donderdag 25 augustus 2011

Brugsmurf en eekhoorntjes

Eindelijk!! Het was zover na al die weken vakantie!! -hoelang kan een kind vakantie volhouden oftewel hoelang kan een moeder het volhouden?!- Ik bedoel maar gewoon te zeggen, na 8(!) weken vakantie slaat de verveling ook een keer toe (hard!) en daar wordt vaak het humeur niet beter van haha..(en dan doel ik op zowel moeder als dochter)

Maarrr....

Voor Oudstedochterlief was het gisteren voor het eerst sinds tijden een "gewone" schooldag...Bepakt en bezakt vertrok ze met haar knalroze rugzak op de fiets richting school in de regen. ..nee niet mopperen nu, want de school is op nog geen 5minuten afstand, terwijl ik vroeger 10 km. moest fietsen om naar school te gaan..

De avond daarvoor heb ik nog braaf mijn eigen nieuwe agenda ingevuld (it brought back old memories van mezelf als brugpieper en owh my wat hoop ik dat ze het beter en serieuzer dan mij aanpakt destijds) met het schoolrooster van oudstedochterlief zodat ik enigszins kan onthouden wanneer ze precies "uit" is en dat kwam gelukkig goed uit, want mevrouw had zich in de dag vergist en dacht dat ze het eerste uur vrij was, maar dat gold voor de dag daarvoor...Poeh...wat zijn wij moeders toch goed!!! Gelukkig voor haar had ze vandaag wel een kort dagje, want om 13.00 uur was de school al uit..en aangezien jongstedochterlief ook op woensdagmiddag vrij is, konden we gezellig met zijn allen de broodmaaltijd nuttigen en gezellig bijkletsen over haar bijzondere eerste dag..

Voor de rest was het "weer" hier best herfstachtig, dus daar doen we dan maar iets creatiefs mee..beetje tekenen en kleuren en het zag er hier in huis gelijk al wat zonniger uit!



ps; de bloedonderzoeken wezen niets uit..we modderen gewoon maar verder "an", maar gelukkig had ik weer een redelijk goede dag, dus daar gaan we maar voor :).


Have a Nice day :)

5 opmerkingen:

  1. Ach, af en toe een slecht humeur kan niet zoveel kwaad (dat hoop ik toch, haha)
    Bij ons starten de scholen volgende week donderdag, maar voor ons -leerkrachten- begint het morgen al een beetje: personeelsvergadering, zaterdag inschrijvingen, dinsdag opendeur en ondertussen nog afspraken maken hier, overlegje daar, ... Tijdens de vakantie ook regelmatig naar school om de klas in orde te brengen en afspraken te maken en... MAAR niets met tegenzin hoor, zonder die onderbrekingen beginnen we ons misschien ook wel te vervelen ;)
    Hopelijk vindt je oudste dochter het leuk op school!
    Blij dat je weer een goeie dag had, wat een lief eekhoorntje heb je daar getekend! ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dan ben JIJ het type vrouw waar ik van hou! dank voor je leuke reactie op mijn blog. Spannend die eerste schooldag-gaat ze naar de Middelbare?
    En wat jezelf betreft: goed op jezelf blijven letten!
    Laat je niet afwimpelen! Lieve groet met hart&ziel van Sil. PS.: leuk eekhoorntje-lief-mooi getekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke eekhoorn!
    Jammer (of niet... is maar hoe je 't beziet natuurlijk) dat er niets uit de bloedonderzoeken kwam.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk eekhoorntje!
    Spannend dat je dochter naar de middelbare gaat, hele mijlpaal.
    Pas goed op jezelf x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. @ Mieke; haha, ja stel je voor dat de juf zich tijdens een schoolvakantie gaat vervelen, dat moeten we niet hebben hoor, dus idd hup, hup af en toe tussendaar naar school...alhoewel ik me goed kan voorstellen dat je als leerkracht die vakantieperiodes hard nodig hebt...ik moet er niet aan denken om juf te zijn (af en toe als hulpouder op school vind ik harstikke leuk, maar continue? no thanks, dus dat is maar goed dat ik dat niet als beroep heb gekozen..goed voor mij en voor de kindjes haha..en thanks voor het complimentje betreffende mijn lieve eekhoorntje ;)

    @Zilly; De gevoelens zijn wederzijds I believe Zilly :)...altijd dikke pret met mij haha of is het pech hihi...ik ga (als het even kan) overal voor, wat niet altijd goed uitpakt, maar hé dan ben ik weer een ervaring rijker.. En ja, de oudste gaat dit jaar voor het eerst naar de Middelbare, leuk en spannend tegelijk...En dankje, ik zal goed op mezelf blijven letten hoor en ik laat me niet snel afwimpelen...door schade en schande ben ik "in" de medische wereld wel wat wijzer geworden en heb wel geleerd dat je alles zelf moet aanwijzen en vragen en ook thanks voor je compliment betreffende de pasteltekening..

    @Kreatita: Ook "thanks" mbt het eekhoorntje :)..en je hebt gelijk, er kwam tot nu toe gelukkig niks ergs uit de bloedonderzoeken. Maar deze keer werd ik geprikt voor vitamine B12 tekort en een te snelle schildklier (mijn klachten komen daarmee overheen, waar ik nu al 6 wkn mee rondloop) en ze weten nog steeds niet hoe of wat, ondanks ziekenhuisopname van 2 wkn en allerlei onderzoeken, dus stiekum had ik wel een beetje gehoopt dat het 1 van die 2 was, want dan kan ik eindelijk de juiste medicijnen krijgen en nu heb ik niets...snap je?

    @Lien; dankje..het is zo idd wel een lieffie he :)..En ja, het is héél spannend en een enorme mijlpaal (voor mij dan, want dochter vindt alles übernormaal natuurlijk) dat ze naar de Middelbare gaat. Zo leuk om te zien wat voor 'grote" meid het al is eigenlijk..

    BeantwoordenVerwijderen