dinsdag 30 augustus 2011

Wáár is die perfecte bouwtekening?

Zo, vandaag voor het eerst een fatsoenlijk gesprek gehad met de internist ipv even "langswaaien" terwijl ik in het ziekenhuis lag. En zo kom ik steeds meer te weten over het reilen en zeilen in ons ziekenhuisje...veel afdelingen heb ik al gehad behalve van de internist..had ik ook eigenlijk geen behoefte aan om daar kennis mee te mogen maken, maar ja...je hebt het natuurlijk niet altijd voor het zeggen en aangezien ik altijd opensta voor nieuwe contacten heb ik wss de verkeerde uitgekozen gheghe....De uitslag van de Gastroscopie die ik heb onder gaan is dat ik sowieso een middenrifbreuk heb. Hiervoor heb ik nu eindelijk dan wat medicijnen gekregen en nu maar hopen dat die helpen. En ik kreeg als tip mee dat mijn bed scheef/hoog aan hoofdkant moet staan...túúrlijk, doen we even met ons Reuzenbed waar mijn lief van 2.05m in slaapt...Maar als het goed is dat niet alles, want moet er meer aan de hand zijn in mijn lichaam, vind de internist. Hij is dus van plan om mij nog uitgebreider binnenstebuiten te keren. Van mij mag tie...We konden dus gelijk door naar het "bloedprikken" waar men negen buisjes bloed afgenomen heeft. Uitslag volgt uiteraard tzt. 

Tijdens de ziekenhuisopname waren ze er al achter gekomen dat ik plekken op mijn lever heb en dat ze er bijna zeker van zijn dat het Haemangiomen zijn. Op mijn vraag "hoeveel? spreken we over 1 of 2 plekjes?" zei hij dat het er heel veel zijn..fijn....Maar de radioloog had al het verzoek gedaan om over enkele weken nogmaals te kijken. Die afspraak staat nu voor aanstaande maandag. Toch wel een bietje vreemd dat ze er bijna zeker van zijn en dan toch nu al (zitten maar paar weken tussen) nogmaals willen kijken...maar goed....beter te veel kijken dan te weinig...als ze maar niet al het mooie eraf kijken!.




Ach ja, op deze manier komen we er wel achter hoe slecht mijn bouwtekening eigenlijk wel niet is met al die mankementen en rarigheden :P...en dan weten we nog steeds de precieze oorzaak niet waardoor heel het bouwval in elkaar schijnt te sodemieteren...Ik?/Zij? had(den) waarschijnlijk beter even op deze Bouwtekeningensite klikkerdeklik kunnen kijken alvorens aan de slag te gaan...

Tevens ben ik ook nog opgemeten en gewogen. Én....ik ben gegroeid!! Is dat dan wat...1.75 welteverstaan..ipv 1.70 en dat ik weer ben afgevallen en 60 kg weeg.Vorige week ben ik dan ook maar even met mijn lief aan het shoppen geweest, want alles is te groot...ipv broek maat L, draag ik nu maat S!! het mot niet gekker worden...z'on klein maatje heb ik nog nooit gehad (en nu maar hopen dat mijn vreetlustigheid niet meer terugkeerd, want anders is al mijn nieuwe kleding weer te klein). De nieuwe broeken vind ik helemaal te gek en ze zijn nog heel, wat wss ook zo zal blijven, maar mocht ik überhip willen zijn met kapotte jeans, dan volg ik gewoon dé tip van Zeeman op door mijn broek te eigenhandig te destroyen klikkerdeklik.

Morgen mag ik beginnen met de voorbereidingen voor het darmonderzoek..dat betekend heel veel laxeermiddelen en tabletten naar binnen werken (en dan vervolgens weer op een andere manier naar buiten werken). Ben benieuwd...
Fijne avond nog!!

5 opmerkingen:

  1. Wat een verhaal-dat geloof je toch niet-maar goed dat je NU meer weet. Ik moet lachen om al je instructies-hoe je het beschrijft is komisch. ik wens je sterkte met het voorbereidend werk voor je darmonderzoek en zit je niet teveel op de plee-xxx-Sil

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoewel het allemaal niet om mee te lachen is, moest ik toch ook glimlachen met de manier waarop je het allemaal neertypt :) Ik hoop echt dat je in je hoofd even positief blijft als dat je op je blog bent, want optimisme werkt sterk mee aan genezing. Veel succes met de voorbereidingen op je darmonderzoek. Niet leuk, maar we zijn blij dat ze het allemaal kunnen.
    Leuk trouwens, die Zeeman-tips over de broeken!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vervelend zeg al die onderzoeken en niet wetende waar je aan toe bent. Je schreef gisteren al dat je in een rolstoel zit, dat wist ik niet. je komt altijd heel optimistisch over in je blogjes, knap hoor! Hopelijk valt het onderzoek mee.
    Verel liefs, Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verel liefs? Sorry... veel liefs dus xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Thanks dames voor het succes wensen :)

    @Zilly; Ik denk dat ik helaas vele uurtjes op die "plee" ga doorbrengen, dus we hebben em nog meer zitklaar gemaakt...boekies, extra toiletpapier, vochtig toiletpapier en een geurig bloemetje staan al klaar haha

    @mieke; ja grappig he die tips van Zeeman. Of je koopt een dure broek of je doet het gewoon zo...lijkt me fijn om te doen, vooral omdat het eigenlijk tegen je instinct in gaat; vroeger bijv. zou ik als kind bijzonder op mijn kop hebben gekregen als ik mijn nieuwe kleding expres kapot zou gaan maken :P

    @Carolien; Ja joh, ik ben van alle (hulpmiddel)markten thuis. Normaal gesproken loop ik meestal nog rechtop (met stok), maar doordat ik me nu vaak zo ziekkies voel, heeft dat een negatief effect op mijn ms (=Multiple Sclerose = zenuwziekte), waardoor mijn lichaam nu helemaal weigert te doen wat ik wil en zit ik nu dus bijna altijd in een rolstoel...Maar ik laat me niet kisten en rólllll gewoon door :P

    BeantwoordenVerwijderen