maandag 26 september 2011

Van papegaaien tot kraaien, de color purple en meer

Een hele goede morgen :)...Afgelopen vrijdag was TOP. Wat mij betreft mogen ze dat vaker doen en dan zijn wij zeer zeker weer van de partij!..Zó gezellig dat het was. Lekker donker buiten, het temperatuurtje was goed en toen het ging afkoelen, hadden wij ons dekentje al klaarliggen...vuurkorven waren aangestoken, een supergroot scherm en het geluid was ook optimaal...en last but not least...de popcorn was héérlijk!!!

Oudstedochterlief en ik hebben dus genoten van de openluchtbioscoop met de film "Gooische Vrouwen" :)..alhoewel die mevrouw die naast me zat, de volgende keer van mij best haar mond mag houden tijdens het draaien van leuke liedjes tijdens de film, aangezien ze niet bepaald op zijn nachtegaaltjes zong, maar eerder als een oude doorleefde kraai...maar oke, ieder zijn ding uiteraard....en lang leve de oordopjes die ik altijd in mijn tas heb! Gheghe......Manlief bleef fijn thuis -hij heeft ons wel even gebracht- en jongstedochterlief vond ik nog niet geschikt voor deze film, dus zij bleef ook thuis, maar heeft ons uiteraard wel even vergezeld met het wegbrengen. Dus voor haar heb ik ook een grote bak popcorn gekocht, zodat ze die lekker kon opeten tijdens het kijken van een wel geschikte film voor haar thuis...Iedereen blij dus...

De zaterdag stond in het teken van "Relaxdag". En waar kun je fijner relaxen als bij de kapper...juist ja...dus togen wij gedrieën naar de kappersstoel. Lekker de haartjes wassen, cappucino voor mij en warme chocolade voor de meiden....haartjes knippen voor beide dochterlief en voor mij nog even fijn een kleurtje erdoor.......alles paars wat de klok slaat.....dus ben ik klaar voor de herfst of niet?! Ik ben er in ieder geval blij mee. Meestal knipt en kleurt Mijn Lief mijn haar...jaja, ik durf!!, maar deze keer heb ik het luxe aan gedaan.
Daarna nog snel even boodschappies doen en toen kreeg ik me daar toch een enorme optater in mijn hoofd...migraine......OUCH!..snel de boodschappenlijst afgewerkt, daarna supersnel mijnlief gebeld....ik hield het bijna niet meer en ik kon ternauwernood nog voorkomen dat ik daar heel de supermarkt zou onderspugen.......JAKKES...In sneltreinvaart vertrokken naar huis en LANG LEVE de injectiespuiten tegen mijn migraine....
En wat een heerlijk weer he?! Zondag zijn we nog even naar kennisen geweest die een eettentje runnen op het strandje bij ons. Lekker eten en bijkletsen dus...terwijl de meiden fijn konden spelen op het strand....wat wil een mens nog meer?!

Voor zometeen hebben we nog een afspraak in het ziekenhuis voor de gebroken duim van jongstedochterlief. Benieuwd wat ze gaan doen!

En tussendoor hebben we nog fijn gecreakneuterd! Ik ben al een paar dagen tussendoor bezig met het maken van een tas. Zoals ik al eerder vermeldde, doe ik alles met de hand vanwege het niet hebben van een naaimachine. Van een oude, kapotte leuk bedrukte "big shopper", ga ik een leuke kleinere "klaar voor de herfst" handtas maken. Vol met zakjes en leuke accessoires...althans dat is allemaal de bedoeling...of het werkelijk gaat lukken is natuurlijk nog de vraag...En jongstedochterlief heeft een PRACHT van een papegaaientekening gemaakt...
Dé tas!

Mooi he?!

