willen doen.. dan geef je maar een gil hoor... ik heb nu ook een paar swaps, waarvan mijn swapmaatje nog nooit heeft geswapt, dus das ook voor hun de eerste keer... ik ga ze deze weel versturen dus houd maar het blog van Carolien en Marijke in de gaten, dan kan je een beetje zien wat er allemaal is gebeurd... Maar nogmaals.. onzeker hoef jij zeker niet te zijn ;-))
    Liefs,
    Kimmie

    BeantwoordenVerwijderen