dinsdag 20 september 2011

Ons brekebeentje en troostcake

Agossie, mijn meissie :(..wat een vervelende =understatement of the year, manier om zo je week te beginnen!!!

Gisterochtend tijdens het spelen met de bal op het schoolplein kwam de bal uitermate hard en verkeerd op haar duim terecht (z'on lief klein ienimieni duimpje), waardoor haar duim (bot in de lengte) is gebroken (aarrgghhh, al schrijf ik er maar over dan wordt ik al niet goed!)...en na het bezoekje aan de huisarts en daarna vliegensvlug naar het ziekenhuis alwaar foto's zijn genomen, kwam ze eind middag met paps en een ingepakte en  gespalkte duim naar huis....Het duurde allemaal nogal lang omdat de invaljuf in de klas niet echt actie ondernam *&$$#^*%$$%$^#%$@... en wij dus pas s'middags hiervan op de hoogte gesteld werden dat jongstedochterlief z'on pijn in haar duim had.....Zóóó BÓÓS kan ik daarom worden!!!



Mijn arme schattige zevenjarige hummel!!! Ik vind het echt zóóó verschrikkelijk voor haar. Maar ze was z'on bikkel volgens pappalief terwijl al die doktoren toch allemaal aan haar handje wilden voelen. En met het spalken had ze het wel eventjes errug zwaar zei paps, maar ze liet geen traan -al had ze van mij heel de oceaan mogen ophuilen-....als je wilt huilen moet je dat gewoon doen...En toen vertelde manlief dat ze in de auto na afloop toch wel zei "Mijn duim wordt nu toch wel een beetje misselijk!"...arm meisje...ze bedoelde dus dat ze zelf een beetje misselijk werd van de pijn...

En om haar een beetje te vertroetelen ben ik maar snel de keuken ingedoken om wat lekkers klaar te maken...en na een hap van dat en vele kusjes van mama, papa en oudstezuslief ging het toch weer ietsje beter...




Have a Nice day :)

9 opmerkingen:

  1. Ocharme toch! Groot gelijk dat je haar lekker in de watten legt... Een spoedig herstel voor je meid!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jeetje wat een verhaal zeg... je zou die leerkrachten toch wat doen he.. maar goed, uit eindelijk is het goed gekomen... en met zo'n geweldige mama als jij, die haar heerlijk verwend!!!En super dat je me volger bent geworden.. ik ben ook meteen die van jou geworden..
    Liefs,
    Kimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ocharme die lieve meid! Gelukkig heeft ze zo
    een leuke mama die haar kan verwennen!
    Hopelijk gaat het met de pijn vlug beter...
    liefs

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aaah wat een laksheid van die leerkracht! Als er bij ons zoiets voorvalt is het eerste wat wij doen een zak ijs leggen en onmiddellijk naar de ouders bellen! Ouders niet bereiken = zelf naar spoed rijden.
    Verwen haar nog maar lekker veel, zodat ze de pijn snel vergeten is. Moet ze lang in het gips?
    Liefs en veel beterschap voor de dochter!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh wat zielig voor je meisje! Hopelijk heeft ze geen pijn meer. Wat een schrik inderdaad, verwen haar maar lekker!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Agh gehrm, wat zielig voor die kleine meid.Ja ik ken nog zo'n verhaal et een vertraagde reactie..hmm Kan je boosheid wel voostellen. Heel veel sterkte, Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen
  7. 't Is zonde. Hopelijk heeft ze er nu bijna geen last meer van maar alleen een stoere verband!
    En stom van die invaljuf zeg. Muts dat ze jullie niet even verwittigt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ach-da's echt balen. Gelukkig zijn kids flexibel. En die invaljuf moet...nog een beetje leren!!!. Veel beterschap toegewenst en met jullie goede zorgen moet het helemaal goed komen-xxx-Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dankjulliewel allemaal voor de beterschapjes :)..ik heb het aan jongstedochterlief meegegeven..

    @Mieke; weet je? Ik heb geen idee! Ik weet wel dat we aanstaande maandag weer terugmoeten naar het ziekenhuis en ik weet ook dat kinderen snel herstellen, maar zo snel?..dus ik denk dat ze dan opnieuw gaan spalken? omdat haar duim eerst superdik en nu slinkt en de boel natuurlijk wel strak moet zitten zodat het goed kan helen...

    @Valhalla; idd...een Übermuts van de bovensteplank..gisteren ben ik ook even langs school geweest, maar helaas was ze er niet..dus ik word gebeld...normaal hoor je mij niet zo snel zeuren. Maar als mijn dochter me verteld, dat ze een hele ochtend naar de wc is gegaan om daar te gaan huilen omdat juf anders boos werd..dan word ik link

    BeantwoordenVerwijderen