vrijdag 2 september 2011

Superschoon, Überhip maar no way in...

Gisteren dus de Coloscopie (darmonderzoek) gehad. Dat viel me allemaal reuzemee! Gelukkig maar..want de voorbereiding met het laxeermiddel Moviprep was gewoon shit....en nee, das niet letterlijk bedoeld.


Om 20.00 uur die avond ervoor ben ik begonnen met het drinken van het uitzonderlijk smerig goedje (1 ltr). In de bijsluiter en folder stond dat je zowat bij de wc moest zitten, zodat je op tijd zou zijn. Welnu, mijn buik groeide en groeide stug door en was bijna nog groter dan toen ik zwanger was,
de bevalling van een elftal is er niks bij geloof ik, maar er gebeurde voor de rest he-le-maal niks! Ik had zelfs het gevoel dat ik buik- en rugweeën kreeg...ik waggelde als een eend achter mijn rollator door de woonkamer. Hoe koddig is dat?! nou, ik vond er niks aan. Mijn middenrifbreuk begon daardoor uiteraard ook op te spelen en ik heb meer braak-neigingen gehad dan ooit tevoren. Al met al was het dus een zware bevalling! Want pas om half vier s'nacht kwam het verlossende gekrijs....néé niet van die fictieve baby, maar van mij.

S'ochtends op mijn super nuchtere maag nog een liter van die zooi moeten drinken....let me tell you; das niet goed voor je humeur... En nadat MijnLief ons Schoonmoedertjelief had gehaald om op onze geweldige meiden te passen, gingen wij met zijn tweetjes naar het ziekenhuis. Weer in de rolstoel natuurlijk, huppakkee sjezen naar de afdeling. En daar werd ik bijna gelijk de wc ingetrokken, omdat ik me moest omkleden (gelukkig, want ik schrok al toen ze zei "WC", ik dacht "leger dan leeg, kan toch niet, straks gooi ik mijn darmen eruit!)..en owh, wat mocht ik een superhippe boxershort aan zeg...ik zag me al helemaal flaneren in dat ding op de boulevard.......met een gat aan de achterkant...hoe hàndig is dat........welnu, de internist vindt dat dus superhandig...láát maar wááien!

Daarna werd ik op een bed gegooid, infuusje in mijn arm, knijpertje op mijn vinger, plakkertjes op mijn borst, soort slaapmiddeltje ingespoten......welterusten toegewenst...maar slapen ho maar natuurlijk. Op het laatste moment werd het wel errug pijnlijk...dus nog via infuus pijnstillers gekregen, maar alsnog ging ik door de grond. Bleek dat er een soort van "looping/krul" in mijn darm zit, waardoor het onmogelijk was om daar met camera te komen en ook een beetje te gevaarlijk (kans perforatie), dus ze stopten er maar mee (begin dikke darm en daar begint nu eigenlijk altijd mijn pijn). Benieuwd wat ze dan nu weer gaan doen... 



Note folder; Bij 10% van de onderzoeken lukt het niet om bij het begin van de dikke darm te komen. In die gevallen kan de arts dus niet uw hele dikke darm inspecteren.

Pas toen ik thuiskwam ging de slaapmedicatie pas werken volgens mij, want toen ik mij zwierig neervlijdde op de bank, ging acuut het lampje uit bij mij! En toen ik lieflijk wakker werd gemaakt, hadden schoonmams en oudstedochterlief een héérlijk diner gekookt, met een superlekker toetje speciaal voor MOI...wat een schatjes toch!!


Have a Nice day :)

5 opmerkingen:

  1. Wat een gedoe... Ik ben samen met jou content dat je er van af bent! Wanneer heb je resultaten?
    Laat alles nu maar weer lekker smaken! x

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, darmonderzoek...vreselijk!!! De slokdarmonderzoek is net zo een hel, bah,bah bah...hoop dat ik ze nooit meer hoef te ondergaan!

    In ieder geval, heel veel beterschap!!!!

    Ik wil je ook nog ff bedanken voor je reactie op mijn blog en dat je mijn blog in het zonnetje hebt gezet, dank je voor deze eer:)

    Liefs,
    Sabihaxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Mieke; Over 2 weekjes krijg ik pas de uitslag denk ik..dan heb ik nl weer een gesprek met de internist...en ja..ik heb mijn lege buikje weer aangevuld hóór :)

    @Sabiha; Owh, slokdarmonderzoek hou erover op! Wat vond ik dat erg! Ik wist niet wat me overkwam en wil het idd ook nooit meer meemaken --> hopen maar dan dat wij ze allebei nooit meer hoeven te ondergaan..

    En graag gedaan hoor "het in het zonnetje zetten" van je blog..Leuk blog en supermooie giveaway..nu maar hopen dat niet teveel mensen mijn blog lezen, anders verklein ik de kans op winnen voor mezelf hihi...nee hoor.."ik zeg; DOEN!"

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een toestand-ik hoop dat het vervelende onderzoek niet voor niets is geweest en je eindelijk een uitslag krijgt. En dat etentje is te lief. Mooi weekend toegewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bah wat een akelig onderzoek lijkt me dat. Gelukkig viel het je nog een beetje mee. laat je maar lekker verwennen door het thuisfront!

    BeantwoordenVerwijderen