maandag 29 augustus 2011

Ons Weekend, live muziek, ska, covers en kunst

Wat een leuk weekend heb ik gehad zeg, héérlijk! Vrijdagmiddag moest manlief werken, dus hebben we schoonmamalief gevraagd of ze bij mij wilde komen "oppassen" gezien mijn waardeloze fysieke conditie. Zo kon ik fijn rusten terwijl zij de kids opving en een heerlijk potje kookte. Jongstedochterlief had een vriendinnetje te logeren dus het was een drukke maar gezellige boel hier thuis. Aangezien ik mijn lichamelijke klachten enigszins onder controle kon houden, moest er natuurlijk wat gedaan worden...echt stilzitten kan ik gewoon niet en das best knap voor iemand die nu bijna permanent in een rolstoel zit :P. Afgelopen weekend was het hier weer het jaarlijks terugkerend evenement De Omloop.

Bazzookas gepikkerd van de originele website zie tekst
Nu kan me "de omloop" gestolen worden (ik bedoel maar als je een evenement organiseerd met als voornaamste doel om "goede doelen" te sponsoren voor mensen die het lichamelijk wat minder hebben, zorg er dan eerst voor dat de feestelijkheden ook voor die mensen te bereiken zijn..en niet dat ik op een kilometer afstand in mijn rolstoeltje moet staan, omdat alles zo is afgezet, dat ik nergens langskan, maar de "lopende" mens wel). Maar enfin, ik had nu genoeg hulp bij me...manlief, schoonmamalief en kids en dus zijn we even wezen kijken...néé, niet naar de lopers, maar naar de kinderactiviteiten en de grandioze band die die avond een geweldig optreden gaf --> Bazzookas...Als je van SKA houdt, is deze zevenkoppige band echt een aanrader! Ik heb genoten en geswingt..jaja in mijn red rolstoeltje...wat een show maken zij er van -in een oude schoolbus kwamen ze het terrein op en bovenop die schoolbus, bevond zich het podium, hoe gewèldig is dat!!.... We kwamen nog allemaal vrienden tegen, die ook voor de muziek kwamen en terwijl de kids genoten in de waterballen en luchtkussens, hadden wij onderlinge ook dikke pret met elkaar.



De middelste is mijn Lief

 Zaterdag was de feestelijke opening van het nieuwe seizoen van het JongerActiviteitenCentrum (JAC)..overdag zijn we niet geweest, omdat we te lui waren haha, maar s'avonds zou manlief dienst hebben als vrijwilliger van Popstichting Jailhouse. Meestal ga ik ook mee en doe waartoe ik mij die avond in staat voel, maar nu omdat ik zo slappies ben, kan ik niet zo veel doen. Dus bleef ik gezellie met de meisjes thuis. We waren fijn met zijn allen aan het freubelen aan de eettafel, toen 1 van de 2 te kennen gaf, dat ze toch wel errug graag even bij papa wilden kijken en "muziekie luistere". Nah, oké, aangezien ik niet de beroerste ben en ik in mijn rolstoeltje niet veel energie hoef in te leveren, was het hup hup, optutten, omkleden en gáán met die banaan. Wat een minioptocht moeten wij zijn geweest zeg, ik in mijn rolstoel, de jongste met skeelers aan en schoenen in de hand en de oudste op haar hakjes haha. Ach ja, je moet wat he?! Het was al superdruk toen wij eraan kwamen.
lekker druk

Catch!
En owh wat was het gezellig en fijn om iedereen weer even te zien! Ik kreeg in ieder geval een hartverwarmend ontvangst :) Net toen wij binnenkwamen begon er een coverband te spelen genaamd CATCH!. Muzikaal supergoed, qua zang mag het van mij wat harder en rauwer, maarrr, met bekende covers zit je natuurlijk altijd goed en is meeblèren altijd goed..

Daarna begon 0187-Records, ook goed, maar persoonlijk is dit niet echt mijn muziekstijl en omdat de oogjes van jongstedochterlief haast dichtvielen, zijn we maar snel richting huis gegaan. Snel de meisjes naar bed gebracht en toen ben ik maar fijn verdergegaan met mijn tekening en gisteren ook nog, met dit als resultaat:


En..last but not least..ze hadden voor mij van de organisatie ook nog een leuke verrassing; Ik mag bandjes gaan opsnorren, uitzoeken, beluisteren en een duw geven richting Popstichting Jailhouse. Èèn keer in de maand verzorgen wij een optreden voor publiek, wat supergezellig is en nu kan ik daar mijn -ahum- muzikale steentje aan bijdragen :)..dus zing jij in een band...let me know ;P


Have a Nice day :)

4 opmerkingen:

  1. Heej leuk om te lezen. Binnenkort hier ook de bazzooka's in de buurt. Ik ga toch maar eens kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een goed gevuld weekend heb jij gehad!
    Stom dat ze met de doorgangen geen rekening hebben gehouden met rolstoelgebruikers, klachtmail sturen, zij met hun goede doelen... Allemaal goed in theorie, nu nog praktijk. Ik vind het bewonderingswaardig hoe positief jij altijd blijft.
    Mooi werk heb je weer gemaakt!
    Ik speel niet in een bandje, jammer ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat klinkt inderdaad als een leuk weekend met als uitsmijter die nieuwe uitdaging. Gaaf hoor! Ik zing zo vals als een kraai (volgens mijn huisgenoten), due helaas... haha
    Liefs Carolien

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @Spaarmoeder; nou, dat is ook toevallig! Ik zou zeker een kijkje gaan nemen ja en vindt je het niks dan kan je altijd hard wegrennen haha. Maar zelf vond ik het zo knap dat ze ook goed het publiek in hun show betrokken en het thema "de omloop" erin betrokken. Bovendien houdt ik zelf wel van ska en daar wordt ik meestal wel vrolijk van...in ieder geval als je gaat; veel plezier en dan hoor ik wel wat jij ervan vond...

    @Mieke; ja idd he Mieke, daar kan ik me best boos over maken..maar ja, toen ik nog "gewoon" gezond was en kon gaan, staan, lopen waar ik wilde, hield ik er ook niet altijd rekening mee dat het mss niet zo handig is voor iemand met een hulpmiddel..maar in het geval van z'on evement die voor goede doelen staat, vind ik het wel errug stom.. Thanks voor je lieve woordjes, ik ben gewoon wie ik ben en doe wat ik doe...

    En je speelt niet in een band?! hoe kan dat nu?? alle juffen zingen toch mooi?! gheghe..

    @Lien; jaha, ik vind het een hartstikke leuke uitdaging ja..echt wel iets voor mij :) en wat betreft het zingen heb ik een "note" op je blogje achtergelaten hihi...

    BeantwoordenVerwijderen