woensdag 21 september 2011

Update; Mijn lijf...part ontelbaar

En gisteren mocht ik voor de verandering weer eens richting ziekenhuis.... ik krijg er een beetje het heen en weer van...Krijg ik na zoveel bezoeken een kortingspas voor koffie misschien? En dan aub een fijn gebakje erbij...lekker!!!

En om een lang verhaal kort te houden; ik ben weer 5 (!) afspraken rijker..ik zei minder graag!!! en niet meer!!!, volgens mij heb ik ook last van een spraakgebrek ofzo. We doen in de eerstvolgende pak em beet 2 1/2 week een rondje groot onderzoek foto's maken dikke darm (beginnende op donderdag waarvoor ik vandaag al met voorbereidingen mag beginnen...een hele zooi bitterzout! klinkt errug mjammie...maar niet heus en een zooi...tádááá laxeerpillen...hey whats new?!). Vervolgens staat er op het programma; gyneacoloog, neuroloog, internist en een rondje oogarts.. En dan hebben we nog een afspraak voor maandag voor de gebroken duim van jongstedochterlief in het ziekenhuis....

Naast de MS die ik al had en de verdere info die ik de afgelopen weken heb gekregen lees; waar we achter zijn gekomen (dus een overvolle dikke darmmiddenrifbreuk en een zooi goedaardige tumortjes op de lever, die er GELUKKIG na de checkcontrole van 2 wkn geleden nog psies hetzelfde uitzagen..wel met advies om zeer regelmatig te checken volgens radioloog) kreeg ik vandaag te horen dat ik ook een zwaar tekort heb aan vitamine B12 en vitamine D...Dit moet aangevuld worden dmv injecties en pillen.........yahooo...I hate pillsssss.....nee, niet die pils, maar PIL-LEN...ik was net van al het slikken af, wat me eigenlijk prima bevalt aangezien ik altijd verre van normaal op pillen en poedertjes reageer..even aankijken en goed inlezen dus...

Maar goed, de oorzaak van al mijn klachten weten we dus nog steeds niet!! Daar hopen we donderdag achter te komen, omdat we dan wel als het goed is het beginstukje van de dikke darm kunnen zien, waar ze met de coloscopie niet "in" konden, omdat er een zgn "looping" zit en dat dus toen ze het probeerden VERREKTES pijn deed. En dat is dus de plek die altijd PIJN doet bij mij en dan doorstraalt naar gehele buik, rug, borst en strot. Om maar te zwijgen over het feit dat ik het zachtjesaan wel allemaal een beetje ZAT wordt...ik bedoel maar, ik loop/waggel al ehmmm 9 weken ofzo met pijn en andere ongein zonder medicijnen...En ik kan echt wel wat verdragen, maarrrrr....je wordt er MOE van!..Gelukkig doet een kop koffie, leuke post, goed boek en verhaaltjes lezen van anderen wonderen en kan ik het van me "afzetten" op een bepaalde manier. En zodoende....wordt het verhaal vervolgd...en komt hopelijk snel het antwoord in zicht, want iedere keer hierover bloggen is ook best saaaaiiiiii, al zeg ik het zelf...

Zo, ik weet niet...wilde ik soms even spuien?! Je zou het wel zeggen haha, maarrrr het lucht op!

8 opmerkingen:

  1. Hoi, lekker spuien! Werkt meestal erg goed!! Sterkte!!! Leuk dat je langskwam op mijn blog!! liefs, Nancy

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is ook niet niks, en dat zoekt ook allemaal een uitweg! Dus tik goed van je af! Afschuwelijk al die pillen en onderzoeken, hopelijk allemaal niet voor niks!

    Een zwarte trouwjurk!!! Nog meer bijzonder dan rood, vind ik! Wat droeg je vlam???

    Groetjes en veel sterkte!!
    Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lieve Corine, Wat een ellende allemaal zeg, die onzekerheid, al die onderzoeken, de klachten die aanhouden! Ik vind het echt heel erg rot voor je! Ik hoop dat er gauw duidelijkheid komt en dat je uit die mallenmolen kunt stappen.
    Sterkte en dikke knuf!
    Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. jeempie, wat een narigheid.
    wens je veel sterkt, ben alleen bang dat je stempelkaart wel vol raakt maar dat er niet een leuk prijsje aanvast zit.
    groet Anneke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Niets aan voor je! Ik wens je heel veel sterkte en beterschap voor de duim van je dochter!
    Hopelijk vind je elke dag wat afleiding door zelf wat leuks te maken of alle berichtjes op blogland te lezen:-)
    groetjes Judith

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Laat één ding duidelijk zijn: wij als trouwe lezertjes vinden jouw verhalen NIET saai! Schrijf (typ) het maar van je af, dat kan zeker opluchten! Ik leef (zoals velen) met je mee en hoop echt dat er morgen duidelijkheid komt. Dat bitterzout drinken zal geen pretje zijn, maar hopelijk is deze narigheid toch nuttig...
    Hopelijk heeft je jongste dochtertje niet teveel pijn meer aan haar duim. Je hebt wel alles in één keer he, veel sterkte, we denken met z'n allen aan jullie!
    Dikke kus X

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeetje, dat is niet niks! Hopelijk vinden ze snel een oorzaak.
    Die vitamine B12 injecties krijg ik ook (1 maal in de maand). Daar zal je al snel wat beter van gaan voelen...

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dankjullie allemaal voor jullie medeleven en lieve woordjes..doet me goed....daar knap ik meteen weer van op ;)

    Thanks

    BeantwoordenVerwijderen