maandag 12 september 2011

Aangenaam; Kees de Kikker en Kadootjes!!

Poeh, poeh, wat een gedoe! Door al die gezellige en creatieve blogjes om me heen, ben ik ook een beetje besmet geraakt met vooral "nieuwe" dingen uitproberen... "Gezellig", dat lukt me nog wel en "creatief zijn" met kralen (sieraden maken en sleutelhangers in allerlei vormen), tekenen (pastel) en wat andere dingen lukt me ook nog wel. Maar iets aan elkaar vastnaaien...OWH,owh, owh...wat een zakie! Had ik nu nog een naaimachine dan ging het wellicht iets sneller en netter??. Maar ik heb alleen wat stofjes, naald en draad. Nu had ik op de rommelmarkt een leuk knutselboek gekocht voor 10 eurocent om knuffels te maken en dat wilde ik het toch wel eens proberen...
Ik zou zeggen "Bezint, eer ge begint!". En dat geldt dan voornamelijk voor mezelf natuurlijk. Als eerste moest ik het patroon uittekenen en uitrekenen...en ik had alleen blokjes papier van 0,5 mm....Maarrr..dat is op een gegeven moment gelukt -Lang Leve de Gum!-...daarna patroon overzetten op stof..viel eigenlijk ook niet mee. De eerste keer is Kees de Kikker Grandioos mislukt :(....Het zat allemaal zo strak, dat ik hem niet binnenstebuitengekeerd kreeg...aaargghhh...Dus nog maar een keer...en toen...na het vullen met rijst -die ook overal terecht kwam behalve in de kikker-...is tie zowaar een beetje gelukt....Bloed -letterlijk-, zweet-ook letterlijk- en tranen-spreekwoordelijk, oké, oké, bijna dan, heeft het me gekost, maarrrr ik ben best trots op mijn Keessie!
Aangenaam; Kees!!
Daarna kwam de postbode en die gooide een leuk pakketje voor MOI door de bus, ik moest nog snel wezen, want poeslief lijkt wel een hond en is dol op post!

Kijk eens wat er uit de envelop kwam: -en ja, daar moest Kees de Kikker natuurlijk ook het zijne van weten...
Vier kadootjes en een mooie kaart rolden er uit de envelop....WOESHHHHHH...kádóótjes...en dat op de maandag! Kon ik fijn uitpakken! De Kadootjes behoorden toe aan de GiveAway van Het Knuter Huuske..Klikkerdeklik...jaja, ga maar gerust eens kijken, want zij heeft een heel gezellig blog en maakt ook nog eens mooie dingen! Dit kwam er uit de kadootjes tevoorschijn; Tjonge, wat een verwennerij :)
leuk hè allemaal!

Mss zie je het zo duidelijker...de punten van mijn schoenen wel!!
Het Knuter Huuske, bedankt voor de leuke spulletjes en ook voor de lieve kaart :)

Have a Nice day :)

NB; Gets, wat een fletse kleuren maakt mijn fototoestelletje..in het echie zijn de kleuren veel feller en is de kikker babyblauw.....

12 opmerkingen:

  1. Hë jij bent goed bezig geweest-wie niet waagt, wie niet wint. En wat een gave give-away-dat maakt een dag top. Geniet ervan. Lieve groet met hart&ziel van Sil.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Keesie is hartstikke leuk! You go girl!!! Haha, moest zo lachen om je beschrijving, heeel erg herkenbaar! Rijst die overal ligt behalve in de kikker, stof die je niet kunt keren omdat 'ie te strak zit! Ik vroeg me af of je dan ook boos wordt en het werkstuk door de kamer gooit? Lucht heel erg op kan ik uit ervaring vertellen :-)!
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Whaa die kikker is echt mooi geworden! Het bloed-zweet-en-tranen-gekoste-werk heeft toch zijn vruchten afgeworpen!
    Leuke spulletjes in je cadeautjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. oh, dat kikkertje is echt mooi!! hebt ge dat helemaal met de hand gemaakt? Ferm jo!
    Proficiat trouwens met de mooie give-away die je won, toffe spulletjes

