dinsdag 12 juli 2011

De wereld op zijn kop en weer terug


feestje woonkamer
 Dit wordt een week van opruimen, uitzoeken, weggooien en weer terugnemen. De woonkamer gaat op zijn kop. Ik heb er zin in (I think). De muren waarvan er 1 een camelkleur en de ander limoengroen was is...zullen worden omgedoopt in vieswit, zoiets dan. Ik wil mijn woonkamer voor Once in My lifetime een keer wat lichter hebben...altijd heb ik eigenlijk wel bonte kleurtjes gehad..wat te denken van felgroen met knaloranje...of pimpelpaars, maar néé, niet meer, ik wil ervaren hoe het voelt om in een rustgevende serene woonkamer te wonen...

De huidige kasten zullen worden omgeruild voor andere kasten...tja, de ene kast zijn dood, is voor een ander die kast juist zijn -manna- brood. Het merendeel van de meubelkleur zal kersenhout worden. De boekenkast waar ik natuurlijk no way on earth afscheid van ga nemen, wordt geverfd in een bijpassende afwijkende (:P) kleur en verder gepimperd. De andere boekenkast op wieltjes uit een schoolgebouw houden we in oorspronkelijke staat -je kan nooit een teveel aan boekenkasten hebben he?!-.

psies dezelfde
De oude grote "seventies" zilver met oranje "slakkenlamp" van mijn Lief wordt eindelijk eens van zolder gehaald om beneden opgehangen te worden en de "drakenlamp" (waar schoonzusjelief nooit naar durft te kijken omdat "tie haar voortdurend aanstaart" volgens eigen zeggen)...verhuisd naar ?? (destination still unknown)...

Stoelen en fauteuils zullen naar het zolderkamertje verhuizen..om denk ik zo snel mogelijk weer naar beneden gehaald te worden...Véél zitplaatsen, daar houden wij van..het liefst een ieder een bank of stoel voor zich.. en als er bezoek komt, dat we niet her en der stoelen overal vandaan moeten halen....We krijgen nu twee andere banken......maar 1 van onze twee oude banken is nog goed en de stoeltjes vind ik eigenlijk ook nog helemaal top...máár om nu drie banken en twee fauteuils in de woonkamer te hebben?!...Keuzes, keuzes, keuzes....en dáár ben ik dus helemaal niet goed in...Ik verander continue van beslissing wat ik nu echt graag wil, omdat ik dan weer dit idee in mijn hoofd heb en dan weer spontaan een ander idee in mijn hoofd krijg...Gelukkig heb ik Mijn Lief die de knoop alsnog voor mij doorhakt..voordat ik weer in een volgestampt superkleurrijk huis terecht kom, waar ik zelfs de spullen niet meer kan terugvinden, en bij een superzonnige dag spontaan pijn in mijn hoofd krijg van al de overweldigende kleuren..

De muren zullen dus worden "kaalgeschoren", ontdaan van hun sierlijke versierseltjes..de engemannenmaskers zullen worden opgeborgen in donkere dozen, waar ze niemand meer kunnen laten schrikken. Géén boorden of plankjes meer aan de muren...géén spulletjes meer her-en der uitgestald...maar voor de verandering met precisie exprex semi-nonchalant uitgestald...-ik heb wel uit voorzorg bij moeders de vitrinekast geconfiskeerd, want ik moet natuurlijk wel "iets" hebben waar ik mijn troepjes fijn in kan uitstallen-



Óóóhhh, ik ben wel zó benieuwd naar het resultaat! En hoelang ik dat resultaat kan behouden

Have a Nice day :)

ps; vergeet je mijn give-away niet? gezellig ;)

4 opmerkingen:

  1. Zo, wat een goed plannen! Leuk dat je vooral je spullen hergebruikt en niet alles nieuw koopt.
    Maar als je altijd hebt gekozen voor lekker veel prullaria en kleur.....zal licht en weinig prullen wel ff wennen zijn! Veel plezier met al het verschuif en de inrichting!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben benieuwd wat jullie er van gemaakt gaan hebben ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @Spaarmoeder; jaja, de plannen zijn er en de voorbereidingen zijn volop in gang gezet..poe he...wat een spullen kan men verzamelen zeg, het lijkt wel een complete volksverhuizing..
    En ja, ik hou persoonlijk wel van hergebruik..we hebben wel alleen nieuw "witsel" moeten kopen, maar voor de meubelen die geverfd moeten worden, mikken we wat van ons "voorraadverf" in elkaar en ik hoop dat er een bruikbare kleur tevoorschijn komt...

    @Mieke; ik ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben benieuwd hoe het gaat worden! Laat je foto's zien als het af is?


    Groetjes Sofieke

    BeantwoordenVerwijderen