maandag 26 september 2011

Niet vergeten; Kinderboekenweek 2011

Lezen is leuk!!! Ik lees dan ook graag.....en snel...helaas :(.....Mijn huis staat dan ook vol met boeken, boeken en nog eens boeken. Allemaal netjes neergezet in een boekenkast in de woonkamer...en op planken in mijn slaapkamer...en in de computerkast..en her en der verspreid door de woonkamer..en oké, oké er zijn ook heel wat boeken die ik in een doos heb gepropt...maar netjes, dat dan weer wel..en die nu rustig staan te wachten op zolder, totdat ze weer naar beneden gehaald worden. Beide dochters zijn lid van de bibliotheek...ik natuurlijk ook, maar ik leen er zelf bijna nooit èèn! Waarom niet? Welnu, dat komt simpelweg door het feit, dat ik al de boeken die ik lees, gewoon zelluf moet hebben...ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om ze weer weg te moeten doen..en tja, als je dat bij "de bieb" flikt, dan krijg je op een gegeven moment z'on hoge boete, dat je dan maar beter zelf het boek voor die prijs kan aanschaffen.....Dus dat doe ik dan ook maar :)...en dan die geur van een nieuw boek!!! Záááligggg :)....Maar een dure hobby is het wel op deze manier.......dus boekensponsors kom maar op gheghe...Alhoewel ik "boeken scoren" op de rommelmarkt ook absoluut NIET vervelend vind!! Boeken met taal/spellingsfouten erin vind ik daarintegen uitermate storend...


En vergeten jullie dit niet?! Waar ik het over heb?  De Kinderboekenweek...Klikkerdeklik voor site natuurlijk!! De kinderboekenweek vindt dit jaar plaats van woensdag 5 oktober tot en met zaterdag 15 okt. Heldenmoed staat dit jaar centraal in de Kinderboekenweek. Dit onder het motto; "Superhelden! -over dapper durven zijn-". Dus komt dat zien, lezen en doen natuurlijk!!


Vele boekwinkels en bibliotheken vieren de Kinderboekenweek. Dus kijk eens op activiteiten bij jou in de buurt...Klikkerdeklik om te kijken wat voor leuke activiteiten ze organiseren. Bijvoorbeeld lekker pannekoeken eten en daarna een toffe film kijken in de bibliotheek of een cursus striptekenen volgen of een gaaf Superheldenmasker maken....Teveel leuks om op te noemen en dat vaak voor een klein prijsje.

Mijn kinderen zijn dan ook gedurende de Kinderboekenweek vaak te vinden in de bibliotheek. Hartstikke leuk, gezellig en leerzaam. Snor wat vriendjes en vriendinnetjes op en het feest kan beginnen!!


Have a Nice day :)

6 opmerkingen:

  1. Ha,ik herken dat ik blijf ook maar boeken kopen en leen zelden bij de bib. alleen het ik totaal geen tijd om ze te lezen,gelukkig doet mijn man dat wel en lezen we dezelfde boeken.Dus de boeken in mijn kast staren mij constant aan: Lees mij!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik leen ze wel bij de bibliotheek ;) Maar zoals jij vind ik het ook erg om ze dan weer terug te doen.
    Bij ons op school gaat de kinderboekenweek uiteraard ook niet onopgemerkt voorbij. Wij organiseren trouwens jaarlijks een boekenbeurs op school met nieuwe én tweede- of meerdere-handsboeken.
    Dus als je interesse hebt... ;)))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey goed idee! Ik ga gelijk eens op de site van onze bieb kijken! Ben ok zo dol op lezen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoiiiiii :D :D

    Nou wat leuk je berichtje op mijn blog :D
    Lief!
    Hmmm, ja het loopt hier wat moeizaam....
    Niet ernstigs hoor....
    1e week na de vakantie even weer op gang komen...
    Vorige week woensdag is jongste 4 geworden die mocht donderdag echt naar school....
    De week ervoor 2x proefgedraaid ....
    Meteen de 1e dag gevallen met een flinke bult wel de zo de ik al een half ei....
    Nog mee heen geweest.... Moest hem toen ook 's nachts wakker maken voor de zekerheid....
    Nou en deze week wordt de eerst echt volle week.... Echter werd ik vanmorgen om 11 uur gebeld dat het echt niet meer ging en of ik ZoonLiefJr. wilde halen hij zat al vanaf een uur of half 10 te snotteren :( ....
    Vanmiddag maar thuis gehouden....
    Gelukkig wil hij morgen wel weer proberen en vind hij juf ook wel Lief hihihihi....
    Overigens is er wel een blog onderweg met nieuwe haaksels :D :D