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk dat ik je op mijn blog tegenkwam met een supergezellige reactie! Bloggen is LEUK!
    Wat een gaaf Keesje! Leg 'm eens voorzichtig in de magnetron of op de verwarming dan heb je een lekker pittenzakje! Of zou die dat niet durven?
    Groetjes, Corine

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuke kikker heb je gemaakt!
    Proficiat met je give-away!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leukerd! Je bent een volhoudertje zeg :D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Keesie is fantastisch! Knap ook dat je het met de hand hebt gemaakt, dat is nog eens volharding. Leuk appeltje-eitjesblog. Ik ga je zeker volgen! Liefs, tanja

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die Kees komt me erg bekend voor..... inclusief het blokjespapier.... uit welk jaar is dat knutselboekje? Volgens mij heb ik hem vroeger ooit met mijn moeder gemaakt! Gevuld met spliterwten. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Hey allemaal :)

    Bedankt dat jullie Keessie allemaal zo goed gelukt vinden :)..ik ben nog steeds trots hihi..

    @Lien; Met Keessie heb ik na de eerste poging niet gegooid, omdat ik zo zwaar teleurgesteld was hihi..als ik echt boos ben op iets dan kan ik weleens gaan gooien ja..en dat lucht idd wel op haha.

    @Kaatje; Ja, ik heb het helemaal met de hand gemaakt..ik heb geen keuze aangezien ik geen naaimachine oid heb..

    @Hieperdepiep een feestje; Dat zou ik eens kunnen proberen..en dan maar hopen dat Keessie niet uit de magnetron of van de kachel afspringt en een heel like Hans en Grietje spoor achterlaat :P

    @MaarnietvanGrijs; Het boek heet; "Creatief bezig zijn voor de vrouw""Cadeautjes om zelf te maken" uitgever "Lecturama"..het jaar 1983..het jaar zag ik niet staan in het boek, maar vond ik op internet..aan de plaatjes te zien, zou dat kunnen kloppen.. en het klopt, oorspronkelijk moet je het met peulvruchten vullen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hoiiiiii

    Eindelijk even weer rondneuzen op blogs :D
    Wat fijn te lezen dat alles goed is aangekomen!!
    En dat je er blij mee bent ♥
    Dank ook voor de Lieve woorden....

    Ik vind Kees(sie) Lief!!

    Zag net nog een leuke blogpost voorbij komen....
    Daar kom ik straks nog even kijken...
    Eerst even weer wat doen alhier....
    De vakantie is voor....
    Flink wennen even hoor....
    Vorige week 3 infoavonden achter elkaar....
    Eind van de week was ik ook wel klaar eigenlijk hahahah....

    Hoe is het verder met jou?

    Lieve Groet, Ivonne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Ivonne :)

    Eindelijk weer een beetje tijd voor jezelf gevonden hihi...Leuk dat je weer even "langskomt"..en we zijn er nog steeds blij mee met je leuke spulletjes en daar horen dan uiteraard lieve woordjes bij :P

    Ja, ik ben best happy met mijn nieuwe liefde kees(sie) gheghe...

    Wij hadden vorige week ook al de info-avonden..twee keer...en toen had ik er al helemaal genoeg van...laat staan dus drie, zoals jij! Maar ach, we hebben onze neus weer even laten zien en zijn weer op de hoogte van het reilen en zeilen van de schoolgang van onze kids, toch?!..

    Bij mij gaat het nog steeds hetzelfde..nog geen verklaring waarom ik me zo voel hoe ik me voel. En ondertussen zijn de onderzoeken nog steeds in volle gang en ontdekken ze steeds nieuwe gebreken, maar nog niet de oorzaak. Nu ja, zolang de slechte dagen maar afgewisseld worden met wat minder slechte dagen, zodat ik even op adem kan komen, doen we het er maar voor :)..beetje bloggen en een beetje knutselen tussendoor en ik kan er weer voor even tegenan...

    Tot blogs :)

    BeantwoordenVerwijderen