dinsdag 6 september 2011

Rommelmarktschatten :)

Zoals beloofd (en omdat ik het zelf leuk vind om er steeds tegenaan te kijken), zet ik zometeen een paar "plaatjes" neer van de spullen die ik heb "gescoord" op de jaarmarkt afgelopen weekend. Ik ben er in ieder geval blij mee!


De meisjes hadden het ook enorm naar hun zin. Toen we net het pleintje opkwamen, zagen ze de hijskraan en riepen "Jaaahh, daar willen we in!"...is prima, maar dan wel zonder mij hè?! -ahoewel een super hijskraan mijn rolstoeltje wel zou moeten kunnen vasthouden toch?-. Terwijl de meisjes dus héél hoog en droog in de hijskraanbak zaten, zag jongstezusjelief bij de inboedelverkoop een mooie roze stoel staan. Psies dezelfde als oudstezuslief heeft! Dáár moest natuurlijk van dichtbij naar gekeken worden! Zodra ze weer beneden was, rende ze dan ook als een wildeman naar de verkoopmeneer, om even te vragen hoeveel die stoel kostte.


Wat denk je?...1 euro!...kwam dat even goed uit....ze had al mooi wat gespaard van haar zakgeld, dus ze gooide de euro naar de verkoopmeneer en ging demonstratief in de mooi roze stoel zitten, die ze nu de hare kon noemen. Nadat oudstezussielief tegen haar had gezegd, dat het niet zo opschoot als ze de hele middag daar op die roze stoel in de warme zon zou blijven zitten, sleepte ze de stoel voor de rest van de middag achter zich aan (ze mocht de stoel ergens neerzetten, met een papiertje "reeds verkocht" erop, maar dat ging er bij jongstezusjelief niet in, want "stel je voor dat....". Dat werd dus alweer een hele optocht, mams in haar rode rolstoeltje en jongstedochterlief in haar knalroze megastoel achter zich aan slepend..


Wat ik zoal aan spulletjes heb gekocht, zijn een hele plastic tas vol met wierookstokjes en houdertjes...héérlijk! -niet om op te eten he?!-, een plastic tas vol met draadjes, garen, wol en borduurlapjes plus patroontjes, wat oude blikken, een paar bakjes en 2 paar boekjes (jammergenoeg maar 2, want ik zag nog veel meer leuke boeken, maar om nu 2 euro te betalen voor bijna uit elkaar vallende boekjes vond ik iets te ver gaan)...

mooi tegeltje met zeepbakje en gekleurde onderzetters

Boek met mooie plaatjes en interessante info

zo lieffff vind ik

altijd handig

ook een mooi blikje

Plaatje uit het "kostuumboek"

Nog een prachtplaatje

Isnt it sweet?!

Je kan maar nooit genoeg blikken hebben, toch?!
En weet je?! Aanstaande zaterdag is er weer een jaarmarkt, maar dan aan de andere kant van het dorp......Joepieeeeeeeeeeeeee!!!



Have a Nice day :)

10 opmerkingen:

  1. Aahh... Lief te lezen over De Meisjes :) ....

    En wat een Hoop Leuke Spullen het je Gevonden ♥ !
    Heerlijk en Wierook is ook Fijn, wat een geluk dat je dat ook tegen kwam :)

    Groetjes van Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk een nieuwe volger erbij
    en leuk dat je meedoet met de give away!
    Ik ga eens even jou blogje bekijken!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke spulletjes heb je gevonden... Mooie buit! Die blikken dozen zijn prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie spulletjes heb je gescoord hoor, en feliciteer dochterlief maar met haar roze aanwinst haha, groetjes Roos

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik zou anders ook wel een foto willen zien van die knalroze stoel, want volgens mij ga ik die ook wel mooi vinden :D
    Wat een gezellige spulletjes heb je op de kop getikt! En ik ben zelf ook "van de blikken dozen" ;) De Laatste die ik gekocht heb, was er eentje van David de Kabouter!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk hoor! Vooral dat boek over kostuums, om van te smullen. En zaterdag weer een markt, you go girl! Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jeej, dat zijn een hoop leuke spullen! En binnenkort alweer eentje? Drukke boel daar haha. Swanmarket is echt een aanrader! Niet missen hoor de volgende keer :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Waauw, toffe spulletjes seg!! Dat boek met die kostuums: ik ben jaloeeeeeeeeeeeeeers.....
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  9. GEFELICITEEERD!!!!

    http://yodorien.blogspot.com/2011/09/uitslag-give-away.html

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een boel reacties :) Leuk!

    @Het Knuter Huuske; ja, ik was ook blij verrast met het tasje vol met wierook (mijn huis geurt dan nu ook heerlijk, alhoewel mijnlief steeds vaker overdreven begint te kuchen...nou ja zeg!)

    @Mireille; ik hoop dat je jezelf een beetje vermaakt hebt op mijn blogje

    @Katja @Yane; Thanks...en ja...blikken, blikken, blikken...ik heb er duidelijk een zwak voor.

    @Roos;Thanks, en ik heb dochterlief je felicitaties gedaan hoor "owh, ze wil de stoel toch niet overkopen he?, want dat mag niet!" hihi

    @Mieke; Die foto wordt tzt geregeld (3 fototoestellen hier in huis, maar geen baterijen)..en jij bent echt een megafan van David de Kabouter....geweldig ;)

    @Lien; Toen ik het boek zag liggen, was ik ook gelijk verkocht ja..zo leuk om die plaatjes te zien en dan ook nog wat erover te lezen..geweldig ;)

    @SophieSweetVintage; jahoe, aanstaande zaterdag kan ik alweer -weeral- helemaal los gaan..gaat vast weer goedkomen :)...En ik hoop dat we kunnen komen de volgende keer bij de Swanmarket...lijkt me echt heel leuk...we gaan ons best doen!

    @Kaatje; Thanks :)...nee,nee je krijgt em niet :P hihi, ik kan wel een paar plaatjes voor je kopiëren gheghe? Just kidding; en het is idd ook een heel fijn boek om in te kijken en te lezen :)

    @Dorien; WOW!!!!

    BeantwoordenVerwijderen