vrijdag 8 juli 2011

Lekker Lazy Loungen...

Het is nu vrijdagavond en ik zit fijn met een glaasje rosé achter de pc -ik verveel me suf en zet het op een zuipen-..

Nee hoor, de meiden zitten een leuke film op tv te kijken en ik neus even wat rond wat er allemaal voor leuks te vinden is qua boeken, muziek en films in de bioscoop..en ja, ik loop altijd wat van achter, vooral wat muziek betreft haha, maar ja soms duurt het even voor je wat leuks vindt, waar je helemaal blij van wordt..

En duur?! Mwah...ligt eraan. Muziek zoek ik idd op op internet en daarna vraag ik rond in mijn kennissenkring of zij misschien het cd-tje hebben of iets op hun befaamde MP3-speler hebben staan (torrents downloaden kan natuurlijk ook als je daar wat van snapperd of kijk op downloaden voor dummies).

Bioscoopkaartjes bestel ik meestal met Airmiles en dan kost het niks, nada, noppes (behalve de benzine dan die je in je auto frotterd).

Voor boeken kijk ik meestal op rommelmarkten, maar wil ik persé een nieuw boek, dan wacht ik tot ik hèt boek ergens voor een redelijke prijs zie staan (of ik verzin gewoon een reden om mezelf dat boek kado te doen!).

Op dit moment ben ik - of mss was ik, want ik blèr intussen ieder liedje woord voor woord mee, waar mijn gezin niet goed van wordt..tjoe tjoe - helemaal fan van de cd van Adele. En dan bedoel ik het album "21" wat is uitgebracht in januari 2011. Bóórdevol met fijne meezing- en luistermuziek (owh owh, als ik toch eens z'on stem had!)..met uiteraard de nummers "Rolling in the deep", "Set Fire To The Rain", maar ook de andere nummers zijn fantastisch om mee blèren (met of zonder stem)..Het album is uitgebracht in januari 2011..

Aangezien ik er nooit van hou om continue 1 cd te luisteren, heb ik wel wat afwisseling nodig..En dan is het debuutalbum van de popgroep "Neon Trees" genaamd "Habits" wel errug fijn om naar te luisteren (vooral als ik wat tempo nodig heb, om de rottige schoonmaakklusjes te doen). Velen zullen wel eens het nummer "Animal" op de radio voorbij hebben zien/horen komen, maar de andere nummers zijn ook erg goed om naar te luisteren en te zingen en springen zoals; "Sins of my Youth" en "1983"...Het album is uitgebracht in 2010 -maar zoals ik al zei ik loop af en toe wat achter-.

En dé ontdekking voor mezelf  (ik had werkelijk nog nooit van deze band gehoord) is de band "The Decemberists" met het album "The King Is Dead" welke dit jaar is uitgebracht... songs in een country/folkjasje...het schijnt dat het album hiervoor 3xniks was, dus ik ben blij dat ik dit nieuwe album ontdekte..O.a. de liedjes "Rox in the Box" en "Down by the water" vind ik geniaal...(en met mijn countryjurkje en gitaar in de hand, ready to go and show)


Voor de keuze van een goed boek, ben ik blij dat ik gekozen heb om het boek "1953" van Rik Launspach te lezen....Ik had eerst zijn film "De Storm" gezien, maar die vond ik persoonlijk best tegenvallen...ik zat gewoon niet echt in het verhaal dus toen ik voor de eerste keer het boek zag, dacht ik "neuh, doe maar niet", maarrrr gelukkig was het boek het niet met mij eens en bleef me iedere keer als ik het zag, stug aankijken..... Ik zat er gelijk helemaal in en heb het boek bijna in 1 ruk uitgelezen. Je kan wel merken dat Rik Launspach zoveel research heeft gedaan naar het onderwerp van zijn film, dat hij dat uiteindelijk pas kwijt kon in zijn boek...

En dan de films nog! Pfffttt..dat vind ik altijd best wel een gedoe, omdat we in dit gezin nogal van smaak verschillen...zo houdt mijn Lief van véél actie en horror mag ook wel (ik ben dus een ECHT watje en horror of veel actie komt er bij mij (n oog) niet in!)...ik hou wel van drama, feelgood movies, waargebeurde verhalen etc...oudste dochterlief wil engels gespr/ned. ondertiteld en vooral niet te kinderachtig en jongstedochterlief houdt het meest van niet te ingewikkeld en het liefst nederlands gesproken films....

Iemand nog tips qua boeken, muziek en films die ik niet mag missen?! -behalve horrortips dan, die mag je voor je houden!-

Ps; vergeten jullie Mijn GiveAway niet?! Gezellig!!

3 opmerkingen:

  1. Wat leuk dat je volger bent geworden en meedoet met mijn candy!

    Groetjes Sofieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh Adele is helemaal geweldig, ben ook verslaafd aan de cd! Ja, zo'n stem zou ik ook erg graag willen!
    Haha, moet lachen om de manier waarop je dingen verwoordt en weer doorstreept :-)
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Sofieke; Túúrlijk ben ik volger geworden van je blog...je blog is gewoon leuk!! En oké, je candy ook :)...

    @Lien; ja, z'on stem zou een enorme "boost" aan mijn zangcarriëre geven! -die ik nu dus helemaal niet heb :( -...Leuk je reactie!

    Allebei een fijn weekend nog! (wat nog rest dan..)

    BeantwoordenVerwijderen