Have a Nice day :)

6 opmerkingen:

  1. Zo'n openlucht-bioscoop lijkt mij een byzondere ervaring met oudste dochterlief-gaaf zeg! Geniet van een mooie zonnige week met jullie mooi gekapte haartjes. Want je weet:als je haar maar goed zit! Lieve groet met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het een geslaagd uitje was en dat jullie genoten hebben!
    Wat een mooie papegaai-tekening!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh een openluchtcinema! Wat gezellig! Nog nooit gedaan! De papa en de jongste dochter zullen zich samen ook wel geamuseerd hebben met de popcorn die ze hadden gekregen :)
    Misschien volgende keer stevige plakband meenemen om vrouwen met stemmen-als-oude-doorleefde-kraaien de mond te snoeren. Hahaha
    Heb je je haar in een nieuwe coupe laten knippen of gewoon wat bij laten knippen?
    Verschrikkelijk, migraine. Heb ik ooit 2 keer zo erg gehad dat ik er een halve minuut verlamd van was aan de linkerkant. Anders slaagt die altijd op mijn ogen en nu heb ik daardoor aan mijn linkeroog een kleine blinde vlek en als ik moe ben zie ik bijna letterlijk heel de tijd zwarte sterretjes voor mijn ogen twinkelen.
    Maar wat zit ik hier te klagen, er zijn veel ergere dingen.
    Die tas is zo leuuuk!! En whaw, wat kan je jongste dochter mooi tekenen! Heeft ze zeker van haar mama geërfd!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. met de hand gemaakt je tas?!! Wat knap! Mooi gelukt!
    Enne die vrouw van de postzegel....vertel es, wie is dat dan??:-p
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey wat leuk zo'n openlucht bios!
    En dan nog naar de kapper, vind ik ook altijd luxe en kan ik enorm van genieten! Meestal verf ik ze zelf, maar soms laat ik het doen...heerlijk dat gefreubel aan mijn haar, haha!
    Wat jammer dat je nog niets van je advent-swap-maatje gehoord hebt! Vind je het goed dat ik haar eens een mailtje stuur? Moch ze zich terugtrekken dan vinden we wel een oplossing, desnoods sluit je je bij ons aan! Want die cadeautjes gaan er komen hoor, hoe dan ook, haha!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Zilly; Ja, het was zeker een bijzondere ervaring met oudstedochterlief..en dat zullen we doen hoor; genieten van deze mooie week met onze mooi gekapte haartjes....jij ook een fijne week he!

    @Katja; jongstedochterlief zegt trots "dankjewel" :)

    @Mieke; dat van de plakband is wel een slim idee! Er zit altijd van alles in mijn tas, behalve dat :)...Ik heb een nieuwe coupe laten knippen..als ik dan weer es eindelijk naar de kapper ga, dan doe ik het maar gelijk goed hihi... en idd...migraine is echt verschrikkelijk :(..Zo he, dan schrik je je toch ook wel een hoedje als je daardoor voor even "verlamd" raakt? Ik word echt helemaal gek als ik migraine krijg...het zit bij mij voornamelijk (ergste pijn) achter mijn oog...volgens neuro is het combinatie van soort clusterhoofdpijn en migraine...maar gelukkig werken de injecties die ik nu krijg BIJNA altijd...En btw klagen mag je bij mij altijd hoor...zodra ik het zat ben hoor je het wel hihi...En dochterlief zegt ook tegen jou "dankjewel"..en ja, de tas is wel een werk en dus nog niet af, maar ik vind hem zelf ook wel leuk worden...nog even afwachten, want ik ben namelijk een ster in "op het allerlaatste moment nog iets grandioos verpesten"...

    @JokiDoki; ja, met naald en draad en vingerhoedje, anders kost het mijn vingertoppen haha...enne die vrouw? Volgens mij is het mijn tweelingzus! Gheghe...

    @Lien; Ik (oftewel mijnlief, want volgens hem vergeet ik altijd de helft van mijn haar te besmeren) verf ook meestal zelf mijn haar. Maar zo af en toe het laten doen bij de kapper is wel heerlijk luxe en fijn om te -laten- doen ;)..En ja, is goed Carolien, dat jij probeert contact op te nemen met mijn Swapmaatje...ze kan het druk hebben uiteraard, maar het maakt me nu wel een beetje zenuwachtig hihi...en inderdaad...de kadootjes zal en moet ik versturen en ook ontvangen hihi...

    BeantwoordenVerwijderen