zondag 10 juli 2011

Zonnige Zondag met Zweet



Wat een Zalige Zonnige Zondag hier! -ehmmm...wat doe je binnen dan? vraag ik mezelf nu af- Oudstedochterlief heeft het prima voor elkaar door vanmorgen vroeg fijn met vriendin naar het zwembad (alweer, wat een waterrat!) te vertrekken (terwijl we gisteren hadden afgesproken dat ze haar kamer zou opruimen, grrr)..

Maar enfin, we doen net alsof er niks aan het handje is en gaan gewoon vrolijk verder met waar we mee bezig zijn....En dat is?!

Nou, niet iets waar ik nu zo heel erg blij van word. Ik loop er zeg maar niet echt "warm" voor, alhoewel mijn lichaam wel langzaam het kookpunt bereikt terwijl ik er mee bezig ben..Ik heb het dus over "invriezen" -wow, spannend zeg!-...Er staan hier allemaal groentes klaar in de keuken die vragen om wat dringende aktie, voordat ze flauwvallen--> andijvie, bloemkool, broccoli, boontjes en etc....En aangezien we dat niet in 1 keer kunnen opeten en ik graag doordeweeks tijd over wil hebben voor "nicer things to do", gaan we het dus vriesklaar maken..Verveel je je soms af en toe? Dan zou ik zeggen "doe eens gek en vries ook vanalles in! :P" (oké, oké, verklaar me nu maar voor gek!)..over "The Know How To's" van "invriezen" klikkerdeklik hier.

En tussendoor moeten we ook nog van alles inpakken, want de woonkamer gaat deze week opzijnkop...huppakee, alles eruit en weg ermee, nieuw verfje op de deur, leuke kunst aan de muur en zóefzóef alles er weer in -Stomkop,wie verzint er nu zoiets in de vakantie?-..

zóó lekker!!
Maarrr...werken op een lege maag gaat natuurlijk niet...dus eerst maar eens snel een brunch klaarmaken om gezellig met zijn allen buiten op te eten..croissantjes, suikerbrood, zoet, hartig, koffie, melk en mijn eigengemaakte kokosbolussen....Iemand nog perssinaasappelen over?!


Have a Nice day :)



ps; vergeet je Mijn GiveAway niet? Gezellig!

4 opmerkingen:

  1. Och, laat de dochter zich maar lekker amuseren. Zwemmen is trouwens goed voor de conditie. Dat opruimen kan nadien ook nog (of is het ondertussen nog altijd niet gebeurd? ;) )
    Dat invriezen vind ik anders wel een goed idee hoor! (Omdat ik dat zelf ook regelmatig doe nl., lekker gemakkelijk nadien!)
    Veel plezier/succes met het opfrissen van de woonkamer! Achteraf zul je er eens zoveel plezier aan hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Mieke :)

    Dochter heeft zich prima geamuseerd en ze is idd dol op zwemmen, ze zit op zwemsurvival, snorkelen, enweetikveelwatmetzwemmen --> ze kwam nog even thuis voor een kus (dat is dan weer héél lief natuurlijk) rende naar boven naar haar slaapkamer om spullen te pakken en verkondigde toen dat ze ging logeren bij vriendinlief....als dat geen neusdrukken is dan weet ik het niet meer hoor hahaha...

    Ach ja, tis vakantie en als zij blij is, zijn wij het ook...

    Thanks voor het succes wensen met het opfrissen van woonkamer...I'll be needing it.

    Groetjes :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Bloemkool en broccoli invriezen? Daar heb ik nog nooit van gehoord.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @HansDeZwans; Welnu, dan ben ik blij dat ik je de primeur heb kunnen geven over het "invriezen van bloemkool en broccoli" :p...Superspannend uiteraard, maar ja...mijn vriezertje ligt er nu inmiddels bomvol mee..

    BeantwoordenVerwijderen