maandag 19 september 2011

Ik ben Getagd!!


En ik ben op mijn beurt getagd door "Het Keetje van Lien" Meer weten van Lien...Klikkerdeklik. Ik moest eerst eens even goed lezen wat dat nu precies inhield, maar je moet dus 10 weetjes over jezelf vertellen. Best nog wel moeilijk eigenlijk, vroeger deed ik dan wel altijd de "wist u datjes?" over Jan en Alleman in bepaalde krantjes, maar dat ging dus altijd over iemand anders en dat is ECHT een stuk gemakkelijker!


Maar kom op, nieuwe week, nieuwe kansen, nieuwe weetjes over mij;


Wist u dat?


1) Ik in het bezit ben van twee prachtige oudhollandse geboortenamen, te weten Cornelia Matthea...beter dan die van mijn zus, waar de naam "Pietertje" ook nog inzit.


2) Ik helemaal fan ben van Sinterklaas..wellicht doordat ik op 5 december geboren ben en hem als een soort oervader zie ofzo...Met de sinterklaasintocht hier of op tv, zit ik altijd als een kleine malloot mee te blèhren, dit tot grote frustratie van -inmiddels beide- dochters...


3) Ik zo chaotisch ben als ik weet niet hoe en overal een rommeltje van maak, zonder dat ik daarvoor mijn best hoef te doen...Geluk voor mijn medegezinsleden is wel dat als ze iets kwijt zijn, ik altijd weet waar het ligt, maar als ik iets kwijt ben....Ho maar...niemand die het dan dus weet...


4) Ik werkelijk een heel slechte schoonmaakster ben...Daarom is mijn motto geworden "In mijn huis kun je tenminste zien dat er geleefd wordt".


5) Ik dol ben op slapen, soepkommen, wierookstokjes, tassen, sjaals, kruiden en oude kookboeken en boekenleggers en mijn lieve gezinnetje en onze poes Bella ..


6) verslaafd ben aan sterke snoepjes, zoals f.ishermanfriend, mentho's, antafluutjes etc.


7) Ik normaal gesproken altijd blij ben om mijn verjaardag te vieren, maar dat ik er dit jaar met Mixed Feelings tegenover sta, omdat dit het eerste jaar wordt dat ik ouder zal zijn dan mijn beste vriendinnetje ooit is geworden, terwijl zij altijd ouder was dan mij (mijn beste vriendin is 2 jaar geleden aan de gevolgen van borstkanker op 35-jarige leeftijd overleden)...


8) Ik vorig jaar ben begonnen met een cursus Bijbels Hebreeuws..en dat me dat niet ging om het bijbelse...maar daar ontkom je natuurlijk niet aan..., maar om iets te leren over het Hebreeuws...Ik heb door prive-omstandigheden de cursus niet helemaal kunnen afmaken, maar ben wel van plan om dit nog eens te doen...super interessant!


9) Ik het heerlijk vind om te lezen. Ik lees graag boeken met waargebeurde verhalen. Ik ben in het bezit van ontelbare biografieën, veel boeken met waargebeurde verhalen van de Tweede Wereldoorlog. En ik hou van grappige miniformaatboekjes waar leuke oneliners, gedichten of prentjes in staan.


10) Ik altijd op zoek ben naar oude antieke kerstballen...vooral bij de rommelmarkten die met grote getale georganiseerd worden in de zomer, ben ik vaak degene die getooid met allerlei kerstspul in een brandend zonnetje naar huis gaat....


Nu is het eigenlijk de bedoeling dat ik vijf andere personen ga taggen, maar dat is (ook een weetje!) niet echt mijn ding....ik ben altijd bang dat ik iemand anders ergens mee lastig val en dat wil ik dus absoluut niet...Dus voor degene die zich geroepen voelt....ga je gang...


Nah, dat viel allemaal best mee...ik kwam gewoon op dreef en wist nog veel meer te vertellen joh..ik moest zelfs gaan schrappen haha...


Have a Nice day :)

8 opmerkingen:

  1. Leuk-leuk-leuk-Ik leer je steeds beter kennen-net een puzzel die langzaam compleet wordt. Oh en leuk:je bent een Sinterklaaskindje-wat moet jij een leuk kado zijn geweest voor je ouders. Wel speciaal. En eerlijk-vroeger had ik ALLES onder controle en bestierde ik het huishouden. Werd ik er gelukkig van? *N*E*E* Ik doe wat moet en bij vlagen meer en ik ben veel gelukkiger NU. Mooie dag toegewenst met hart&ziel door Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Weet JIJ welk woord ik moest indrukken om mijn vorige bericht te bevestigen-je gelooft het niet:chemo. Dat deed me denken aan je beste vriendin-pluk de dag schatje en vier het leven op je verjaardag, herdenk haar in ere maar vier het vrolijk want je weet nooit wat er voor ons is weggelegd. xxx Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bedankt voor je reactie op mijn tag-blog. Ook bij jou zie ik dat het leven niet alleen uit leuke dingen bestaat, maar als je positief bent ingesteld je een heel eind komt om een leuk en gezellig leven te leiden! En wat betreft nr. 10; ik ben ook zo iemand...

    Fijne dag. Groeten, Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk stokje! En voila bij deze weten wij (bijna) alles van jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuke weetjes zeg, ik ben ook getagd door Lien, en ga vanavond als de kids op bed liggen even aan de slag er mee.. Kom je dan ook even bij mij langs?
    Liefs,
    Kimmie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ahaaa, wat leuk om zo meer over jou te weten te komen! :) Ik had het al eens gelezen over jouw vriendin. Het is verschrikkelijk om iemand dierbaars te verliezen, cru genoeg gaat het leven gewoon verder. Probeer er in elk geval toch maar een fijne verjaardag van te maken, met véél sinterklaascadeautjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hai Corine,
    Wat ben je toch een leuk mens! Je hebt altijd zoveel vrolijke dingen, Sinterklaas, oude kerstballen, haha, daar hou ik ook van! Als je mijn advent-swapper was geworden had ik 2 of 3 kalenders kunnen vullen :-)
    Wat erg te horen van je vriendin zeg...ik weet even niet wat ik daarvan moet zeggen. Kan me voorstellen dat je haar heel erg mist.
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Haaa wat leuk, het is idd. wel erg grappig om zo meer te weten over elkaar..En dat van sinterklaas, tja je bent er echt mee geboren, hihi. Fijne avond, Nicole*

    BeantwoordenVerwijderen