vrijdag 8 juli 2011

Van oude rommel tot nieuwe baksels

Sjeempie, Time goes fast when youre having Fun! Vandaag alweer Vrijdag! Bijna alweer een week van de zomervakantie voorbij...nu ja, dan hebben we het goed naar ons zin he?! En ik heb ook alweer wat "volgers" erbij!! Leuk! En welkom uiteraard :)

zo zien ze er bij ons uit...lekkerrr!
De vriezer is gisteren geleverd door wel 3! sterke mannen, dus veel te sjouwen was er niet (er zaten trouwens wieltjes onder haha!)..En hij/zij staat nu op zijn/haar plaatsje mooi te wezen en heeft dringend behoefte aan wat vulling...dus dat wordt veel Italiaans brood (klikrecept) bakken en ik ga maar alvast het deeg klaarmaken voor de overheerlijke botercroissantje (klikrecept). Het is per slot van rekening bijna weekend!! En dan vinden wij het eten van croissantjes wel een Must!Deze heb ik al een paar keer eerder gemaakt en ik vind ze makkelijk om te doen (je bent er wel even tijd aan kwijt, maar dan heb je ook wat..)

Is het geen pláátje?!
Verder ben ik van plan om nog wat in mijn verzameling kookboeken te neuzen. Werkelijk he-le-maal dol ben ik op kookboeken!! Je kan er maar nooit genoeg van hebben...Van redelijk nieuwe kookboeken (ik heb in mijn leven maar 1 splinternieuw kookboek gekocht en dat was toen ik op mezelf ging wonen, "Het complete Margrietkookboek") tot hele oude kookboeken. Ik koop ze eigenlijk alleen maar op rommelmarkten of ik krijg ze kado :). Met het doorlezen/bladeren van oude kookboeken ben ik altijd wel even zoet (en dat vinden vooral mijn Lief en kiddo's wel eens fijn). De recepten die er in staan he?! Af en toe best bewerkelijk en nog met ingrediënten en kookgerei, die nu geeneens meer bestaan, wat te denken van "een hooikist", lampenkist, (weet iemand wat een "heiboender"is?)..En dan altijd de speciale hoofdstukken met recepten voor de zwangeren, ziekenrecepten etc)..De gebakjes, taarten, koekjes en toetjes die erin staan beschreven, wil ik altijd graag uitproberen en opeten natuurlijk!! :)

Het zonnetje begint hier inmiddels weer haar best te doen...dus ik zeg Tot Ziens! (in alle talen) en ga fijn buitenzitten met mijn boeken tussen de bloempjes en de bijtjes....
in ons tuintje
Ps; Vergeten jullie mijn GiveAway niet?! Gezellig!!


2 opmerkingen:

  1. Ik ben ook zo gek op kookboeken! (Oke, toegegeven, ik heb er maar twee ;-) ). Een daarvan heb ik ook nieuw gekocht, 'Het Nieuwe Kookboek'. Die had mijn moeder al, volgens mij ooit gehad toen ze de Inas had afgemaakt, en daar staat werkelijk alles in. Dus toen die opnieuw werd uitgegeven, vlak voor ik op mezelf ging wonen, lag ik bijna in mijn slaapzak voor de boekenzaak om hem te kopen xD

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gheghe Alynia...ik moest stiekem wel even grinniken om je opmerking "oke, toegegeven, ik heb er maar twee ;)"...maar dat maakt natuurlijk niks uit, dan kan je er ook gek op wezen...pas maar op; want ik begon er ook met 1 of 2 en nu zijn de boekenkasten niet aan te slepen haha(nog even en ik pik ook de computerkast van mijn Lief in..owh owh!)

    BeantwoordenVerwijderen