    Je Blogje is weer Gezellig en Grappig!!
    Herkenbaar ook.... Afgezien dan van het snel lezen.... Ik lees graag maar lees helaas niet snel.... En dat ze overal staan.... Erg toch!
    Hier gelukkig nog in de slaapkamer in de boeken kast en naast het bed.... En ook veel boeken nog ongelezen.... Maar lezen is wel fijn....
    En over het kopen... Ook wel herkenbaar.... Boete bij de bieb hebben we ook wel eens zo gaat het tijden goed en dan is het even weer mis....
    Maar vooral met populaire boeken is het altijd lastig omdat ze vaak dan alweer gereserveerd zijn voor anderen die koop ik dan meestal ook zelf of boeken uit een serie die ik super vind koop ik dan ook vaak (nu lees ik morgenrood twilight sage).....
    Kinderboekenweek zag ik idd voorbij komen in het streekblad alhier....

    Ken je trouwens boekenruilen.nl erg leuk om te doen :D

    Goed, ik ga afronden....

    Groetjes vanaf deze kant :D :D

    Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. heb net boeken besteld over HELDEN-dat is het thema deze boekenweek. Ik organisser het op mijn werk-laat dat maar aan mij over!!! Ik koop graag "mooie prentenboeken"en ja ze zijn duur maar een grote inspiratiebron voor mij.

    En luister...je dochter MOET naar de HEMA. Er is een taartenwedstrijd. Laat haar aub wat maken-want je kunt je eigen taart in productie winnen-dat zou toch te gek zijn. Bij de kassa liggen wedstrijdformulieren!!! Succes xxx Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. @Minimoek; Owh jouw man leest dus ook graag..das gezellig zo met zijn tweetjes..alhoewel, jij zei natuurlijk dat jij nooit geen tijd hebt om te lezen haha..welnu, wel handig voor je man...jij koopt de boeken en je man kan dan zonder moeite ervoor te hoeven doen, een boek pakken en huppakkee...mijn man houdt trouwens he-le-maal niet van lezen..

    @Mieke; ja leuk hoor die boekenbeurzen op school. Dat doen ze bij ons ook altijd..alleen dan wel met allemaal nieuwe boeken..Tweedehandsboeken vind ik dan eigenlijk wel een heel goed idee..en tuurlijk joh...het ligt om de hoek..dus ik kom wel effekes langs haha...

    @Lien; Ja, moet je even doen ja op de website van de bieb kijken. Wellicht staat er een leuke activiteit voor je dochter op..zelf vind ik het stiekem altijd harstikke leuk als er 1 of andere kunstenaar komt die iets moois met de kids gaat maken....maar mijn kids gaan liever voor de pannekoeken ;)

    @Het Knuter Huuske; Ja, zo af en toe ben ik best lief :)..En is altijd weer even "inkomen'he, als de scholen weer net begonnen zijn...heb ik hier ook altijd last van hoor...en dan ben je net weer gewend..en dan hebben ze alweer herfstvakantie...en daarna kerstvakantie...poeh poeh..haha..

    He, maar wat een gedoe met de jongste...eerst keihard vallen op het hoofd en daarna zo moe...maar het is natuurlijk ook wel een grote overgang om volle dagen naar school te gaan...Gaat vast goedkomen...enneh...hij vind de juf aardig, dus dan zit het voorlopig wel snor ;)

    Bedankt voor je tip van boekenruilen..want die kende ik nog niet..

    @zilly; Mooie Prentenboeken...ben ik ook (al) dol op. En het is idd een investering, maar wel een goede :)

    Jij ook bedankt voor je tip over de HEMA...ik heb het gelijk doorgegeven aan Oudstedochterlief..en vanmiddag gaat ze even langs om dat formulier te halen...thanks :)

    BeantwoordenVerwijderen