zondag 14 augustus 2011

My short break...

Bijna niet te geloven, maar morgen gaat de jongste alweer voor de eerste keer naar school..groep 5 alweer! De oudste heeft deze week nog vrij, behalve dan dat ze deze week haar boeken moet ophalen. Wat een "rollercoaster" zijn de afgelopen twee weken geweest. Want op de dag dat mijn lief ein-de-lijk zomervakantie had, waar we ons zo op verheugd hadden, mocht hij mij naar de spoedeisende afdeling van het ziekenhuis brengen, alwaar ze mij voor 2 weken opgenomen hebben...dag vakantie..

Ik voelde me ongelooflijk naar/ziek en had enorme buikpijn, slikproblemen en rugpijn en kotsmisselijk etc en aangezien ik ook MS heb, reageert mijn lichaam daar altijd zo heftig op, dus kon bijna niks meer, behalve in mijn rolstoel zitten. Dus duurt het altijd een poos voor ze erachter zijn wat ik precies onder de leden heb. Mijn dikke darm bleek helemaal verstopt te zitten gezien de foto. Die is nu dus leeg en ik heb er weer wat medicijnen en een nieuw dieet bij. Maar de klachten zijn nog niet over, wat eigenlijk wel zou moeten volgens de neuroloog en internist.

Toen is er een echo van de buik gemaakt, alwaar ze wat zagen van plekjes en vlekjes op mijn lever. Daarna een CT-scan gemaakt, maar die gaf ook geen duidelijkheid, ze zagen iets, maar wisten nog niet zeker wat (bij het infuus eruit halen, kreeg ik nog een enorme onderhuidse bloeding in r.arm, dus die was ook gelijk beurs, ik heb ook altijd wat). Geloof me, daar wordt je wel zenuwachtig van hóór, als ze het ineens hebben over tumortjes..goedaardig wss, maar mss ook kwaadaardig. Daarna onder de MRI-scan (alwaar mijn vinger bekneld kwam te zitten bij de MRI -man, wat deed dat zeer, tot bloedens toe...het was nog nooit eerder voorgekomen, zeiden ze..nee, dat zal wel niet, daar moet je mij voor wezen :P, hoe krijg ik het weer voor elkaar?! )..De uitslag was gelukkig goed, het zijn-zeer waarschijnlijk- goedaardige tumortjes..zgn Haemangioom. Wat een opluchting!!! Ik moet wel iedere keer terug voor controle.

Maar nu nog een oorzaak van mijn klachten vinden. Morgen krijg ik een Gastroscopie....blèghhh, daar zie ik wel tegenop, maar wat moet dat moet..en dan staan er ook nog wat andere ook niet zo prettige onderzoeken op stapel, maar eerst deze maar.

En raar maar waar, ik heb ook nog leuke contacten opgedaan in het ziekenhuis. En als het even kon, ook hard gelachen. Tja, een dag niet gelachen....Ik heb al heel wat sms-jes en kaarten gehad van medepatienten...lief he?! Ook ging ik iedere dag even langs bij een meneer ( 90 jaar!) die ook in het ziekenhuis lag, eerst op mijn kamer en later verhuisde hij, maar dan rolde ik er met mijn rolstoel naartoe. Dat vond ik eigenlijk heel gewoon om te doen en gezellig, maar hij scheen dat heel bijzonder te vinden, snap je dat? ik niet. In ieder geval komt hij in september samen met zijn dochter (die ook superaardig is) bij mij thuis langs. Gezellig! :)

En dan kom ik thuis en kan ik eindelijk weer eens op internet en zie ik dat ik twee giveaways heb gewonnen!! Daar wordt ik dan toch weer instant happy van!!

Nu stop ik maar weer, want oef, dat valt nog niet mee, zolang stil te zitten...

Have a Nice day :)

2 opmerkingen:

  1. Amai, veel tegenvallers precies :s Wel leuk meegenomen dat je fijne mensen hebt leren kennen, dat maakt het allemaal wat draaglijker hé. Hopelijk ben je snel terug beter!
    Proficiat met je 2 (!) gewonnen Give Aways!
    Groetjes xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Thanks Mieke en jij ook Proficiat met mijn GiveAway die je hebt gewonnen :)

    BeantwoordenVerwijderen