donderdag 22 september 2011

Recycl'all project met servetten, mozaik en rommelmarktspul

Vandaag na het bezoekje aan het ziekenhuis voor een onderzoek aan mijn darmpjes die opgepoetst en wel op de foto mochten (wel saaie achtergrond zeg, hadden ze daar...niks geen wolkjes ofzo net als bij de schoolfoto's)...heb ik fijn weer wat kunnen eten en drinken....jaja...koffie mèt melk ipv zwart en een vette omelet voor op mijn boterham...en met mijn nieuwe opgedane energie...die daarvoor "down the toilet" was gegaan, ben ik lekker aan het creakneuteren gegaan....


Ik heb een overvloed aan knutselzooi..wie wat bewaart die heeft wat....en ik bewaar veel! Ikzelf vind het namelijk hartstikke leuk èn handig om van spullen die ik al heb iets nieuws te maken. Zonde om overal wat nieuws voor te kopen....en aangezien de naaigoeroes onder ons bezig zijn met het recykleer project..start ik mijn eigen recycl'all project gheghe...En ik wilde wat sieraden maken...daarvan kan je uiteraard nooit genoeg hebben..toch?!


Zo neme men wat glaskralen die ik ooit voor een prikkie op de rommelmarkt heb gekocht, wat glasverf en draad en huppakee...een ketting is geboren! Voor de personal touch heb ik met glasverf wat "versieringen" op de kralen aangebracht...alle spullen had ik dus al in bezit...

En daarna heb ik een broche gemaakt...een achtergebleven mozaïkstukje (van spelletje) vond ik nog...en een mooi servet als opdruk -die kon ik ook goed erbij gebruiken- een oude ketting kwam ik tegen en die heb ik maar fijn stuk gemaakt...een paar mooie knoopjes vond ik ook nog in een doosje...et voilà.... A star de broche is Born...



Nadat jongstedochterlief uit school was gekomen, zetten we fijn de platenspeler (ja, die heb ik ook maar weer eens opgevist) aan en konden voluit meeblehren onder het genot van een frisje en wat lekkerssssss..

hoe nostalgisch is dat?!
Daarna gingen we saampjes aan de knutseltafel liggen en zie daar....Jongstedochterlief ging helemaal los!!!
Creatie van jongstedochterlief


Daarna nog een mooi haarspeldje voor tussen haar haartjes gemaakt...et voila..


Wat was jullie laatste Recycl'all project?
Have a Nice day :)


5 opmerkingen:

  1. Jij bent wel een bezige bij!
    Heel mooi weeral!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Over recyclen gesproken-voor mijn RRNinhoud heb ik alléén spullen gebruikt die in huis zijn-opmaken wat je hebt. Ik hou van nietsiets maken. Hopelijk zijn je darmpjes weer hersteld en wanneer weet je nou es meer? Alvast een mooi weekend en geniet van je creativiteit-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk, jullie zijn goed bezig! Haha, en die platenspeler, erg leuk! Ik heb nog heel veel platen hier, maar geen speler. Toch een ideetje die nog eens op een rommelmarkt te kopen?!
    Gelukkig heb je deze ziekenhuisafspraak alweer gehad, nu lekker genieten van het weekend!
    Groetjes Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Katja(@Yane); dankjewel :)

    @Zilly; Ik ben het helemaal met je eens mbt "opmaken wat je hebt" en het is inderdaad zeer leuk om van niets iets te maken...En wanneer ik nou es wat meer weet...geen idee! Maar ik hoop snel :)..ik ga ze gewoon "stalken" met mijn telefoontjes...heb ik weer wat te doen ;p..

    @Lien...ja leuk he, die platenspeler...vooral dat heerlijke ouderwetse geluid wat er uitkomt..een beetje dat krakerige van de lp...En dat moet je doen ja, een platenspeler kopen op de rommelmarkt..meestal kun je ze daar voor een prikkie wel vinden...staat vast hartstikke leuk en klinkt ubergezellig in je keetje :)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat leuk, de platenspeler! Zo had mijn vader eens een lp voor mijn broer en mij opgezet -toen we nog klein waren- en wij moesten zo erg lachen met een liedje, dat mijn vader er niet meer tegen kon en hem prompt had afgezet. We hebben ook nog Sprookjes van de Efteling op plaat en nog veel meer. Moet ik ook nog eens naar vragen, misschien werkt onze platenspeler nog wel! Lekker nostalgisch, idd!
    Je "projectje" is weer mooi geslaagd zie ik. En wat heeft je jongste dochter ook zo'n schattige dingen gemaakt! Lukt dat wel goed met haar duim zo?
    Groot gelijk om het ziekenhuis te stalken met je telefoontjes, dan zullen ze er wel werk van maken! ;)
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen