zondag 18 september 2011

Een beetje roze hier....en een kloddertje roze daar

Van het weekend heb ik mijn potloodjes en pastelkrijtjes maar weer eens opgezocht (niet zo heel moeilijk hóór, aangezien ze hier beneden gewoon in de kast liggen)..We hebben de eettafel maar eens uitgeklapt, zodat ik fijn veel ruimte had om goed te kunnen werken. Wat achteraf nog een beter dan beter idee was, daar jongstedochterlief vroeg of haar vriendinnetje kon blijven eten (túúrlijk, kan dat, ik kook altijd zoveel dat het no problemo is, mocht er iemand mee willen eten, wat hier nogal vaak gebeurd) en ze dus ook gelijk wilden tekenen toen ze mij zo druk in de weer zagen met mijn tekenzooi.

Een kleine paar weekjes geleden had ik al een pastelmetkleurpotlood-tekening gemaakt in deze stijl..remember/

En nu ben ik begonnen met iets soortgelijks, maar dan nèt even iets anders. De tekening is nog niet helemaal af, maar ik laat alvast wat stukjes zien die al wel af zijn. Zoals jullie kunnen zien, ben ik druk bezig met oefenen op het tekenen van "dingetjes" uit de natuur....pffft, dat valt nog niet mee...wat een priegelwerk!



Have a Nice day :)

9 opmerkingen:

  1. Mooi-die talenten van jou die steeds meer te voorschijn komen-en mooi dat gevoel van dat iederéén welkom is. Fijne avond toegewenst met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey, busy bee...leuk! Ik vind je schilderij erg mooi, ben benieuwd straks naar het eindresultaat!
    Geen rommelmarktje vandaag??
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whohooo dat ziet er weer prachtig uit! Dingetjes uit de natuur zijn altijd mooi! Van zo'n tekeningen en schilderijen maken heb ík dan weer geen kaas gegeten (ja, dat zeggen ze bij ons ook hoor!) ;)
    Ik heb erg de indruk dat jullie een heel gezellig, warm, gastvrij gezinnetje zijn met allemaal een groot hart.
    Liefs xx

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauwh! Heb jij dat zelf getekend? Wat een talent! Echt prachtig!!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi zeg! Dat doe ik je niet na... Gezellig als er zoveel eters zijn. Ik maak ook altijd teveel haha :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. mooi, die stukjes die je laat zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. @Zilly; Ja leuk he?! En vooral dankzij blogland heb ik weer meer zin gekregen om creatief bezig te zijn...inspiratie alom :)

    @Lien; nee helaas, geen rommelmarktje gisteren :(..nu moet ik wel zeggen dat er bij ons op het semi-eiland nooit een rommelmarkt op zondag georganiseerd wordt, wat van mij persoonlijk best wel mag hoor haha

    @Mieke; Thanks mieke..en owh, dat zeggen ze bij jullie dus ook haha...en ik heb eigenlijk geen idee of ons gezinnetje zo is hihi, we doen ons best in ieder geval en gezellig is het eigenlij altijd wel ja, maarrr...het kan er af en toe ook hard aan toe gaan hier hoor

    @Katja; Thanks :) En zoals ik al op je blog zei, af en toe pak ik er een boekje bij om beter de details te kunnen zien :p..

    @SophieSweetvintage; Dankje en idd altijd gezellig he....behalve die afwas dan haha

    @qm; Dankjewel :)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wauw!! Mooi!!
    Heerlijk hè tekenen....
    Zeker met pastelkrijt....
    Misschien ook maar es weer een keertje doen...

    Lieve Groet, Ivonne

    **overigens vind je blogjes altijd gezellig:D**

    BeantwoordenVerwijderen
  9. @Ivonne; Het is zeker heerlijk om te tekenen..daar kan ik helemaal in opgaan en als het dan ook nog eens allemaal gaat zoals ik het wil hihi, dan werkt het nog zeer ontspannend ook! Owh leuk, jij werkt dus ook met pastelkrijt? Ik heb het ooit op een teken/schildercursus geleerd en ik vind het echt helemaal mijn ding om mee te werken :)..

    Dank je voor het compliment dat je mijn blogjes altijd gezellig vindt...en ik...ik vind het supergezellig dat je langskomt!!

    Groetjes Corine

    BeantwoordenVerwijderen